Page 89 - mag_103
P. 89
Ο Βασίλης Αυλωνίτης είναι ένας από τους Στον κινηματογράφο, μολονότι είχε παί-
πιο δημοφιλείς Έλληνες ηθοποιούς, που ξει και σε κάποιες ταινίες προπολεμικά
έμεινε ζωντανός στις καρδιές μας χάρη ή και στα πρώτα μεταπολεμικά χρόνια,
κυρίως στις μεγάλες κινηματογραφικές η πρώτη σημαντική του δημιουργία έρ-
του επιτυχίες. Είναι αλήθεια ότι ηθοποιοί χεται με μια κάποια σχετική καθυστέρη-
της γενιάς του, όπως ο Κυριάκος Μαυ- ση, στα 1954, με την κωμωδία του Νίκου
ρέας, ο Μίμης Κοκκίνης, ο Μάνος Φι- Τσιφόρου «Η Ωραία των Αθηνών» και
λιππίδης ή ο Βασίλης Αργυρόπουλος, με συμπρωταγωνιστές την τότε κινημα-
έγιναν μεν διάσημοι χάρη στο θέατρο, τογραφική «Εθνική Ελλάδος» (Μίμης
αλλά δεν πρόλαβαν να γίνουν επώνυμοι Φωτόπουλος, Νίκος Σταυρίδης, Γεωρ-
κάνοντας και κινηματογραφική καριέ- γία Βασιλειάδου, Σπεράντζα Βρανά).
ρα, καθώς έπαιξαν σε ελάχιστες ταινίες, Σε σχέση με τα ανωτέρω ονόματα, ο Αυ-
ίσως και επειδή «έφυγαν» πρόωρα από λωνίτης δεν είχε, ως τότε, κινηματογρα-
τη ζωή. φικές περγαμηνές, αλλά ξεχώρισε τελι-
Ο Βασίλης Αυλωνίτης, αντίθετα, κατάφε- κά ως ο Ζάχος, ο ταρτούφος πρόεδρος
ρε να περάσει στην αθανασία χάρη στο του Ηθικοπλαστικού Συλλόγου «Πνεύ- 89
κινηματογραφικό πανί, μολονότι έκανε μα και Ηθική», σατιρίζοντας προσεκτικά
θραύση στο θέατρο από την περίοδο κιό- (και) τις τότε Χριστιανικές Οργανώσεις.
λας του Μεσοπολέμου και έχοντας μεί- Ξεχώρισε, επίσης, την ίδια χρονιά και
νει στην ιστορία για την παραλίγο δο- στην πρώτη ελληνική μουσική κωμωδία:
λοφονία του εκείνη την εποχή (1931) «Χαρούμενο Ξεκίνημα» του Ντίνου Δη-
πάνω στο θεατρικό σανίδι και κατά τη μόπουλου, ως ο αλαζόνας ανταγωνιστής
διάρκεια μιας παράστασης, ως θλιβερή του Γιώργου Δαμασιώτη και ανάμεσα σε
συνέπεια του φανατισμού ανάμεσα σε ένα πολύ δυνατό επιτελείο ηθοποιών:
βενιζελικούς και αντιβενιζελικούς. «Εγώ έχω λεφτά!».