Page 61 - mag_121
P. 61

από τη Δήμητρα Σταύρου

                                                                                   http://psyhismos.blogspot.gr/








               κριμένη κουλτούρα διαιωνίζονται                       οποιασδήποτε ηλικίας κι αν είναι,
               στερεότυπα ή προτείνονται νέα κοι-                    παρενοχλούνται από την ενασχόλη-

               νωνικά μοντέλα. Κάτι που δεν λαμ-                     ση με τα βιντεοπαιχνίδια χρειάζεται

               βάνεται συνειδητά υπόψη από τον                       να υπάρξει ψυχολογική διερεύνη-
               παίχτη.                                               ση και παρέμβαση γιατί μπορεί να

               Τέτοια θέματα είναι πολύ ωφέλιμο                      εγκαθιδρύεται μία εξαρτητική συ-

               να τα σκεφτεί ο παίχτης. Να δώσει                     μπεριφορά.
               την προσοχή του πέρα από αυτό που                     Πίσω από την εξάρτηση βρίσκεται

               καλείται να κάνει ως παίχτης σε όλα                   συνήθως η ανάγκη απόσυρσης, πι-

               τα περιφερειακά στοιχεία του παι-                     θανά προβλήματα με την έναρξη της
               χνιδιού, το περιβάλλον, το ύφος της                   ερωτικής  ζωής  (φόβοι,  φυλετική

               γλώσσας που χρησιμοποιείται, την                      ταυτότητα κλπ), θέματα αυτοεκτίμη-
               μουσική και τι του προκαλεί κλπ. Ο                    σης, συναισθήματα θλίψης ή άγχους

               γονιός επίσης θα μπορούσε να μιλή-                    κλπ.

               σει για όλα αυτά τα θέματα με το παι-                 Θα πρότεινα ωστόσο ότι αν δεν                              61
               δί του. Να το ρωτήσει προκειμένου                     υπάρχει εξάρτηση, τότε καλό θα

               να στρέψει την προσοχή του πάνω                       ήταν ο γονιός να αξιολογήσει τόσο

               σε τέτοια στοιχεία και να αναπτύξει                   την σχέση του παιδιού του με τα βι-
               μία περισσότερο κριτική στάση απέ-                    ντεοπαιχνίδια όσο και την ταυτότη-

               ναντι στο παιχνίδι-χωρίς απαραίτη-                    τα αυτών των παιχνιδιών με το νου

               τα να πρέπει να πάψει να το παίζει,                   του όσο πιο ανοιχτό και χωρίς προ-
               αν δεν προκαλεί αναστάτωση στις                       κατάληψη για να αξιολογήσει τα τυ-

               άλλες δραστηριότητές του.                             χόν οφέλη ή παρενέργειες που αυτά

               Σε περίπτωση που οι υπόλοιπες                         μπορούν να επιφέρουν.
               δραστηριότητες του υποκειμένου,




                                                  ΔΉΜΉΤΡΑ ΣΤΑΎΡΟΎ


               Σπουδές Ψυχολογίας στη Γαλλία και στην Ελλάδα. Σπουδές στη Δραματοθεραπεία τετραετούς κύκλου.
               Εργασία, ως ψυχολόγος, σε Δημοτικά προγράμματα ψυχοκοινωνικού χαρακτήρα, σε 75 περίπου σχολεία
               ιδιωτικά και δημόσια στον ΟΚΑΝΑ κ.ά. Ως ερευνήτρια, στο ΕΠΙΨΥ και στο Πάντειο Πανεπιστήμιο.  Ως Δρα-
               ματοθεραπεύτρια στο Χατζηκυριάκειο Ίδρυμα, στις φυλακές Κορυδαλού, σε δραματικές σχολές, με στελέχη
               επιχειρήσεων, με εξαρτημένους και τις οικογένειες τους, με καλλιτέχνες για την ανάπτυξη της δημιουργι-
               κότητάς τους. Μέλος της Ένωσης Δραματοθεραπευτών και Παιγνιοθεραπευτών Ελλάδας, του Συλλόγου
               Ελλήνων Ψυχολόγων, της Ελληνικής Εταιρείας Κλινικής Κοινωνικής Ψυχολογίας κ.ά. Συμμετοχή σε πολλά
               συνέδρια με ανακοινώσεις.
   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66