Page 93 - mag_103
P. 93
ο Αυλωνίτης δεν αξιοποιήθηκε, όσο θα εξαίρεση το δεύτερο ρόλο του ως λαϊκός
έπρεπε, από τους Έλληνες σκηνοθέτες μπουζουξής στις «Διπλοπενιές» και με
της δεκαετίας του 1960, καθώς στις λί- την πολύ σύντομη εμφάνισή του ως πλα-
γες φορές που του δόθηκαν πραγματικές νόδιος σουβλατζής στο έργο «Τόσα όνει-
ευκαιρίες, ήταν αναμφίβολα ο καλύτε- ρα στους δρόμους» να είναι και η τελευ-
ρος. Άραγε τότε για ποιο λόγο δεν αξιο- ταία καλή κινηματογραφική του στιγμή).
ποιήθηκε ξανά και σε πιο απαιτητικούς Κάποια προβλήματα υγείας και κυρίως
ρόλους όπως στη δεκαετία του 1950, ή η ανυπακοή του να πειθαρχήσει στους
γιατί παροπλίστηκε σταδιακά από τη Φί- γιατρούς μετά από πνευμονία, προκειμέ-
νος Φιλμ και μάλιστα πλήρως μετά από νου να παίξει στο θέατρο, αλλά χωρίς να
το 1965; έχει αναρρώσει πλήρως, είχαν ως απο-
Με άλλα λόγια, όσο περνούσαν τα χρόνια, τέλεσμα να «φύγει» από τη ζωή σε ηλικία
οι αξιόλογες κινηματογραφικές εμφανί- μόλις 66 χρονών στις 10 Μαρτίου 1970.
σεις του Αυλωνίτη λιγοστεύουν, χωρίς, Σε μια πολύ συγκινητική ραδιοφωνική
όπως αποδείξαμε, να φέρει ο ίδιος την εκπομπή με την Πόπη Κόντου και τον
ευθύνη και με τα πέντε τελευταία χρό- Αρτέμη Μάτσα τον Μάρτιο του 1991, 93
νια της κινηματογραφικής του καριέρας είχε αναφερθεί ότι όταν πέθανε ο Αυ-
να μην είναι ιδιαιτέρως άξια λόγου (με λωνίτης (που σε μικρή ηλικία ήταν
στο επάγγελμα «πορτοφολάς», δηλαδή
έφτιαχνε πορτοφόλια), δεν υπήρχαν
χρήματα για την κηδεία του. Αυτός ο
άνθρωπος, δηλαδή, που όταν έπαιζε στο
θέατρο, δεν υπήρχε κενή θέση ανάμεσα
στους θεατές, τώρα δεν είχε μία θέση
για να πεθάνει. Τα χρήματα της κηδείας
του τα πλήρωσαν η Ρένα Βλαχοπούλου
και η Γεωργία Βασιλειάδου, ενώ μεγά-
λη σχετική φιλολογία αναπτύχθηκε γύρω
στο 2000, όταν αποκαλύφθηκε ότι τα οστά
του μεγάλου μας ηθοποιού παραλίγο να
κατέληγαν στην αποτέφρωση...
Έτσι κι αλλιώς όμως και πέρα από όλα
αυτά, ο Αυλωνίτης είχε ήδη καταφέρει
να περάσει στην «αθανασία» και να την
κατακτήσει χάρη στην τέχνη του κινημα-
τογράφου…