Page 47 - mag_45
P. 47

της Κατερίνας Τζαβάρα











               Μια καινούργια χρονιά               συνθήκη και δράση. Συ-              είτε πρόκειται για παιχνίδι
               ανατέλλει και όλοι έχου-            νήθως ακούμε τις φράσεις            κανόνων, είτε για μία εικα-
               με εναποθέσει τις ελπίδες           «Δεν ξέρω να το κάνω»               στική δράση, είτε για τον
               μας σε αυτό το νέο ξεκίνη-          ή «Δεν μπορώ να τα                  σχεδιασμό επίλυσης  ενός
               μα του χρόνου για να μας            καταφέρω». Υπάρχουν,                προβλήματος. Δίνουμε το

               φέρει την ισορροπία, τη             βέβαια, και παιδιά που              πλαίσιο και την ασφάλεια
               γαλήνη και την αισιοδο-             τρέχουν με χαρά και ενθου-          της παρουσίας μας και
               ξία που απωλέσαμε τους              σιασμό να εμπλακούν στην            αφήνουμε το παιδί να δοκι-
               προηγούμενους  μήνες.  Ας           καινούργια δράση, χωρίς             μάσει, ενθαρρύνοντας την
               ευχηθούμε για το καλύτε-            να φοβούνται ή να γκρινιά-          προσπάθεια και όχι μόνο
               ρο κι ας σκεφτούμε πως οι           ζουν. Πώς εξηγείται αυτή η          το τελικό αποτέλεσμα.
               ευχές γίνονται πραγματι-            διαφορετική αντιμετώπιση            Δίνουμε επιλογές, όχι
               κότητα όταν κάνουμε κάτι            του «καινούργιου»; Πόσο             έτοιμες συνταγές. Αφού
               γιαυτό. Όταν προσπαθού-             εύκολο είναι να ενδυναμώ-           δουν ότι υπάρχουν δια-

               με να κατακτήσουμε τους             σουμε το αίσθημα αυτοπε-            φορετικοί τρόποι αντιμε-
               στόχους μας, όσο μικροί κι          ποίθησης και σιγουριάς σε           τώπισης μιας κατάστασης,
               αν είναι. Όταν εργαζόμα-            αυτή την ηλικία;                    συζητάμε τα υπέρ και τα
               στε για να βελτιώσουμε τις          Θα ξεκινήσουμε με το πιο            κατά και τα αφήνουμε  να
               συνθήκες της καθημερινό-            απλό που, όμως, δεν είναι           διαλέξουν. Προσπαθούμε                   47
               τητάς μας. Όταν συνεργα-            πάντα αυτονόητο. Τα παι-            να στηρίξουμε κάθε επιλο-
               ζόμαστε με άλλους για να            διά χρειάζεται να  γνωρί-           γή μέσα από τον διάλογο,

               απολαύσουμε το καλύτερο             ζουν αυτό που θα ακο-               αποφεύγοντας την αρνητι-
               δυνατό αποτέλεσμα. Αυτές            λουθήσουν.         Εξηγούμε,        κή κριτική και τις συνεχείς
               τις αξίες θα προσπαθήσου-           λοιπόν, με σύντομες και             παρατηρήσεις. Ενισχύουμε
               με να προωθήσουμε και               συγκεκριμένες         οδηγίες       με θετικά σχόλια τις πρωτο-
               στα  μικρά  παιδιά  ώστε  να        αυτό που έχουν να κάνουν,           βουλίες, χωρίς να εκθέτου-
               προσεγγίζουν τις προκλή-
               σεις, τις δυσκολίες αλλά
               και τις ευκαιρίες που τους
               παρουσιάζονται μέσα από

               ένα κριτικό πνεύμα και μια
               διάθεση δυναμικής και αι-
               σιόδοξης προοπτικής.
               Όλοι έχουμε παρατηρήσει
               πως τα περισσότερα παι-
               διά στο σχολείο αντιμετω-
               πίζουν με διστακτικότητα

               κάποιες αλλαγές που πρέ-
               πει να γίνουν, όταν εκείνα
               χρειάζεται να δοκιμαστούνε
               σε μια νέα, πιο απαιτητική
   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52