Page 47 - mag_55
P. 47
της Κατερίνας Τζαβάρα
ΘΕΟΦΙΛΟΣ
ΕκδόσΕισ διΑΠΛόΥσ
Στο βιβλίο προτείνονται απλοί
Η Κατερίνα Τζαβάρα γεννή- σε σχολεία το πρόγραμμα που και δημιουργικοί τρόποι αξιο-
θηκε και ζει στη Θεσσαλονίκη. προτείνει μέσα από τα βιβλία ποίησης των εικαστικών έργων
Είναι απόφοιτος του Αμερικα- της για την προώθηση της ώστε οι μαθητές να προσεγγί-
νικού Κολλεγίου ΑΝΑΤΟΛΙΑ, φιλαναγνωσίας και της προ- σουν τη γνώση με παιγνιώδη
αριστούχος του Παιδαγωγι- στασίας των Δικαιωμάτων του και βιωματικό τρόπο, με στό-
κού Τμήματος Νηπιαγωγών Παιδιού, μέσα από την Τέχνη. χο να οικοδομηθεί σταδιακά
του Α.Π.Θ., του τμήματος Είναι μέλος του Ελλη- μια εσωτερική στάση ζωής στο
μετεκπαίδευσης στη Γενική νικού Τμήματος της ΙΒ- μικρό παιδί που θα συνδέει
Αγωγή του Διδασκαλείου του ΒΥ(International Board on την Τέχνη και την αισθητική
Α.Π.Θ. και καθηγήτρια αγγλι- Books for Young People)- Κύ- απόλαυση με το φυσικό και
κής γλώσσας, με σπουδές κλος του Ελληνικού Παιδικού κοινωνικό περιβάλλον και τον
φωνητικής και πιάνου. Κατέ- Βιβλίου, της SCBWI (Society Πολιτισμό με την καθημερινό-
χει πιστοποιητικό κατάρτισης of Children's Book Writers and τητα.
στη Δημιουργική Γραφή και Illustrators) και αρθρογρα- Με οδηγό μια σύντομη εικο-
Εκπαίδευση από τη Δομή Δία φεί σε εκπαιδευτικά blogs και νογραφημένη βιογραφία- σαν
Βίου Μάθησης του Α.Π.Θ. Εί- ηλεκτρονικά έντυπα ποικίλης παραμύθι- του ζωγράφου και
ναι κάτοχος μεταπτυχιακού ύλης. προτεινόμενες δραστηριότητες
διπλώματος από το Τμήμα πάνω σε 4 επιλεγμένα έργα
Επιστήμης Φυσικής Αγωγής Από τις εκδόσεις βιβλιο- του, ο/η εκπαιδευτικός φέρ-
και Αθλητισμού του Α.Π.Θ. ΔΙΑΠΛΟΥΣ έχουν εκδοθεί νει τα παιδιά σε επαφή με
με ειδίκευση στα προγράμ- τα έργα της: «Το δικό μας το έργο και τη ζωή του και
ματα φυσικής δραστηριότητας θέατρο».Mουσικο-θεατρι- όλοι μαζί καλούνται να παί- 47
και αγωγής υγείας για παιδιά κές παραστάσεις για τα Χρι- ξουν και να δημιουργήσουν σε
προσχολικής και σχολικής στούγεννα και το Καλοκαίρι σύνδεση με όλα τα γνωστικά
ηλικίας. -συλλογικό έργο-(2007) αντικείμενα του Αναλυτικού
Εργάστηκε στην ιδιωτική εκ- «Με τους μήνες συντροφιά, Προγράμματος Σπουδών του
παίδευση ως νηπιαγωγός και ζωντανεύω τα παλιά». νηπιαγωγείου και δημοτικού
εμψυχώτρια θεατρικού παιχνι- Η Λαογραφία στο σχολείο σχολείου και να γίνουν κι οι
διού, όπου και εφάρμοσε τη -συλλογικό έργο-(2008) ίδιοι... μικροί ποιητές και ζω-
μέθοδο Montessori, αποκτώ- «Μαγικές Διαδρομές στην γράφοι!
ντας και το αντίστοιχο τιμητι- Τέχνη». Έλληνες Ζωγράφοι Το βιβλίο ανήκει στη σειρά 9
κό δίπλωμα και βρίσκεται στη και Ποιητές στο σχολείο- μικρών τόμων «Μαγικές Δι-
δημόσια εκπαίδευση, σε θέ- Γ.Σεφέρης, Οδ. Ελύτης, αδρομές στην Τέχνη»- Έλλη-
σεις διδακτικές και διοικητικές Γ.Δροσίνης, Κ.Παλαμάς, Γ.Ρί- νες Ζωγράφοι και Ποιητές στο
από το 1998. Από το 2007 ως τσος/Γ.Ιακωβίδης, Ν.Χ.Γκί- σχολείο- και κυκλοφορεί από
το 2010 υπήρξε αποσπασμέ- κας, Σπ.Βασιλείου, Θεόφιλος τις εκδόσεις ΔΙΑΠΛΟΥΣ.
νη νηπιαγωγός στο Τμήμα Επι- Χατζημιχαήλ.(2010)
στημών Προσχολικής Αγωγής «Έχω ένα μήνυμα
και Εκπαίδευσης του Α.Π.Θ. για όλα τα παιδιά της γης»
ως υπεύθυνη της Πρακτικής Τα Δικαιώματα του παιδιού.
Άσκησης των φοιτητών. (2011)
Σήμερα εργάζεται ως νηπιαγω- «Πού να απλώσω
γός και συγγραφέας παιδικών τόση αγάπη;» (2012),
και εκπαιδευτικών βιβλίων. «Πετάει ο γάιδαρος;»
Παραδίδει επιμορφωτικά σεμι- (2012)
νάρια Διδακτικής Μεθοδολογί- «Εγώ, για σένα» (2012),
ας και πρακτικών εφαρμογών «Το μυστήριο της παιδικής
της Τέχνης στην εκπαίδευση, βιβλιοθήκης» (2013)
για γονείς, φοιτητές και εκ- «Το μαγικό καπέλο
παιδευτικούς και παρουσιάζει της γιαγιάς μου» (2014)