Page 52 - mag_29
P. 52

AπΟΨΕΙΣ



























               πριν από τον προσωπικό              παιδεία μας φαίνεται από            τώσουμε και να εκμεταλ-
               αγώνα και να συνειδητο-             τις αντιδράσεις, εφόσον             λευτούμε απεγνωσμένα
               ποιήσουν πως ό,τι κάνουν            λειτουργούμε αμυνόμε-               τις συγκυρίες.
               είναι μέρος του κοινωνι-            νοι, αλλά και από τις δρά-          Και τούτο είναι γιατί έχου-
               κού αγώνα; Αλλά μάλλον              σεις μας, εφόσον έχουμε             με πειστεί ότι, για να μά-

               η τέτοιου είδους αθλοθέ-            ή  δημιουργούμε  το  περι-          θουμε οι ίδιοι ή να δι-
               τηση με τη συνεπαγόμενη             θώριο να κινηθούμε επι-             δαχθούμε από άλλους,
               αξιολόγηση  δεν συμφέ-              τιθέμενοι, για να οικοδο-           πρέπει να διπλώσουμε
               ρει, γιατί δεν προϋποθέ-            μήσουμε ποιότητα ζωής.              τον εαυτό μας σε μια
               τει δανεισμό…                       Ωστόσο κάποιες διαπι-               κόλλα χαρτί ελέγξιμο
   52          Ωστόσο μία χώρα με το               στώσεις που ακολουθούν              από στατιστικές και λί-

               να έχει σήμερα περίπου              δείχνουν ότι λειτουργού-            στες, και κατά βάση να
               80.000 νέους εισαχθέ-               με σε γενικές γραμμές σε            είμαστε τυχεροί ήτοι
               ντες στην ανώτερη ή στην            θέση άμυνας ή καλύτερα              να  μας  «βοηθήσουν»
               ανώτατη εκπαίδευση (τρι-            να πω σαν να προσπα-                οι συγκυρίες. Το ίδιο

               τοβάθμια) δεν εξασφα-               θούμε να γλιτώσουμε.                και για την εργασία μας.
               λίζει οπωσδήποτε την                Αυτή είναι η νοοτροπία              Έχουμε πειστεί ότι, για
               ενίσχυση  της  παραγωγι-            μας: η προσπάθεια να γλι-           να βρούμε  εργασία,
               κότητάς της. Αυτό που θα
               εξασφάλιζε την παραγω-
               γικότητά της είναι το εάν
               και κατά πόσο δίδαξε και
               θα διδάξει τους νέους της
               να είναι δημιουργικοί και

               αποτελεσματικοί, και όχι
               να είναι τυπικά «εντάξει»
               στη συστημική βαθμολο-
               γία.

               Εδώ η ατομική αλλά κυ-
               ρίως  η  κοινωνική ψυχο-
               λογία θα είχε να καταθέ-
               σει μιαν εικόνα, εάν της
               δινόταν το περιθώριο. Η
   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57