Page 49 - mag_64
P. 49
της Μαριάννας Κουμαριανού
Όσο περνάει ο καιρός, αυτή η λέξη με περιτριγυρίζει συνέ-
χεια! Διαπιστώνω ότι είναι το γρανάζι που αν χρησιμοποι-
είται σωστά, βελτιώνει τις ανθρώπινες σχέσεις και φέρνει
πιο κοντά τους ανθρώπους ή αντίθετα τους απομακρύνει
και τους αποξενώνει.
Τι εννοούμε λοιπόν όταν λέμε επικοινωνία;
Επικοινωνία είναι η με κάποιον τρόπο σύνδεση δύο ή πε-
ρισσότερων ανθρώπων ή η σύνδεση μεταξύ ανθρώπων και
του περιβάλλοντος, ζωντανών οργανισμών κ.ο.κ..
49 49
Ας πάρουμε την επικοινωνία δύο αν- με με άλλους.
θρώπων. Κάθε φορά ο ένας θέλει να
κάνει γνωστό κάτι στον άλλο. Αυτό το Όσον αφορά στη λεκτική επικοινωνία,
κάτι μπορεί να είναι σκέψεις, συναι- παρατηρούμε ότι τα παιδιά είναι πηγαία.
σθήματα, επιθυμίες… Κάθε επικοινω- Δεν έχουν φίλτρα και αυτό που αισθά-
νία γίνεται με λόγια – λέξεις ή και με νονται ή σκέφτονται το λένε ακριβώς
την έκφραση του προσώπου, ένα βλέμ- όπως είναι! Μεταφέρουν το μήνυμα αυ-
μα, μια κίνηση. Ακόμα και το σώμα γί- τούσιο και αναλλοίωτο. Ο μόνος λόγος
νεται και είναι φορέας μηνυμάτων. που θα μπορούσε να ισχύσει κάτι δια-
Έτσι, επικοινωνία δεν είναι μόνο το να φορετικό, είναι όταν φοβούνται τις συ-
πεις σε κάποιον ότι τον αγαπάς αλλά νέπειες από αυτό που είναι να πουν.
και να τον αγκαλιάσεις! Μάλιστα, το
σώμα και οι κινήσεις του και οι εκφρά- Κάτι άλλο που κάνουν τα παιδιά είναι
σεις του προσώπου είναι πιο γνήσιος ότι, όποτε θέλουν να πουν κάτι, ανα-
τρόπος επικοινωνίας. Είναι η τάση και ζητούν και προσπαθούν με κάθε τρόπο
πράξη του πόσο κοντά και οικεία αι- να επιβεβαιώσουν ότι έχουν τραβήξει
σθανόμαστε με κάποιον ή κάτι. την προσοχή του «ακροατή» τους και ότι
αυτό που θέλουν να πουν, θα φτάσει και
Έτσι, δεν είναι μόνο τα λόγια και οι θα γίνει αντιληπτό. Θυμάμαι φορές που
λέξεις επικοινωνία αλλά όλο μας το ο γιος μου ήθελε να μου δείξει ή να μου
σώμα είναι ένα μέσο να επικοινωνού- πει κάτι και πριν το κάνει μου ζήταγε να