Page 75 - mag_59
P. 75

ÑÅÔ ˆ½ÐÐÅÔ —¾ÍɝËÅ











               Μπορεί όσο πιο πολλά χρόνια ξέ-                       θηκε στον Πύργο της Ηλείας (σ.σ.: 20
               ρεις έναν άνθρωπο, όσο περισσότε-                     Οκτωβρίου  1937)  από  γονείς  µικροα-

               ρο τον εκτιµάς, τόσο περισσότερες                     στούς. Λόγω συνεχών µεταθέσεων του
               µέρες να σου παίρνει να διαχειρι-                     πατέρα-του,  µοίρασε  τα  µαθητικά-του

               στείς την απώλειά του. ∆εν ξέρω.                      χρόνια σε Πύργο, Κρέσταινα, Αµαλιά-
               Μόλις  κατάφερα  να  αντιµετωπίσω                     δα, Αίγιο, Καλαµάτα, Πάτρα και τέλος

               τον κένσορα που µέρες τώρα αδι-                       Αθήνα  όπου  και  εγκαταστάθηκε  µόνι-
               άφορα  αναβόσβηνε  σε  µια  λευκή                     µα.  Τελειώνοντας  το  σχολειό,  παρα-

               σελίδα µε τίτλο: Για το φίλο µου                      κολούθησε για τρία χρόνια µαθήµατα
               Μιχάλη Παπανικολάου που στις 16                       στην Ιατρική Σχολή του Αθηναϊκού Πα-

               Μαΐου,  πήγε να βρει τους φίλους                      νεπιστήµιου όπου και την εγκατέλειψε
               του αυτούς που τους αφιέρωσε την                      µη µπορώντας να αντιµετωπίσει, στην

               τελευταία  ποιητική  συλλογή  του                     απελπισία εκείνου του καιρού, τις πι-
               «Ωσεί απών».                                          εστικές  ανάγκες  επιβίωσης.  Αλλάζο-

               Τον σκηνοθέτη, στιχουργό και ποιητή                   ντας  συνεχώς  χειρωνακτικές  δουλειές
               Μιχάλη Παπανικολάου τον γνώρισα το                    (όπως όλοι οι «επαρχιώτες» νέοι εκεί-                      75

               1981 όταν εκείνος είχε γράψει και σκη-                νης  της  εποχής,  τη  σκληρή  δεκαετία
               νοθετήσει στο καλοκαιρινό θέατρο της                  55-65),  κατάφερε  να  σπουδάσει  Θέα-

               Καισαριανής το «Εµπρός να φαµ ντε λα                  τρο και Κινηµατογράφο (στην Αθήνα),
               πατρί» κι εγώ πρωτοδούλευα στο κυ-                    κι εργάστηκε σαν βοηθός σκηνοθέτης

               ριακάτικο Βήµα. Στην οµάδα του θεά-                   (στον Κινηµατογράφο και το Θέατρο)».
               τρου Καισαριανής γνώρισα τον Θανάση                   Αυτά αναφέρει ένα από τα βιογραφικά

               Θεολόγη,  την  Ηλιάνα  Παναγιωτούνη,                  του που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο.
               τον πολύ φρέσκο ηθοποιό τότε Σωτήρη                   ∆εν  έλεγε  την  ηµεροµηνία  γέννησης

               Χατζάκη, την Ελένη Οικονοµίδου, την                   του, άσχετο εάν προέκυπτε από τα συµ-
               Ανδριανή Τουντοπούλου, τη Μαίρη Σα-                   φραζόµενά του, ένα από τα χαριτωµένα

               ουσοπούλου, τον Τάκη Χρυσούλη και                     του.
               τη σκηνογράφο Έρση ∆ρίνη.                             Ψάχνοντας,  βρήκα  πως  το  1962-64

               Έκτοτε,  χανόµαστε,  ξαναβρισκόµαστε                  εργάστηκε  στον  περιοδικό  τύπο  της

               ακολουθώντας καθ’ ένας µας τις προ-                   εποχής  γράφοντας  διηγήµατα  «εξω-
               σωπικές και επαγγελµατικές του επιλο-                 φύλλου» («ΠΑΝΘΕΟΝ», «ΜΑΣΚΑ») και
               γές. Όµως ήξερα πως ο Μιχάλης είναι                   περισσότερα  από  10  σενάρια  για  τον

               κάπου εδώ και για ό,τι θα χρειαζόµουν                 «παλιό καλό» ελληνικό κινηµατογρά-

               θα του τηλεφωνούσα.                                   φο.
               Ας τα πάρουµε από την αρχή. «Γεννή-                   Ήξερα  πως  είχε  γυρίσει  το  1966  την
   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80