Page 45 - mag_54
P. 45
της Κατερίνας Τζαβάρα
ζωηρά, εξωστρεφή, συνεργάσιμα ή με αίτερες δεξιότητες και το ταλέντο τους
ανεπτυγμένες δεξιότητες. Ενώ μεγα- και να προσελκύσουν καινούργιους
λώνοντας ψάχνουν να βρουν συμμαθη- φίλους.
τές/τριες που έχουν κοινά γνωρίσμα- Οι γονείς μπορούν να δώσουν οι ίδιοι 45
τα, καλούς βαθμούς, υψηλή επίδοση το κίνητρο για κοινωνικοποίηση έχο-
στον αθλητισμό, στα εικαστικά, κλπ. ντας εμφυσήσει στα παιδιά τους τις
Στην εφηβεία παίζει ρόλο η εμφάνιση, θετικές αξίες της ζωής, αγάπη, φιλία,
οι σχέσεις με το άλλο φύλο, το πόσο κατανόηση, αποδοχή, σεβασμό, αλ-
αρεστό και με ισχυρή αυτοπεποίθη- ληλεγγύη, συνεργασία, φροντίδα. Με
ση ή επικοινωνιακό χάρισμα είναι ένα τον τρόπο αυτό δημιουργούν την πί-
παιδί. στη και την ανάγκη για θετικές διαπρο-
Για να ενισχύσουμε τις κοινωνικές σωπικές σχέσεις στα παιδιά που με τη
επαφές στο σχολείο, ως εκπαιδευ- σειρά τους θα συμπεριφερθούν ανά-
τικοί, δουλεύουμε με τη μέθοδο της λογα στον δικό τους κοινωνικό κύκλο.
ομαδοσυνεργατικής, όπου τα παιδιά Πολλοί γονείς φοβούνται τις επιλογές
εργάζονται συνεργατικά σε ομάδες που κάνουν τα παιδιά τους και αρνού-
(και με παιδιά που έχουν κατακτήσει νται να αποδεχτούν ή να επιτρέψουν
διαφορετικό επίπεδο δεξιοτήτων αλλά τη συνέχιση μια φιλίας, λόγω δικών
και παιδιά που δεν ανήκουν σε κοινό τους φόβων, άσχημων εμπειριών ή
φιλικό κύκλο) και συμμετέχουν σε κοι- στερεοτύπων και προκαταλήψεων. Εί-
νές υποχρεώσεις και δραστηριότητες. ναι αλήθεια πως όλοι κρύβουμε βα-
Οργανώνουμε σχολικές δράσεις και θειά μέσα μας κάποιες προκαταλήψεις
γιορτές που ευνοούν την αποδοχή της αλλά το θετικό είναι πως μέσα από τα
διαφορετικότητας και δίνουν ευκαιρίες παιδιά ή τους μαθητές μας μαθαίνουμε
σε όλα τα παιδιά να αναδείξουν τις ιδι- να τα αναγνωρίζουμε και να τα αντι-