Page 58 - mag_05
P. 58

ΕΚΔΟΣΕΙΣ PRINTA        ΕΚΔΟΣΕΙΣ PRINTA        ΕΚΔΟΣΕΙΣ PRINTA         ΕΚΔΟΣΕΙΣ PRINTA         ΕΚΔΟΣΕΙΣ PRINTA                            ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΡΟΕΣ         ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΡΟΕΣ         ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΡΟΕΣ         ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΡΟΕΣ         ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΡΟΕΣ




                   ΡΙΟΥ ΜΟΥΡΑΚΑΜΙ                    ΜΙΓΙΟΥΚΙ ΜΙΓΙΑΜΠΕ                  BAUDELAIRE CHΑRLES
                 Σχεδόν διάφανο γαλάζιο                    Πύρινη Άμαξα                     Αισθητικά Δοκίμια
                       Μυθιστόρημα                         Μυθιστόρημα                          Σελίδες 204
                        Σελίδες  206                        Σελίδες: 206
































               Σ’ ένα προάστιο του Τόκιο           Ένας αστυνομικός επιθεω-            Με το σπινθηροβόλο και
               κοντά σε αμερικάνικη στρατι-        ρητής, σε αναρρωτική άδεια          διεισδυτικό πνεύμα του, ο
               ωτική βάση, στα μέσα της δε-        μετά από τραυματισμό εν             Baudelaire επιχειρεί σε μια
               καετίας του 1970, μια «γλυκιά       ώρα υπηρεσίας, γυρίζει τα           σειρά από κριτικά δοκίμια να
               συμμορία» εφήβων αφήνεται           στενά του Τόκιο ψάχνοντας           αναλύσει το εικαστικό φαινό-
               να παρασυρθεί στη δίνη μιας         μια γυναίκα που έχει εξαφανι-       μενο της εποχής του. Η ματιά
   58          –άδειας;– ζωής γεμάτης sex,         στεί. Εκεί θ’ ανακαλύψει έναν       του δεν είναι και τόσο αμερό-
               drugs and rock ’n’ roll.            άλλο κόσμο: τον κόσμο των           ληπτη, αφού η κριτική, κατά
               Το Σχεδόν διάφανο γαλάζιο           πιστωτικών καρτών και των           την άποψή του, δεν μπορεί
               είναι μια βίαιη ιστορία για τη      καταναλωτικών δανείων, των          αλλά και δεν πρέπει να είναι
               χαμένη νιότη μιας γενιάς. Με        τοκογλύφων και της χρεοκοπί-        αμερόληπτη – οφείλει να είναι
               ωμή γλώσσα και συγκλονιστι-         ας, της έντεχνης απόκρυψης          μεροληπτική και παθιασμένη.
               κή εικονοπλαστική δύναμη, ο         της ταυτότητας και των ονεί-        Οι  θέσεις του Baudelaire
               αφηγητής παρακολουθεί τους          ρων για «μια καλύτερη ζωή»,         σχετικά με τα αισθητικά ζη-
               φίλους του και τον εαυτό του        που καταλήγουν στη «θυσία           τήματα και τα μεγάλα καλλι-
               σ’ ένα ταξίδι ανάμεσα στην          δεκάδων χιλιάδων ανθρώπων           τεχνικά ρεύματα της εποχής
               πραγματικότητα και τις παραι-       κάθε χρόνο».                        του διατηρούν και σήμερα
               σθήσεις. Κι όμως, μέσα από          Η Πύρινη άμαξα, που όταν            ακέραιη την επικαιρότητά
               την αποξένωση, την ανία, τη         πρωτοκυκλοφόρησε στην               τους, καθώς βρίσκονται σε
               λανθάνουσα ή έκδηλη βία και         Ιαπωνία, το 1992, κέρδισε το        διαρκή συνάφεια με διαχρο-
               τον πόνο, αναδύεται μια απρό-       κορυφαίο βραβείο Yamamoto           νικές εστίες προβληματισμού
               σμενη γαλήνη και μια πέρα για       Shugoro στην κατηγορία τόσο         κάθε σκεπτόμενου ανθρώπου,
               πέρα εγκόσμια ομορφιά.              του Αστυνομικού όσο και του         όπως: ο ρόλος της κριτικής, η
               Πρώτο βιβλίο του «άλλου»            Ψυχαγωγικού Μυθιστορήμα-            σχέση του καλλιτέχνη με τον
               Μουρακάμι, γραμμένο στα             τος, περιγράφει μια πραγμα-         καθημερινό βίο, η οριοθέτηση
               23 του, κέρδισε αρχικά ένα          τικά τρομακτική ιστορία με          μεταξύ τέχνης και φιλοσοφίας,
               βραβείο πρωτοεμφανιζόμενου          θύματα ανθρώπους που πα-            οι κίνδυνοι από την κυριαρχία
               συγγραφέα και, λίγους μήνες         ρασύρθηκαν από τον σπάταλο          των υλικών κριτηρίων και της
               αργότερα, το 1976, το κορυ-         τρόπο ζωής στη Χώρα του             τεχνολογικής προόδου στη
               φαίο ιαπωνικό λογοτεχνικό           Ανατέλλοντος Ηλίου. Δεκαπέ-         σύγχρονη ζωή κ.λπ.
               βραβείο Ακουταγκάουα. Προ-          ντε χρόνια μετά στην Ελλάδα
               κάλεσε σκάνδαλο, δίχασε τους        τού σήμερα, το βιβλίο μοιάζει
               κριτικούς, θεωρήθηκε τομή           πιο επίκαιρο από ποτέ.
               στην πορεία της ιαπωνικής
               λογοτεχνίας και απολαμβάνει
               μέχρι σήμερα διεθνώς τη φήμη
               του, ως cult μυθιστόρημα.
                                                                  Εκδόσεις PRiNTA                                                                                                                      Εκδόσεις ΡΟΕΣ
                                                   Λομβάρδου 27-29, 11473 Aθήνα                                                                                                       Λομβάρδου 27-29, 11473 Aθήνα
                                Τηλ.: 210 6429409, 210 6468156, Fax: 210 6411597                                                                                   Τηλ.: 210 6429409, 210 6468156, Fax: 210 6411597
                                email: printa@otenet.gr, http://www.printa-roes.gr/                                                                                email: printa@otenet.gr, http://www.printa-roes.gr/
   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63