Page 72 - mag_29
P. 72

ΤΕχΝΟΛΟγΙΑ



















             ...εδώ δεν θα διαβάσετε ένα άρθρο marketing, αλλά


             ένα κείμενο γνώμης, ένα κείμενο που αναφέρεται


             στο ρόλο των προϊόντων της  apple, και δη των


             υπολογιστών της, στη διαδικασία της εκπαίδευσης.




                  Είμαι 30 χρονών. Έχω τελειώσει το σχολείο, έχω σπουδάσει, έχω κάνει και με-
                  ταπτυχιακό. Οι μοναδικές επαφές που είχα με την τεχνολογία κατά τη διάρκεια της
                  εκπαίδευσής μου ήταν ένα θεωρητικό μάθημα τεχνολογίας στην τελευταία τάξη του
                  Γυμνασίου και δύο, ένα θεωρητικό και ένα πρακτικό, στις δύο τελευταίες τάξεις του

                  Λυκείου. Δυο σημειώσεις: ακολουθούσα τη θεωρητική κατεύθυνση και στο σπίτι
   72             ήμασταν τυχεροί να έχουμε Macintosh από τις αρχές της δεκαετίας του '90.
                  Τα σημερινά παιδιά που χειρίζονται ipad πριν καλά-καλά μιλήσουν, έχουν
                  iphone και ipod στο σχολείο και ο Mac δεν είναι ένα απλησίαστο όνειρο στο

                  βραδινό τους ύπνο, είναι άραγε πιο τυχερά;

                  Αν και το κείμενο αποποίησης ευθυνών (το γνωστό μας disclaimer) γράφεται
                  συνήθως πρώτο, εντούτοις σας λέω εδώ πως δεν θα διαβάσετε ένα άρθρο
                  marketing, αλλά ένα κείμενο γνώμης, ένα κείμενο που αναφέρεται στο
                  ρόλο των προϊόντων της Apple, και δη των υπολογιστών της, στη διαδικα-
                  σία της εκπαίδευσης.

                  To πρώτο που θα πρέπει να εξετάσουμε είναι η ίδια η εκπαίδευση. Ακού-
                  με πολλά, βλέπουμε περισσότερα αλλά διαβάζουμε ελάχιστα: «το εκπαιδευτικό
                  σύστημα είναι χάλια», «οι δάσκαλοι είναι αδιάφοροι και αργόμισθοι», «τα
                  παιδιά υποχρεώνονται να παπαγαλίζουν στείρες γνώσεις», «ό,τι μαθαίνουν
                  στο σχολείο δεν θα τους χρησιμεύσει σε τίποτα». Πρόκειται για τις γνωστές

                  μισές αλήθειες, οι οποίες μεταδίδονται από στόμα σε στόμα κι από οθόνη σε μάτια,
                  κινώντας μοναχά τη δυνατότητα να συμφωνήσουμε και όχι να ψάξουμε περαιτέρω
                  το πρόβλημα και να βοηθήσουμε. Ναι, η εκπαιδευτική διαδικασία δεν είναι
                  καλή, γιατί τα μαθήματα ολοένα και πληθαίνουν και η διδακτέα ύλη αυξάνε-
                  ται, αλλά ας μην ξεχνάμε πως αυτό δεν συμβαίνει από μόνο του. Ναι, αρκε-
                  τοί εκπαιδευτικοί δεν κάνουν καλά τη δουλειά τους, εν μέρει επειδή έχουν
                  απέναντί τους κάτι που δεν ήταν προετοιμασμένοι να αντιμετωπίσουν:
                  μάζες μικρών ανθρώπων που αντιγράφουν στη ζωή τους ό,τι τους προσφέ-
   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77