Page 48 - mag_29
P. 48
ΘΕΑΤΡΟ της Ευτυχίας Αργυροπούλου
Ηθοποιός
<<
νεία. Απαραίτητα εφόδια ρεί να ασκήσει το επάγγελ- η σωστή Τεχνική, ο σωστός
για τον ηθοποιό, είναι η μα – αφετέρου γιατί το ίδιο Ηθοποιός, το σωστό Θέα-
αγάπη για το θέατρο και την το εκπαιδευτικό σύστημα, τρο;
τέχνη γενικότερα, το υπο- οι σχολές που προσφέρουν Η απάντηση βρίσκεται μέσα
κριτικό ταλέντο και η ευαι- την κατάρτιση στον εκκολα- στον κάθε ενδιαφερόμενο,
σθησία. Επίσης, χρειάζεται πτόμενο ηθοποιό, δεν ελέγ- μετά από μια ατέρμονη εκ-
να διαθέτει καθαρή φωνή, χονται επί της ουσίας. Το παιδευτική αναζήτηση.
καλή άρθρωση και κίνηση παιδαγωγικό πλαίσιο των Το ταξίδι είναι μακρύ και
και εκφραστικότητα προ- καλλιτεχνικών σχολών, ο ενδιαφέρον. Ακριβώς σα
σώπου και σώματος, αν και βαθμός ικανότητας, κατάρ- το ταξίδι προς την «Ιθάκη»
τα περισσότερα από αυτά τισης καθώς και ελέγχου του Καβάφη, ο δρόμος εί-
καλλιεργούνται με συστη- του σύγχρονου παιδαγω- ναι μακρύς, γεμάτος περι-
ματική άσκηση. Απαραίτη- γού της υποκριτικής τέχνης, πέτειες και γνώσεις. Κάθε
τες επίσης είναι η ικανότητα οδηγούν σε ένα βασικό άνθρωπος με καλλιτεχνικές
συνεργασίας και οι κοινω- ερώτημα, πόσο υποκειμενι- ευαισθησίες θα πρέπει να
48 νικές δεξιότητες. κός είναι ο τρόπος και η ύλη αναζητά αυτό το μακρύ τα-
Ένας ηθοποιός εκπαιδεύε- διδασκαλίας μέσα σε μια αί- ξίδι και να μην αναλώνεται
ται, δουλεύει τη φωνή, το θουσα Υποκριτικής; Το κατά στη διαστρεβλωμένη εικό-
σώμα και το συναίσθημά πόσο ο σπουδαστής γίνετε να του προορισμού (διαση-
του, μέσω της φοίτησης στις αποδέκτης μιας αποτελε- μότητα, χρήμα, δουλειά).
σχολές του Εθνικού Θεά- σματικής μεθόδου εκμάθη- Ακολουθήστε λοιπόν το έν-
τρου ή του Κρατικού Θεά- σης της Τέχνης του ή απλά στικτό σας κι αυτό το Φθι-
τρου Βορείου Ελλάδος ή σε αποδέκτης της προσωπι- νόπωρο πάρτε τη μεγάλη
κάποια από τις πολλές ιδι- κής ανάγνωσης-ερμηνείας απόφαση που θα αλλάξει τη
ωτικές σχολές. Δυνατότητα που ο κάθε δάσκαλος δίνει ζωή σας και είτε σε ερασι-
σχετικών σπουδών επικε- πάνω στην τεχνική (τέχνη). τεχνικό είτε σε επαγγελμα-
ντρωμένων στη θεωρητική Ο κάθε Δάσκαλος υπηρε- τικό επίπεδο ελάτε σε επα-
κατάρτιση, παρέχεται και τεί το Θέατρο ή το υποκει- φή με την καλλιτεχνική σας
στα τμήματα Θεατρικών μενικό του αίσθημα περί πλευρά, ανακαλύψτε τη,
Σπουδών των πανεπιστη- Θεάτρου; Οι διαφορετικοί γνωρίστε τη, καλλιεργήστε
μιακών ιδρυμάτων της χώ- Δάσκαλοι με τις διαφορετι- τη και δείτε μια άλλη πλευ-
ρας. κές Τεχνικές (από το Ρεαλι- ρά της ζωής, πιο όμορφης,
Όση κριτική δέχεται το σμό του Στανισλάφσκι, την πιο γεμάτης, πιο περιπετει-
επάγγελμα του ηθοποιού Πρωτοπορία του Μέγιερ- ώδης, πιο ουσιώδης.
άλλη τόση έχει δεχτεί και χολντ, την Αποστασιοποίη-
η εκπαίδευσή του, αφενός ση του Μπρεχτ, τη Σκληρό- Να έχετε
γιατί αποτελεί ένα επάγγελ- τητα του Αρτώ, στο Φτωχό
μα χωρίς άδεια ασκήσεως Θέατρο του Γκροτόφσκι) μια δημιουργική
επαγγέλματος – ο καθένας δημιουργούν διαφορετι- χρονιά!
με ή χωρίς κατάρτιση μπο- κούς Ηθοποιούς; Ποια είναι