Page 46 - mag_54
P. 46
πΑΙΔΙΑ & σΧοΛεΙο
Σχολικές φιλίες
μετωπίζουμε. Σκεφτείτε, πως αν έχουν στην παρέα των φίλων τους στις χαρές
μεγαλώσει τα παιδιά με θετικές αρχές, και την ασφάλεια, το στήριγμα, την
το «ακριβώς αντίθετο» που μπορεί να παρηγοριά στις δυσκολίες. Θυμηθείτε
επιλέξουν σε μία φιλία μπορεί να γίνει πως οι παιδικές φιλίες του σχολείου
ένα υγιές πρότυπο που θα λειτουργεί είναι συνήθως αυτές που μας συντρο-
συμπληρωματικά στη δυαδική φιλική φεύουν μέχρι τα βαθειά μας γεράμα-
σχέση του παιδιού ή αν πρόκειται για τα. Ας φροντίσουμε να δημιουργούμε
ένα αντικειμενικά αρνητικό πρότυπο ευκαιρίες για τα παιδιά μας ώστε να
στη συμπεριφορά ενός υποψήφιου φί- συναναστρέφονται πολλά παιδιά της
ηλικίας τους είτε στο πλαίσιο των
λου με την ήρεμη συζήτηση και την οικογενειακών συγκεντρώσεων είτε
αποφυγή της απαγόρευσης, μπορεί το σε εξωσχολικές δραστηριότητες (δη-
παιδί να βοηθηθεί ώστε να διαχειρίζε- μιουργική απασχόληση, εργαστήρια
ται τις συγκρούσεις, τις διαμάχες, την καλλιτεχνικών, βιβλιοθήκες, λέσχες
ανεπιθύμητη συμπεριφορά των άλλων ανάγνωσης, χώροι άθλησης, πάρκα,
και να θέτει τα δικά του όρια. παιδότοποι, οικολογικές συναντήσεις,
Όπως και οι μεγάλοι έτσι και τα παιδιά προγράμματα Δήμων και άλλων φορέ-
46 αναζητούν τη χαρά και την ξεγνοιασιά ων, κλπ.).
Με την ευχή να έχουμε όλοι κοντά μας
πραγματικούς φίλους καρδιάς…
Καλή χρονιά με υγεία και ειρήνη σε όλο τον κόσμο!
Κατερίνα Τζαβάρα
Εκπαιδευτικός - Συγγραφέας