Page 29 - mag_92
P. 29

του Γαβριήλ Μπομπέτση

                                                                              https://www.filologos-hermes.info








               ρεία ή ουτοπία;), για το τι την καθορί-               ή ο Λυσίας); Πρέπει το σχολείο να
               ζει κ.ο.κ. έχει χυθεί πολύ μελάνι από                 δίνει στους μαθητές μια γεύση από

               τους κύκλους των επιστημόνων της                      την  κατάσταση  της  επιστημονικής
               ψυχής. Αυτό που έχει σημασία εδώ                      έρευνας τη δεδομένη χρονική στιγ-

               είναι υπό ποια μορφή θα μπορούσε                      μή; Τι νέο ανακαλύφθηκε; Σε τι στά-

               να υποστασιοποιηθεί η ευτυχία στο                     διο βρίσκεται η Φιλολογία σήμερα;
               σχολείο. Μα με τη δημιουργία υγιών                    Ή είναι αρκετό να αναπαράγει σχό-

               φιλιών, με την ουσιαστική επικοινω-                   λια και παρατηρήσεις από βοηθή-
               νία μαθητών και εκπαιδευτικού, με                     ματα ή από τα βιβλία του καθηγητή;

               τον ενθαρρυντικό λόγο από μέρους                      Πρέπει ο εκπαιδευτικός να ανοίγει
               του  εκπαιδευτικού,  την  ευγενική                    το μάθημα προς τα ενδιαφέροντα

               ανατροφοδότηση, με την αγάπη του                      των μαθητών ή να ακολουθεί σχο-

               ακόμα προς τους μαθητές του. Ο εκ-                    λαστικά το σχολικό εγχειρίδιο; Πρέ-
               παιδευτικός  έχει  πολλές  οικογένει-                 πει ο εκπαιδευτικός να κάνει το μά-

               ες, όχι μόνο μία. Η ευτυχία, όμως,                    θημα πιο διαδραστικό, να ακούει τη
               θα μπορούσε  να προσεγγιστεί και                      φωνή των μαθητών ή μόνο να πα-                             29

               διά του φιλοσοφικού πεδίου. Τι είναι                  ραδίδει τη μία και αλάνθαστη γνώ-
               ευτυχία για τον Αριστοτέλη, φερ’ ει-                  ση; Πρέπει το σχολείο να μυεί τους

               πείν; Η ενέργεια της ψυχής που ζει                    νέους στη σωστή χρήση του Διαδι-

               ενάρετα. Οι κατοπινοί φιλόσοφοι, οι                   κτύου και των social media; Πρέ-
               επικούρειοι, οι στωικοί, οι ακαδη-                    πει το σχολείο να ευαισθητοποιεί σε

               μεικοί σκεπτικιστές, ακολουθώντας                     σύγχρονα φλέγοντα ζητήματα ή να
               δικούς τους δρόμους έκαστος, δεν                      φέρνει τους νέους σε επαφή με την

               αναζητούσαν το πώς ο άνθρωπος                         τέχνη;
               θα φτάσει στην ευδαιμονία και στην                    Το τέλειο, το απόλυτο δεν είναι ποτέ

               αταραξία της ψυχής; Ίσως κάτι έχουν                   εφικτό. Μία απόλυτη στοχοθεσία εί-

               να μας διδάξουν και σήμερα. Αρκεί                     ναι, όμως, απαραίτητη, για να βλέπει
               η διδαχή τους να προσφέρεται στους                    κάποιος προς τα πού πρέπει να βα-

               μαθητές, και μάλιστα ως τέτοια, ως                    δίσει και ποτέ να μην επαναπαύεται.
               διδαχή, όχι απλώς ως γνώση.                           Ο εκπαιδευτικός, στα μάτια μου του-

               Και μια σειρά από ερωτήματα...                        λάχιστον, είναι διαμεσολαβητής και

               Πρέπει το σχολείο να καλλιεργεί τη                    εκμαιευτής γνώσεως, είναι άνθρω-

               φιλαναγνωσία ή μόνο να μεταδίδει                      πος στοχαστής και αέναος μαθητής
               γνώσεις (τι είπε, λ.χ., ο Θουκυδίδης                  των μαθητών του και των βιβλίων.
   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34