Page 73 - mag_29
P. 73

από την iSystem











                  ρεται, τραβούν και ανεβάζουν σέλφι την ώρα του μαθήματος, ακούνε μουσική με
                  ακουστικά και δεν δίνουν σημασία στους καθηγητές. Η κρίση με τη σειρά της,
                  αυτή η κυρία που της φορτώνουμε τα πάντα τελευταία, έχει αγχώσει τους
                  μαθητές και τους γονείς τους, με τους πρώτους να πιέζονται και τους δεύ-

                  τερους να πιέζουν στον ανταγωνισμό για δύο μόρια περισσότερα, για είσοδο
                  σε μια σχολή που υποτίθεται πως θα προσφέρει λιγότερη ανασφάλεια στην
                  εργασιακή αποκατάσταση: πιο πολλές ερωτήσεις, μία σωστή απάντηση κι
                  ο μόνος τρόπος να τη δώσεις είναι να τα ξέρεις όλα, δηλαδή να αποστηθί-
                  σεις. Κι από την άλλη πλευρά παραφυλάει η απογοήτευση: αφού δεν θα περάσω
                  πουθενά, γιατί να διαβάσω; Άσχημο περιβάλλον, άπειρα να μάθω, δουλειά
                  δεν θα βρω και αν βρω θα είναι τελείως άσχετη με όλα όσα έχω μάθει: έτσι
                  δημιουργείται κι η καραμελίτσα της χρησιμότητας, ότι δεν θα γίνω φιλόλο-
                  γος, άρα γιατί να μάθω αρχαία; Ότι δεν θα γίνω φυσικός, άρα γιατί να μάθω

                  μαθηματικά; Κι ό,τι έγινε έγινε, άρα γιατί να μάθω ιστορία; Ούτως ή άλλως
                  υπάρχει ο κορέκτορας να μου διορθώνει τα μηνύματά μου, το κομπιουτε-
                  ράκι για να σιγουρευτώ ότι πήρα σωστά ρέστα και το google για να μάθω
                  ποιος ήταν ο Νετανιάχου, αν ακούσω ποτέ αυτό το όνομα.

                  Να πάρουμε μια ανάσα και να σκεφτούμε μερικές λύσεις; Ωπ, δεν προλάβαμε!                                      73

                  Ήρθε η Apple να μας προτείνει τις δικές της! Μας αρέσουν;

                  Η πιο διαδεδομένη της λύση είναι φυσικά το ipad. Και σε ποιον δεν μπορεί να
                  αρέσει το iPad; Πρωτίστως και κυριότερα αρέσει στους μαθητές: λιγότερα βιβλία
                  και τετράδια σε μια σχολική τσάντα, μικρότερο βάρος και μια φανταστική
                  οθόνη στα χέρια τους σε αντίθεση με ένα «γερασμένο» βιβλίο δημιουργεί
                  πάνω από όλα θετικά συναισθήματα κι είναι αυτά τα θετικά συναισθήμα-
                  τα που τους κάνουν συνεργάσιμους. Το περιεχόμενο παίζει επίσης σημαντικό
                  ρόλο: ένα διαδραστικό βιβλίο στο οποίο μπορεί να πλοηγηθεί ο μαθητής διαισθητικά
                  καθιστά την αντιμετώπιση απέναντι στο μάθημα εξαιρετικά θετική. Στην άλλη πλευ-

                  ρά των θρανίων ο διδάσκοντας μπορεί με απλές τεχνικές γνώσεις να δημιουργήσει
                  διαγωνίσματα και να ελέγξει τις γνώσεις των μαθητών του μέσα σε λίγα λεπτά και
                  φυσικά να είναι σίγουρος πως αυτοί θα συμμετέχουν και δεν θα πλοηγούνται πχ στο
                  Facebook. Η Apple δεν θα μπορούσε να είναι πιο ευχαριστημένη. Οι γονείς
                  όμως θα μπορούσαν να είναι πιο σίγουροι ότι τα παιδιά τους μαθαίνουν;

                  Δυστυχώς ναι. Παρά τα όμορφα παιδικά χαμόγελα και τις φοβερές υποσχέσεις των
                  τμημάτων marketing των αντιπροσωπειών της Apple διεθνώς, η αλήθεια είναι
                  πως η γνώση και οι νοητικές και πνευματικές δεξιότητες δεν προάγονται με
                  την αντικατάσταση των βιβλίων από τα ipad.

                  Ο ανθρώπινος εγκέφαλος αντιμετωπίζει το κείμενο ως ένα μέρος του φυσικού
                  κόσμου, όπως ακριβώς αντιμετωπίζει και ένα φυσικό τοπίο. Κατά την πλοήγησή του
                  σε αυτό το τοπίο του κειμένου, ο ίδιος δημιουργεί εικόνες, αναμνήσεις, προσδοκίες
   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78