Page 73 - mag_79
P. 73
ΒΙΒλΙοπΡοΤΑςεΙς
«Υπάρχουν χειρότερα εγκλήματα
από το να καις βιβλία.
Ένα απ’ αυτά είναι να μην τα διαβάζεις.»
Ray Bradbury, 1920-2012, Αμερικανός συγγραφέας επιστ. φαντασίας
73
ελεΝα ακριτα ροΖαμοΥΝτ πιλτςερ
τα ταπερ τΗς αλικΗς φΩΝες το καλοκαιρι
εκδόσεις Διοπτρα εκδόσεις ΩκεαΝιΔα
Τρεις γενιές γυναικών ζουν, ονειρεύονται και Η Λόρα είναι νιόπαντρη, αλλά την ευτυχία της
διεκδικούν: Η Κοραλία, είκοσι χρόνια καθα- τη σκιάζει η ανάμνηση της πρώτης γυναίκας
ρίστρια στη ΦΙΝΟΣ ΦΙΛΜ. Η κόρη της Ελένη, του άντρα της. Όταν πηγαίνει διακοπές στο πα-
πωλήτρια στο ΜΙΝΙΟΝ, που κάνει κι επιδείξεις τρικό του στην Κορνουάλη, μαγεύεται και από
τάπερ σε σπίτια κυριών. Και το «εξώγαμο» κο- το ωραίο παλιό σπίτι και από τους ανθρώπους
ριτσάκι της, η Αλικούλα, που πήρε το όνομα του, κι η ανήσυχη ψυχή της γαληνεύει. Όμως
της νονάς της Αλίκης Βουγιουκλάκη. Η μικρή δύο ανώνυμα γράμματα απειλούν την εύθραυ-
μέσα στα πολύχρωμα τάπερ της μαμάς κρύβει στη ευτυχία της και γίνονται αφορμή να μάθει
παιχνίδια, πασχαλίτσες για τα μαλλιά, στρα- όλα όσα ήθελε για το παρελθόν του άντρα της
σάκια, Μπάρμπι, επιθυμίες, ελπίδες κι όνειρα. και να μετρήσει την αγάπη του.
Όταν η Αλίκη μεγαλώνει, κλείνει ερμητικά
μέσα στα τάπερ όλα όσα αισθάνεται. Αγάπη,
οργή, πόνο, έρωτα, γέλιο και κλάμα. Μέχρι
που η ζωή της θα απαιτήσει να ανοίξει τα αε-
ροστεγή καπάκια και ν’ αφήσει τα συναισθή-
ματά της ελεύθερα.
Τα τάπερ της Αλίκης είναι ένα γκράφιτι στους
τοίχους των πολυκατοικιών της Κυψέλης, των
μπορντέλων της Φυλής, των θεατρικών σκη-
νών, των παλιών καταστημάτων και των ρετι-
ρέ με τις στρωμένες τσόχες για κουμκάν. Είναι
όσα ζήσαμε κι αγαπήσαμε σε μια Αθήνα που
δεν μένει πια εδώ.