Page 52 - mag_29
P. 52
AπΟΨΕΙΣ
πριν από τον προσωπικό παιδεία μας φαίνεται από τώσουμε και να εκμεταλ-
αγώνα και να συνειδητο- τις αντιδράσεις, εφόσον λευτούμε απεγνωσμένα
ποιήσουν πως ό,τι κάνουν λειτουργούμε αμυνόμε- τις συγκυρίες.
είναι μέρος του κοινωνι- νοι, αλλά και από τις δρά- Και τούτο είναι γιατί έχου-
κού αγώνα; Αλλά μάλλον σεις μας, εφόσον έχουμε με πειστεί ότι, για να μά-
η τέτοιου είδους αθλοθέ- ή δημιουργούμε το περι- θουμε οι ίδιοι ή να δι-
τηση με τη συνεπαγόμενη θώριο να κινηθούμε επι- δαχθούμε από άλλους,
αξιολόγηση δεν συμφέ- τιθέμενοι, για να οικοδο- πρέπει να διπλώσουμε
ρει, γιατί δεν προϋποθέ- μήσουμε ποιότητα ζωής. τον εαυτό μας σε μια
τει δανεισμό… Ωστόσο κάποιες διαπι- κόλλα χαρτί ελέγξιμο
52 Ωστόσο μία χώρα με το στώσεις που ακολουθούν από στατιστικές και λί-
να έχει σήμερα περίπου δείχνουν ότι λειτουργού- στες, και κατά βάση να
80.000 νέους εισαχθέ- με σε γενικές γραμμές σε είμαστε τυχεροί ήτοι
ντες στην ανώτερη ή στην θέση άμυνας ή καλύτερα να μας «βοηθήσουν»
ανώτατη εκπαίδευση (τρι- να πω σαν να προσπα- οι συγκυρίες. Το ίδιο
τοβάθμια) δεν εξασφα- θούμε να γλιτώσουμε. και για την εργασία μας.
λίζει οπωσδήποτε την Αυτή είναι η νοοτροπία Έχουμε πειστεί ότι, για
ενίσχυση της παραγωγι- μας: η προσπάθεια να γλι- να βρούμε εργασία,
κότητάς της. Αυτό που θα
εξασφάλιζε την παραγω-
γικότητά της είναι το εάν
και κατά πόσο δίδαξε και
θα διδάξει τους νέους της
να είναι δημιουργικοί και
αποτελεσματικοί, και όχι
να είναι τυπικά «εντάξει»
στη συστημική βαθμολο-
γία.
Εδώ η ατομική αλλά κυ-
ρίως η κοινωνική ψυχο-
λογία θα είχε να καταθέ-
σει μιαν εικόνα, εάν της
δινόταν το περιθώριο. Η