Page 75 - mag_29
P. 75

από την iSystem








                  Και οι Mac, κύριε;

                  Μιλήσαμε για την εκπαίδευση, μιλήσαμε για το ρόλο των iPad και τι έμεινε να
                  αναφέρεται στον τίτλο; Αν περιμένατε ένα άρθρο που να αρχίζει με φράση
                  τύπου «οι υπολογιστές κι η τεχνολογία έχουν μπει στη ζωή μας» και να

                  αλλάζει παράγραφο με την πολλά αλλά ανούσια υποσχόμενη συνδετική
                  πρόταση «έρευνες έχουν δείξει», λυπάμαι που θα σας το πω εδώ, αλλά
                  τόση ώρα διαβάζατε λάθος.

                  Προσπαθώντας να μην τσαλαβουτήξω στα λασπερά μονοπάτια της Έκφρασης-Έκ-

                  θεσης του Λυκείου (τουλάχιστον αυτού που τελείωσα εγώ), ο υπολογιστής (θέλω
                  να) προσφέρει στη ζωή μου τη δυνατότητα να βρίσκω γρήγορα πληροφορίες για
                  κάτι κι έπειτα, αν θελήσω να το μάθω, θα ανατρέξω σ' αυτό κι όχι στην εικόνα
                  του· να μου δίνει την ευκαιρία να φέρω σε πέρας μια εργασία ή μια υποχρέω-
                  ση πιο γρήγορα από ό,τι θα την έκανα χωρίς αυτόν, κάτι όμως που θα έχω ήδη
                  μάθει να κάνω χωρίς αυτόν· να μου δίνει άλλον έναν τρόπο να εκφράζω δημι-
                  ουργικά αυτά που κρύβω μέσα μου· να είναι το ανάχωμα που θα με φέρει σε μια
                  θέση από όπου θα μπορώ να δω τον κόσμο από άλλη οπτική γωνία, με τα ίδια
                  όμως μάτια. Ένας τέτοιος υπολογιστής δεν θα άξιζε να είναι κομμάτι της εκπαι-

                  δευτικής διαδικασίας;

                  Δεν πρόκειται να υποστηρίξω φυσικά πως σχολεία και βιβλία πρέπει να καταρ-                                    75
                  γηθούν και τα μαθήματα να γίνονται στο σπίτι μέσω ηλεκτρονικού υπολογιστή,
                  όπως δηλαδή ήταν η ρητορική πριν την έλευση των ipad. Θέλω όμως να υπο-
                  γραμμίσω τα σημεία αυτά που κάνουν τους Mac καλύτερους υπολογιστές όχι
                  για τους ενηλίκους που (για χάρη των επιχειρημάτων δέχομαι ότι) γνωρίζουν τι
                  ζητούν, αλλά για τους μαθητές που πρέπει να μάθουν να ζητούν να γνωρίσουν.




          Ένας υπολογιστής προσφέρει από κατασκευής ένα περιβάλλον που είναι λιγό-
          τερο κλειστό και λιγότερο ελεγχόμενο από ό,τι αυτό μιας φορητής συσκευής. Η
          φορητή συσκευή παρουσιάζει ένα αντικείμενο προσοχής τη φορά, έχοντας κατά νου
          ότι η προσοχή σου δεν μπορεί να διασπαστεί στα δύο, σε αντίθεση με τον υπολο-

          γιστή όπου μπορείς να έχεις πολλά παράθυρα από πολλές εφαρμογές ανοιχτά την
          ίδια στιγμή και να δουλεύεις με όλα, πχ να φτιάχνεις μια εικόνα στο pixelmator
          και να την προσθέτεις για εμπλουτισμό, σέρνοντάς την, στο κείμενο που γρά-
          φεις στο pages ή, αργότερα, να ταΐζεις το SpSS με δεδομένα από δύο και τρία
          και τέσσερα αρχεία Excel. Και δεν είναι η έννοια της
          πολυεπεξεργασίας (multitasking) που πρέπει να δού-
          με εδώ, αλλά εντούτοις η δυνατότητα να συνδυάζουμε
          στοιχεία και πληροφορίες και να δημιουργούμε με αυτά
          νέα, το οποίο είναι μια από τις βασικότερες λειτουργίες

          του ανθρώπινου εγκεφάλου, η βάση κάθε γνώσης και η
          προϋπόθεση κάθε κοινωνικής διαδικασίας.
   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80