Page 48 - mag_45
P. 48

ΠΑΙΔΙΑ & ΣΧΟΛΕΙΟ


               η βασιλόπιτα

               της νέας χρονιάς




               με τα παιδιά σε πρακτικό ή          δί να σκεφτεί και να απο-           και μεγάλοι, κάνουμε τον
               συναισθηματικό κίνδυνο.             φασίσει κάνοντας τις κα-            απολογισμό μας και βά-
               Αν συνηθίσουν να δρουν              τάλληλες ερωτήσεις που              ζουμε μικρούς ή μεγαλύ-
               με αυτονομία σε κάθε και-           θα το βοηθήσουν να πάει             τερους στόχους, ευχές κι

               νούργια πρόκληση, αφού              τη σκέψη του ένα βήμα πα-           επιθυμίες που ελπίζουμε
               έχει προηγηθεί η συζήτη-            ρακάτω. Για παράδειγμα: «           να πραγματοποιηθούν. Με
               ση μαζί μας, θα ενισχυθεί           Πώς αλλιώς θα μπορούσες             πολύ απλό, δημιουργικό
               η εμπιστοσύνη στον εαυτό            να το κάνεις;”, « Δείξε μου,        και παιχνιδιάρικο τρόπο
               τους αλλά και η εμπιστοσύ-          τι σε δυσκολεύει;».                 καταφέρνουμε  να ευαι-
               νη της ομάδας προς αυτά.            Αν μεταφέρουμε αυτές τις            σθητοποιήσουμε τα παι-
               Αντιμετωπίζουμε             με      τακτικές      συμπεριφοράς          διά απέναντι στα μεγάλα
               χιούμορ και θετική σκέ-             και σε πιο ευρείες κοινω-           κοινωνικά προβλήματα
               ψη  κάθε προβληματάκι               νικές συνθήκες ή ακόμη              και να ενισχύσουμε τη δι-

               που προκύπτει στην πορεία           και μέσα στο οικογενειακό           άθεση προσφοράς και αλ-
               της δράσης μας. Είναι πιο           πλαίσιο θα μπορούσαμε να            ληλεγγύης τους. Ακόμη,
               αποτελεσματικό να «σπά-             βοηθήσουμε τα παιδιά                τα βοηθάμε  να τηρούν
               σουμε» τον φόβο του παι-            να σκεφτούν με υπευ-                υποσχέσεις και χρονοδι-
               διού λέγοντας κάτι αστείο           θυνότητα και για τις δι-            αγράμματα, να αναλαμ-
   48          γιαυτό που συνέβη παρά              κές τους αποφάσεις  σε              βάνουν       πρωτοβουλίες

               επιμένοντας στο «πόσο δύ-           σχέση με τη βελτίωση της            και ευθύνες, να επιδιώ-

               σκολο» είναι. Εστιάζουμε            δικής τους συμπεριφοράς             κουν την ολοκλήρωση των
               στην ικανότητα του παιδιού          αλλά και των αποφάσεων              ενεργειών  τους  και  να  μη
               να τα καταφέρει και απο-            για την επίτευξη μελλοντι-          φοβούνται την αυτοκριτι-
               φεύγουμε τον διδακτισμό.            κών στόχων. Στο ξεκίνημα            κή και την αξιολόγηση των
               Αφήνουμε χώρο στο παι-              της νέας χρονιάς, μικροί            πράξεών τους.
   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53