Page 46 - mag_55
P. 46

πΑΙΔΙΑ & σΧοΛεΙο

                                Η αλλαγή

                           στη συμπεριφορά

                      των παιδιών την άνοιξη



               δημιουργείται μια ισχυρή προσδοκία δι-                δ) Χρήση τεχνικών χαλάρωσης για την
               ασκέδασης, ανανέωσης, ανασυγκρότησης                  αυτορρύθμιση της συμπεριφοράς: τεχνι-
               και μια έντονη διάθεση επικοινωνίας,                  κές προοδευτικής μυϊκής χαλάρωσης,

               επαφής, αγγίγματος. Παράλληλα ωστόσο                  αναπνοών γιατί όχι τεχνικές της γιόγκα
               καταγράφεται μια βελτίωση της γνωστι-                 και του διαλογισμού!
               κής δεκτικότητας και των μνημονικών δε-               Κι ας μην ξεχνάμε: Άνοιξη είναι, θα πε-

               ξιοτήτων των μαθητών.                                 ράσει και θα ‘ρθει το καλοκαίρι!
               Το ερώτημα που εγείρεται είναι πώς  θα
               επωφεληθούμε από αυτές τις αλλαγές                    Αυτό που προέχει είναι η ψυχική ισορ-

               ώστε από τη μια να εξασφαλίσουμε τη                   ροπία όλων, μικρών και μεγάλων. Η
               γεμάτη αισιοδοξία διάθεση και την ορι-                επικοινωνία  μέσα στη σχολική τάξη με

               οθέτηση της συμπεριφοράς και από την                  στόχο την βελτίωση των προσωπικών
               άλλη την απρόσκοπτη συνέχιση της μα-                  συγκρούσεων και την πρόοδο της ομά-
               θησιακής διαδικασίας.  ο ρόλος των                    δας,  αναπόσπαστο κομμάτι  της οποίας

               ενηλίκων που εμπλέκονται στην εκπαί-                  είναι ο/η εκπαιδευτικός. Τα παιδιά κατα-
               δευση των παιδιών: γονιών, εκπαιδευτι-                λαβαίνουν τα ψέματα και την υποκριτική
   46
               κών, προπονητών, φροντιστών οφείλει                   συμπεριφορά, πριν καν εκδηλωθούν.
               να περιέχει την αναγνώριση πως ναι, η                 Ένα παιδί που του δίνονται ευκαιρίες να
               άνοιξη επηρεάζει τόσο τους ίδιους όσο                 καλλιεργεί την κρίση του  μέσα στο σχο-

               και τα παιδιά!Μια τέτοια παραδοχή θα                  λικό περιβάλλον σέβεται τους ανθρώ-
               βοηθούσε τη δημιουργική απορρόφηση-                   πους που το δημιουργούν. Ας παραδε-
               της στις μαθησιακές διαδικασίες. Πώς;                 χτούμε πως δεν πηγαίνουν όλα καλά και

               α) Αύξηση των outdoor δραστηριοτήτων:                 ας προσπαθήσουμε να τα πάμε καλύτε-
               έξοδοι,  επισκέψεις,  μαθήματα  και  προ-             ρα. Μαζί με το παιδί.
               πονήσεις  στη  φύση,  διευκολύνουν  την

               εκτόνωση των παιδιών και στοχεύουν                    *Η  Λίνα Συμεωνίδου είναι κλινική
               στην εναρμόνιση συμπεριφοράς και και-                 ψυχολόγος, οικογενειακή ψυχοθερα-

               ρικών παραγόντων.                                     πεύτρια, ειδική παιδαγωγός Med. και
               β) Φροντίδα για τις περιβαλλοντικές                   επιστημονική υπεύθυνη στο κέντρο
               επιρροές: ρύθμιση της θερμοκρασίας και                θεραπευτικής αγωγής των διαταραχών

               ελέγχου του φωτός των κλειστών χώρων.                 του λόγου και ψυχοθεραπείας  "διάλο-
               γ) Ενημέρωση και φροντίδα ώστε τα ρού-                γος"  (τηλ. επικοινωνίας: 2310264602,

               χα των παιδιών να είναι προσαρμοσμένα                 6972100160).
               στην εποχή προκειμένου να αποφεύγεται
               η σωματική δυσφορία που θα δημιουρ-

               γούσε παραπάνω ένταση.
   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51