Page 105 - mag_47
P. 105

Γεωργία Δουκοπούλου
              Διαιτολόγος - Διατροφολόγος                                          της Γεωργία Δουκοπούλου
                        Μ. +30 6947 426662                                            Διαιτολόγος - Διατροφολόγος

                   www.georgiadoukopoulou.gr
                Ε. info@georgiadoukopoulou.gr



               Προσωπική συμβουλή τις πρώτες ημέ-
               ρες να είστε η μόνη που θα ασχοληθείτε
               με την διατροφή του παιδιού σας. Επίσης
               προσπαθήστε να έχετε φαγητά που προ-
               τιμάει το παιδί σας, ακόμα και αν χρειαστεί

               να μειώσετε την ποικιλία. Δεν χρειάζεται να
               μάθει αυτές τις ημέρες να τρώει λαχανικά ή
               όσπρια.                                               ρέματος.
               Εξοπλιστείτε με υπομονή, σεβαστείτε τις               Μπορείτε σίγουρα να κάνετε πιο ευφάντα-
               ποσότητες που θέλει το παιδί να φάει και              στη και διασκεδαστική την παρουσία του

               μην δίνετε άλλες επιλογές μέχρι το επόμενο            τροφίμου στο πιάτο, συνδυάζοντας διάφο-
               γεύμα που θα συμβαίνει σε συγκεκριμένη                ρα χρώματα και σχήματα.
               ώρα. Το πρόγραμμα αυτό θα πρέπει να το                • Συνδυάσετε τα τρόφιμα που δεν του αρέ-
               τηρήσετε για συνεχόμενες ημέρες, χωρίς να             σουν με οικείες γεύσεις.
               ανησυχείτε εάν το παιδί θα καταναλώσει μι-            Συνοδεύοντας ένα νέο τρόφιμο με ένα που
               κρές ποσότητες τροφής. Παρακολουθήστε                 ήδη προτιμάται από το παιδί, μπορεί να το
               την πορεία του και προσαρμόστε την τακτι-             οδηγήσετε σε μεγαλύτερη αποδοχή, όπως

               κή σας, προσπαθώντας να μην επηρεάζεστε               για παράδειγμα καλύπτοντας το ψάρι –που
               από το συναίσθημα.                                    δεν του αρέσει- με μια σάλτσα που ήδη κα-                 105
               Εφόσον τα πράγματα πηγαίνουν καλύτε-                  ταναλώνει.
               ρα, μπορείτε να ξεκινήσετε να:                        •  Προσφέρετε  υγιεινά  σνακ  σε  ευχάριστα
               • Εκθέτετε στο παιδί επαναλαμβανόμενα τα              σκεύη με καπάκια που θα προσκαλούν το

               τρόφιμα που αποφεύγει.                                παιδί να εξερευνήσει και να ανακαλύψει το
               Μπορείτε να βάζετε στο πιάτο του παιδιού              περιεχόμενό τους. Φρούτα, λαχανικά, τυριά
               σας το τρόφιμο που ΔΕΝ καταναλώνει -ένα               και γιαούρτι είναι μερικές θρεπτικές επιλο-
               κάθε φορά- χωρίς όμως να το πιέζετε ανα-              γές.
               γκαστικά να το φάει. Επειδή τα παιδιά είναι           • Σχεδιάσετε μαζί του το οικογενειακό εβδο-
               ιδιαίτερα μιμητικά, θα ήταν σωστό να βλέπει           μαδιαίο μενού.
               κι εσάς να το καταναλώνετε.                           Ζητήστε του να σας ορίσει για κάθε 2 φαγη-

               • Δοκιμάσετε διαφορετικούς τρόπους μαγει-             τά που του αρέσουν για να φτιάξετε μέσα
                                                                     στην εβδομάδα, 1 που θα συμβιβαζόταν να
                                                                     το φάει. Η διαπραγμάτευση με σαφή όρια
                                                                     και πλαίσια τις περισσότερες φορές έχει
                                                                     άμεσα  αποτελέσματα  και  σας  απαλλάσσει
                                                                     από τις εντάσεις και το άγχος.

                                                                     • Πηγαίνετε να ψωνίσετε τα λαχανικά μαζί.
                                                                     Διαλέγοντας μαζί λαχανικά και φρούτα,
                                                                     ονομάζοντάς τα, το βοηθάτε να εξοικειωθεί
                                                                     τις διαφορετικές μορφές της τροφής και να
                                                                     δει το φαγητό σαν μια ενδιαφέρουσα εμπει-
                                                                     ρία.
   100   101   102   103   104   105   106   107   108   109   110