Page 24 - mag_92
P. 24

ΒΙΒΛΙοπΡοΤΑΣεΙΣ                                                                                           «Το διάβασμα βιβλίων είναι το καλύτερο φάρμακο,
                                                                                                γιατί μας βοηθάει να ξεφύγουμε όχι μόνο από τη μετριότητα των ζωών μας,


                                                                                                                                                           αλλά και από τη μετριότητα των ψυχών μας.»


                                                                                                                                                                               Nicolás Gómez Dávila, Κολομβιανός συγγραφέας





               MARTHA C. NUSSBAUM                                    πίζουμε σύνθετα παγκόσμια προβλή-

               OXI ΓΙΑ ΤΟ ΚΕΡΔΟΣ                                     ματα.

               ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΕΣ                                      "Η Nussbaum προσδίδει στο δι-

               ΣΠΟΥΔΕΣ ΠΡΟΑΓΟΥΝ                                      άλογο για την εκπαίδευση τη δι-
               ΤΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ                                         άσταση του επειγόντος... και βα-

               ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΡΙΤΙΚΗ
                                                                     θιά γνώση".

               Σε αυτό το σύντομο, αλλά τόσο δι-                     (New York Times Book Review)
               αφωτιστικό βιβλίο η καταξιωμένη

               φιλόσοφος Martha C. Nussbaum                          "Μια ολοκληρωμένη ματιά στη
               υπογραμμίζει τη σημασία των αν-                       σημερινή εμπορευματοποίηση της

               θρωπιστικών σπουδών σε όλες τις                       πανεπιστημιακής εκπαίδευσης".
               βαθμίδες εκπαίδευσης.                                 (Michael Alison Chandler, Washington

   24          Ιστορικά, οι ανθρωπιστικές σπου-                      Post)
               δές κατείχαν πάντα κεντρική θέση

               στην εκπαίδευση, καθώς θεωρού-
               νταν αναγκαίες για τη δημιουργία

               ικανών δημοκρατικών πολιτών. Στην
               εποχή μας, όμως, όπως υποστηρίζει

               η Nussbaum, βασικός στόχος της εκ-
               παίδευσης έχει γίνει η παραγωγικό-

               τητα προς όφελος της οικονομίας και
               όχι η καλλιέργεια της κριτικής σκέ-

               ψης και η διαμόρφωση μορφωμένων
               πολιτών με ενσυναίσθηση απέναντι

               στους συνανθρώπους τους.
               Αυτή η κοντόφθαλμη εστίαση στις

               δεξιότητες που αποφέρουν κέρδος
               έχει αμβλύνει την ικανότητά μας να

               ασκούμε κριτική, έχει εξασθενίσει
               την ανεκτικότητά μας απέναντι στη

               διαφορετικότητα και έχει υποβαθμί-
               σει τη δυνατότητά μας να αντιμετω-
   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29