Page 48 - mag_45
P. 48
ΠΑΙΔΙΑ & ΣΧΟΛΕΙΟ
η βασιλόπιτα
της νέας χρονιάς
με τα παιδιά σε πρακτικό ή δί να σκεφτεί και να απο- και μεγάλοι, κάνουμε τον
συναισθηματικό κίνδυνο. φασίσει κάνοντας τις κα- απολογισμό μας και βά-
Αν συνηθίσουν να δρουν τάλληλες ερωτήσεις που ζουμε μικρούς ή μεγαλύ-
με αυτονομία σε κάθε και- θα το βοηθήσουν να πάει τερους στόχους, ευχές κι
νούργια πρόκληση, αφού τη σκέψη του ένα βήμα πα- επιθυμίες που ελπίζουμε
έχει προηγηθεί η συζήτη- ρακάτω. Για παράδειγμα: « να πραγματοποιηθούν. Με
ση μαζί μας, θα ενισχυθεί Πώς αλλιώς θα μπορούσες πολύ απλό, δημιουργικό
η εμπιστοσύνη στον εαυτό να το κάνεις;”, « Δείξε μου, και παιχνιδιάρικο τρόπο
τους αλλά και η εμπιστοσύ- τι σε δυσκολεύει;». καταφέρνουμε να ευαι-
νη της ομάδας προς αυτά. Αν μεταφέρουμε αυτές τις σθητοποιήσουμε τα παι-
Αντιμετωπίζουμε με τακτικές συμπεριφοράς διά απέναντι στα μεγάλα
χιούμορ και θετική σκέ- και σε πιο ευρείες κοινω- κοινωνικά προβλήματα
ψη κάθε προβληματάκι νικές συνθήκες ή ακόμη και να ενισχύσουμε τη δι-
που προκύπτει στην πορεία και μέσα στο οικογενειακό άθεση προσφοράς και αλ-
της δράσης μας. Είναι πιο πλαίσιο θα μπορούσαμε να ληλεγγύης τους. Ακόμη,
αποτελεσματικό να «σπά- βοηθήσουμε τα παιδιά τα βοηθάμε να τηρούν
σουμε» τον φόβο του παι- να σκεφτούν με υπευ- υποσχέσεις και χρονοδι-
διού λέγοντας κάτι αστείο θυνότητα και για τις δι- αγράμματα, να αναλαμ-
48 γιαυτό που συνέβη παρά κές τους αποφάσεις σε βάνουν πρωτοβουλίες
επιμένοντας στο «πόσο δύ- σχέση με τη βελτίωση της και ευθύνες, να επιδιώ-
σκολο» είναι. Εστιάζουμε δικής τους συμπεριφοράς κουν την ολοκλήρωση των
στην ικανότητα του παιδιού αλλά και των αποφάσεων ενεργειών τους και να μη
να τα καταφέρει και απο- για την επίτευξη μελλοντι- φοβούνται την αυτοκριτι-
φεύγουμε τον διδακτισμό. κών στόχων. Στο ξεκίνημα κή και την αξιολόγηση των
Αφήνουμε χώρο στο παι- της νέας χρονιάς, μικροί πράξεών τους.