Page 48 - mag 122
P. 48
ΒΙΒΛΙΟΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
ΙΣΑΑΚ ΜΠΑΣΕΒΙΣ ΣΙΝΓΚΕΡ
«ΜΕΣΟΎΓΚΑ»
Εκδόσεις ΔΩΜΑ
Όταν η ζωή αποφασίζει να κάνει τα πράγματα λίγο πιο
περίπλοκα για τον Άαρον, εκείνος δεν διστάζει στιγμή
να βουτήξει στο χάος. Το ξέρει: η ζωή είναι μεσούγκα,
τρέλα. Τι έχει λοιπόν να φοβηθεί από το ερωτικό τρίγω-
νο όπου θα τον παρασύρει ο πληθωρικός Μαξ, ο οποί-
ος παίζει στο χρηματιστήριο τις οικονομίες Εβραίων που
επέζησαν από το Ολοκαύτωμα, και η μυστηριώδης Μίρι-
αμ, που γράφει διατριβή για το λογοτεχνικό έργο του Άαρον; Και πόσο σκοτεινό
μπορεί να είναι το παρελθόν της;
Με φόντο τη Νέα Υόρκη της δεκαετίας του ’50, ο Σίνγκερ πλάθει έναν θίασο
«χαμένων ψυχών»: ανθρώπων που επέζησαν από το αδιανόητο και τώρα καλού-
νται να βρουν τρόπο να ζήσουν ξανά, παραδομένοι με μελαγχολικό χιούμορ και
νοσηρή ένταση στην επίγνωση πως ο κόσμος είναι ένα απέραντο φρενοκομείο.
48
ΛΕΟΝΑΡΔΟ ΠΑΔΟΎΡΑ
«ΤΕΛΕΙΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ»
Εκδόσεις KΑΣΤΑΝΙΩΤΗ
Στην Αβάνα, στις αρχές του 1989, μιας σημαδιακής
χρονιάς, ένα επίμονο τηλεφώνημα ξυπνάει τον μεθυσμέ-
νο Μάριο Κόντε, έναν σκεπτικιστή και απογοητευμένο
υπολοχαγό της αστυνομίας. Ο Γέρος, ο διοικητής του
στα Κεντρικά, του αναθέτει μια μυστηριώδη και επείγου-
σα υπόθεση: ο Ραφαέλ Μορίν, διευθυντής μιας κρατικής
επιχείρησης με βαθμό υφυπουργού, αγνοείται. Τέτοια
πράγματα δεν συμβαίνουν στην Κούβα… Πλην όμως, η
κατάσταση περιπλέκεται όταν ο Κόντε διαπιστώνει ότι ο εξαφανισμένος είναι
παλιός γνωστός του, συγκεκριμένα συμμαθητής του, ένας τύπος που ανέκαθεν
υπάκουε στους καθιερωμένους κανόνες και ξεχώριζε με την αυτοπειθαρχία και
την ευφυΐα του. Ο Κόντε δεν θα αργήσει να βυθιστεί σε μια αναζήτηση, καθώς
σταδιακά ανακαλύπτει σκιές στο φαινομενικά τέλειο παρελθόν πάνω στο οποίο
είχε στηρίξει τη λαμπρή του καριέρα το συγκεκριμένο στέλεχος, ενώ ταυτόχρονα
έρχεται και ο ίδιος αντιμέτωπος με οδυνηρές αναμνήσεις και πληγές που νόμιζε
πως είχαν κλείσει για πάντα. Αυτό είναι το πρώτο μυθιστόρημα με πρωταγωνιστή
τον Μάριο Κόντε, από δω ξεκίνησαν όλα, η συνύπαρξη του Λεονάρδο Παδούρα
με έναν πολύπλευρο, αντιφατικό, συναρπαστικό ήρωα που μοιάζει και δεν μοιάζει
στον λογοτεχνικό του δημιουργό.