Page 59 - mag_121
P. 59

από τη Δήμητρα Σταύρου

                                                                                   http://psyhismos.blogspot.gr/








               αναφέραμε ήδη.                                       γεωγραφικά σε διαφορετικά μέρη, η

               Σπάνια ωστόσο μιλάμε για τα θετι-                    σχέση υπάρχει και τα συναισθήματα
               κά που μπορεί να δώσουν κάποια                       που διακινούνται είναι πραγματικά.

               τέτοια παιχνίδια  στον παίχτη.  Γιατί                Χάρη σε αυτή την ωφέλιμη πλευρά

               όπως είπαμε το παιχνίδι αναπτύσ-                     των βιντεοπαιχνιδιών, πολλά παιχνί-
               σει ικανότητες.                                      δια χρησιμοποιούνται όλο και περισ-


               Έτσι, υπάρχουν έρευνες που κατα-                     σότερο για την ανάπτυξη δεξιοτήτων
               δεικνύουν ότι τα παιχνίδια ταχύτη-                   σε  διαφορετικούς  πληθυσμούς  και

               τας εξασκούν και αναπτύσσουν τα                      με διαφορετικούς στόχους (αυτισμό,

               αντανακλαστικά.                                      γέροντες  με  άνοια,  επανεκπαίδευ-

               Παρομοίως  εξασκούν  την  προσο-                     ση μετά από εγκεφαλικά, αλλά και
                                                                    σε κανονικό πληθυσμό για καθαρά
               χή και την ετοιμότητα παιχνίδια που                  εκπαιδευτικούς λόγους). Ωστόσο,

               απαιτούν την γρήγορη απάντηση σε                     πειράματα αμφίβολης δεοντολογίας

               ένα ερέθισμα  της οθόνης.  Πολλά                     έχουν επίσης διεξαχθεί και για αντί-

               από αυτά τα παιχνίδια βοηθούν στο                    θετους-κακόβολους σκοπούς.                                  59
               να αναπτυχθεί η αποφασιστικότη-                      Το  περιεχόμενο  του  παιχνιδιού

               τα, αφού πρέπει συχνά ο παίχτης να                   παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στην

               λάβει άμεσα μία απόφαση αλλιώς                       ψυχική επίδραση που ασκεί ενώ
               χάνει.                                               μηνύματα περνούν στα παιδιά με

               Παιχνίδια περιπέτειας που βασίζο-                    καλυμμένο διαπαιδαγωγικό τρόπο.

               νται σε μία αφήγηση και που πρέπει                   Ας πούμε, έχετε παρατηρήσει ότι

               να  λυθούν  αινίγματα  αναπτύσσουν                   τα  περισσότερα  παιχνίδια  σήμερα
               την ορθολογική σκέψη, ακόμη κι αν                    που παίζουν παιδιά από πολύ μικρή

               τα περιβάλλοντα τους αναφέρονται                     ηλικία έχουν το χρήμα σε κεντρική

               σε φαντασιακούς κόσμους. Αυτό                        θέση; Ας μην το κρίνουμε ως θετικό

               άλλωστε είναι και μία άλλη συμβο-                    ή  αρνητικό,  αυτό  σχετίζεται  με  την
               λή κάποιων παιχνιδιών, η ανάπτυξη                    αντίληψη που ο καθένας έχει, αλλά

               της φαντασίας.                                       ας το παρατηρήσουμε ως φαινόμε-

               Υπάρχουν παιχνίδια που εξασκούν                      νο...

               την μνήμη ή την φαντασία. Παιχνίδια                  Πέρα από το περιεχόμενο, κρυφά
               που απαιτούν συνεργασία με άλλους                    μηνύματα περνούν από την φόρμα

               παίχτες. Που ακόμη κι αν βρίσκονται                  του παιχνιδιού. Και δεν υποννοώ
   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64