Page 30 - mag_06
P. 30

ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ
               Ξεκινώντας το






               Νηπιαγωγείο













                                                                                            Γράφει η Λίνα Βαλσαμίδου
                                                                                            lina@kidsweb.gr
                                                                                            Πηγή: http://www.kidsweb.gr/
               Δεν είναι λίγα τα παιδιά της προσχολικής ηλικίας που νιώθουν ανησυχία για

               τη μετάβασή τους στο Νηπιαγωγείο και στη σχολική ζωή. To θέμα της ομα-
               λής μετάβασης των παιδιών από την προσχολική στη σχολική εκπαίδευση
               δεν είναι κάτι νέο, αλλά αποτελεί ένα ζήτημα που έχει διαγράψει μια πορεία

               μεγαλύτερη από ενάμιση αιώνα.



               Οι δυσκολίες που αντιμετωπί-        Για να βοηθήσετε τα παιδιά            σημειώστε τους νέους χώ-
               ζει ένα ποσοστό παιδιών κατά        σας να διαχειριστούν τα αι-           ρους που είναι έτοιμοι για
                                                                                         εξερεύνηση.
   30 30       τη μετάβαση σε μια σχολική          σθήματα που νιώθουν:                •  Διαβάστε βιβλία σχετικά με
               βαθμίδα, συχνά παρερμηνεύ-
                                                   •  Συμμετέχετε με τα παιδιά
               ονται ως «πρώτες αρνητικές            σας σε δραστηριότητες που           το ξεκίνημα του σχολείου,
               αντιδράσεις», «νευρικότητα            μειώνουν το άγχος, όπως             το ξεκίνημα του Νηπιαγω-
               αρχαρίων μαθητών», ως «μα-            παιχνίδια με το νερό, μαριο-        γείου.
               θησιακές δυσκολίες» κ.λ.π.            νέτες, πλαστελίνη.                •  Περιγράψτε στα παιδιά την
               Οι ανησυχίες που εκφράζουν          •  Τοποθετήστε μια αυτοκόλ-           καθημερινή ρουτίνα, όπως
               τα παιδιά κατά την μετάβασή           λητη ετικέτα ή σημειώστε σε         η άφιξη, το πρωινό, το γεύ-
               τους στο Νηπιαγωγείο συνή-            ένα ημερολόγιο την τελευ-           μα ή το πρόγευμα.
               θως συνδέονται με το γεγο-            ταία σχολική μέρα κάθε            •  Σχεδιάστε ημέρες παιχνι-
               νός ότι δεν γνωρίζουν τους            μήνα που περνάει.                   διού με τους νέους συμμα-
               συμμαθητές και τον εκπαιδευ-        •  Σχεδιάστε τρόπους ώστε να          θητές.
               τικό, ότι μπορεί να μην είναι         διατηρήσουν τα παιδιά σας         •  Σχεδιάστε μια επίσκεψη
               σε θέση να διεκπεραιώσουν             επαφή με τους συμμαθητές            στο προσχολικό ίδρυμα
               τις εργασίες που θα τους              τους ή οργανώστε σε τακτά           που φοιτούσαν τα παιδιά
               ανατεθούν, ότι δεν θα έχουν           χρονικά διαστήματα ομάδες           σας ή μια μέρα παιχνιδιού
               φίλους ή  ότι δεν γνωρίζουν           παιχνιδιού.                         με τους παλιούς φίλους
               τους χώρους και μπορεί να           •  Ένθαρρύνετε τα παιδιά σας          τους όταν τα παιδιά θα
               χαθούν κ.α.                           να μιλούν για τα συναισθή-          έχουν προσαρμοστεί στο
                                                     ματά τους και συζητήστε             Νηπιαγωγείο.
               Μερικές συμβουλές, ή κα-              επίσης και για το πώς νιώθε-
                   λύτερα τεχνάσματα  που            τε εσείς.
                     μπορεί να βοηθήσουν
                      τους γονείς στην υπο-        Για να γίνει πιο εύκολα η μετά-
                     στήριξη των παιδιών           βαση στο Νηπιαγωγείο:
                     τους ως προς τη μετά-         •  Έπισκεφθείτε το νέο σχολείο
                     βαση στο Νηπιαγωγείο,           πριν από την πρώτη μέρα
                          είναι –μεταξύ άλ-          της σχολικής ζωής.  Βρείτε
                           λων- και τα εξής:         ομοιότητες και παράλληλα
   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35