Page 47 - mag_54
P. 47
της Κατερίνας Τζαβάρα
Κατερίνα τζαβαρα
Μαγικές
διαδροΜές
Η Κατερίνα Τζαβάρα γεννή- προτείνει μέσα από τα βιβλία ςτην τέχνη:
θηκε και ζει στη Θεσσαλονίκη. της για την προώθηση της νικος
Είναι απόφοιτος του Αμερικα- φιλαναγνωσίας και της προ- χατζηκυριακος
νικού Κολλεγίου ΑΝΑΤΟΛΙΑ, στασίας των Δικαιωμάτων του γκικας
αριστούχος του Παιδαγωγι- Παιδιού, μέσα από την Τέχνη. εΚδόσείσ δίαΠΛόΥσ
κού Τμήματος Νηπιαγωγών Είναι μέλος του Ελλη-
του Α.Π.Θ., του τμήματος νικού Τμήματος της ΙΒ- είΚόνόγραφηση:
μετεκπαίδευσης στη Γενική ΒΥ(International Board on δημητρησ ρίζόσ
Αγωγή του Διδασκαλείου του Books for Young People)- Κύ-
Α.Π.Θ. και καθηγήτρια αγγλι- κλος του Ελληνικού Παιδικού Μια εικονογραφημένη ιστορία από
κής γλώσσας, με σπουδές Βιβλίου, της SCBWI (Society τα γεγονότα της ζωής του ζωγράφου
φωνητικής και πιάνου. Κατέ- of Children's Book Writers and είναι η αρχή του ταξιδιού που πραγ-
χει πιστοποιητικό κατάρτισης Illustrators) και αρθρογρα- ματοποιεί με το βιβλίο αυτό το μικρό
στη Δημιουργική Γραφή και φεί σε εκπαιδευτικά blogs και παιδί μέσα στον κόσμο της Τέχνης...
Εκπαίδευση από τη Δομή Δία ηλεκτρονικά έντυπα ποικίλης
Βίου Μάθησης του Α.Π.Θ. Εί- ύλης. Παρατηρεί, ανακαλύπτει, παίζει, μα-
ναι κάτοχος μεταπτυχιακού θαίνει και δημιουργεί μέσα από τους
διπλώματος από το Τμήμα Από τις εκδόσεις βιβλιο- πίνακες των μεγάλων μας ζωγρά-
Επιστήμης Φυσικής Αγωγής ΔΙΑΠΛΟΥΣ έχουν εκδοθεί φων και παράλληλα εξοικειώνεται
και Αθλητισμού του Α.Π.Θ. τα έργα της: «Το δικό μας
με ειδίκευση στα προγράμ- θέατρο».Mουσικο-θεατρι- και αποκωδικοποιεί τα μυστικά της
ματα φυσικής δραστηριότητας κές παραστάσεις για τα Χρι- Τέχνης τους με οδηγό το παιχνίδι και 47
και αγωγής υγείας για παιδιά στούγεννα και το Καλοκαίρι τη φαντασία.
προσχολικής και σχολικής -συλλογικό έργο-(2007)
ηλικίας. «Με τους μήνες συντροφιά, Σε κάθε ενότητα ο εκπαιδευτικός θα
Εργάστηκε στην ιδιωτική εκ- ζωντανεύω τα παλιά». βρει πρακτικές ιδέες και προτάσεις
παίδευση ως νηπιαγωγός και Η Λαογραφία στο σχολείο για δημιουργικές δράσεις, πλη-
εμψυχώτρια θεατρικού παιχνι- -συλλογικό έργο-(2008) ροφοριακό υλικό και πρωτότυπη
διού, όπου και εφάρμοσε τη «Μαγικές Διαδρομές στην μουσική επένδυση των έργων για
μέθοδο Montessori, αποκτώ- Τέχνη». Έλληνες Ζωγράφοι να εμπλουτίσει τις καθημερινές δρα-
ντας και το αντίστοιχο τιμητι- και Ποιητές στο σχολείο- στηριότητες των παιδιών στο σχο-
κό δίπλωμα και βρίσκεται στη Γ.Σεφέρης, Οδ. Ελύτης, λείο -και στο σπίτι- και όλοι μαζί να
δημόσια εκπαίδευση, σε θέ- Γ.Δροσίνης, Κ.Παλαμάς, απολαύσουν... μαγικές διαδρομές
σεις διδακτικές και διοικητικές Γ.Ρίτσος/Γ.Ιακωβίδης, στην Τέχνη.
από το 1998. Από το 2007 ως Ν.Χ.Γκίκας, Σπ.Βασιλείου,
το 2010 υπήρξε αποσπασμέ- Θεόφιλος Χατζημιχαήλ.
νη νηπιαγωγός στο Τμήμα Επι- (2010)
στημών Προσχολικής Αγωγής «Έχω ένα μήνυμα για
και Εκπαίδευσης του Α.Π.Θ. όλα τα παιδιά της γης»
ως υπεύθυνη της Πρακτικής Τα Δικαιώματα του παιδιού.
Άσκησης των φοιτητών. (2011)
Σήμερα εργάζεται ως νηπιαγω- «Πού να απλώσω
γός και συγγραφέας παιδικών τόση αγάπη;» (2012),
και εκπαιδευτικών βιβλίων. «Πετάει ο γάιδαρος;»
Παραδίδει επιμορφωτικά σεμι- (2012)
νάρια Διδακτικής Μεθοδολογί- «Εγώ, για σένα» (2012),
ας και πρακτικών εφαρμογών «Το μυστήριο της παιδικής
της Τέχνης στην εκπαίδευση, βιβλιοθήκης» (2013)
για γονείς, φοιτητές και εκ- «Το μαγικό καπέλο
παιδευτικούς και παρουσιάζει της γιαγιάς μου» (2014)
σε σχολεία το πρόγραμμα που