Page 48 - mag_29
P. 48

ΘΕΑΤΡΟ                                       της Ευτυχίας Αργυροπούλου

                                                                                                         Ηθοποιός









                <<




               νεία. Απαραίτητα εφόδια             ρεί να ασκήσει το επάγγελ-          η σωστή Τεχνική, ο σωστός
               για τον ηθοποιό, είναι η            μα – αφετέρου γιατί το ίδιο         Ηθοποιός, το σωστό Θέα-
               αγάπη για το θέατρο και την         το εκπαιδευτικό σύστημα,            τρο;
               τέχνη γενικότερα, το υπο-           οι σχολές που προσφέρουν            Η απάντηση βρίσκεται μέσα
               κριτικό ταλέντο και η ευαι-         την κατάρτιση στον εκκολα-          στον κάθε ενδιαφερόμενο,
               σθησία. Επίσης, χρειάζεται          πτόμενο ηθοποιό, δεν ελέγ-          μετά από μια ατέρμονη εκ-
               να διαθέτει καθαρή φωνή,            χονται επί της ουσίας. Το           παιδευτική αναζήτηση.
               καλή  άρθρωση και κίνηση            παιδαγωγικό πλαίσιο των             Το ταξίδι είναι μακρύ και
               και εκφραστικότητα προ-             καλλιτεχνικών σχολών, ο             ενδιαφέρον. Ακριβώς σα
               σώπου και σώματος, αν και           βαθμός  ικανότητας, κατάρ-          το ταξίδι προς την «Ιθάκη»
               τα περισσότερα από αυτά             τισης καθώς και ελέγχου             του Καβάφη, ο δρόμος εί-
               καλλιεργούνται με συστη-            του σύγχρονου παιδαγω-              ναι μακρύς, γεμάτος περι-
               ματική άσκηση. Απαραίτη-            γού της υποκριτικής τέχνης,         πέτειες  και  γνώσεις.  Κάθε
               τες επίσης είναι η ικανότητα        οδηγούν σε ένα βασικό               άνθρωπος με καλλιτεχνικές
               συνεργασίας  και  οι  κοινω-        ερώτημα, πόσο υποκειμενι-           ευαισθησίες θα πρέπει να
   48          νικές δεξιότητες.                   κός είναι ο τρόπος και η ύλη        αναζητά αυτό το μακρύ τα-
               Ένας ηθοποιός εκπαιδεύε-            διδασκαλίας μέσα σε μια αί-         ξίδι και να μην αναλώνεται
               ται, δουλεύει τη φωνή, το           θουσα Υποκριτικής; Το κατά          στη  διαστρεβλωμένη εικό-
               σώμα και το συναίσθημά              πόσο ο σπουδαστής γίνετε            να του προορισμού (διαση-
               του, μέσω της φοίτησης στις         αποδέκτης μιας αποτελε-             μότητα, χρήμα, δουλειά).
               σχολές του Εθνικού Θεά-             σματικής μεθόδου εκμάθη-             Ακολουθήστε λοιπόν το έν-
               τρου ή του Κρατικού Θεά-            σης της Τέχνης του ή απλά           στικτό σας κι αυτό το Φθι-
               τρου Βορείου Ελλάδος ή σε           αποδέκτης της προσωπι-              νόπωρο πάρτε τη μεγάλη
               κάποια από τις πολλές ιδι-          κής ανάγνωσης-ερμηνείας             απόφαση που θα αλλάξει τη
               ωτικές σχολές. Δυνατότητα           που ο κάθε δάσκαλος δίνει           ζωή σας  και είτε σε ερασι-
               σχετικών σπουδών επικε-             πάνω στην τεχνική (τέχνη).          τεχνικό είτε σε επαγγελμα-
               ντρωμένων στη θεωρητική             Ο κάθε Δάσκαλος υπηρε-              τικό επίπεδο ελάτε σε επα-
               κατάρτιση, παρέχεται και            τεί το Θέατρο ή το υποκει-          φή με την καλλιτεχνική σας
               στα τμήματα Θεατρικών               μενικό του αίσθημα περί             πλευρά, ανακαλύψτε τη,
               Σπουδών των πανεπιστη-              Θεάτρου; Οι διαφορετικοί            γνωρίστε τη, καλλιεργήστε
               μιακών ιδρυμάτων της χώ-            Δάσκαλοι με τις διαφορετι-          τη και δείτε μια άλλη πλευ-
               ρας.                                κές Τεχνικές (από το Ρεαλι-         ρά της ζωής, πιο όμορφης,
               Όση κριτική δέχεται το              σμό του Στανισλάφσκι, την           πιο γεμάτης, πιο περιπετει-
               επάγγελμα του ηθοποιού              Πρωτοπορία του Μέγιερ-              ώδης, πιο ουσιώδης.
               άλλη τόση έχει δεχτεί και           χολντ, την Αποστασιοποίη-
               η εκπαίδευσή του, αφενός            ση του Μπρεχτ, τη Σκληρό-                  Να έχετε
               γιατί αποτελεί ένα επάγγελ-         τητα του Αρτώ, στο Φτωχό
               μα χωρίς άδεια ασκήσεως             Θέατρο του Γκροτόφσκι)                μια δημιουργική
               επαγγέλματος – ο καθένας            δημιουργούν       διαφορετι-                   χρονιά!
               με ή χωρίς κατάρτιση μπο-           κούς Ηθοποιούς; Ποια είναι
   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53