Page 93 - mag_103
P. 93

ο Αυλωνίτης δεν αξιοποιήθηκε, όσο θα                  εξαίρεση το δεύτερο ρόλο του ως λαϊκός
               έπρεπε,  από  τους  Έλληνες  σκηνοθέτες               μπουζουξής στις «Διπλοπενιές» και με

               της δεκαετίας του 1960, καθώς στις λί-                την πολύ σύντομη εμφάνισή του ως πλα-
               γες φορές που του δόθηκαν πραγματικές                 νόδιος σουβλατζής στο έργο «Τόσα όνει-

               ευκαιρίες, ήταν αναμφίβολα ο καλύτε-                  ρα στους δρόμους» να είναι και η τελευ-
               ρος. Άραγε τότε για ποιο λόγο δεν αξιο-               ταία καλή κινηματογραφική του στιγμή).

               ποιήθηκε ξανά και σε πιο απαιτητικούς                 Κάποια προβλήματα υγείας και κυρίως
               ρόλους όπως στη δεκαετία του 1950, ή                  η ανυπακοή του να πειθαρχήσει στους
               γιατί παροπλίστηκε σταδιακά από τη Φί-                γιατρούς μετά από πνευμονία, προκειμέ-

               νος Φιλμ και μάλιστα πλήρως μετά από                  νου να παίξει στο θέατρο, αλλά χωρίς να
               το 1965;                                              έχει αναρρώσει πλήρως, είχαν ως απο-

               Με άλλα λόγια, όσο περνούσαν τα χρόνια,               τέλεσμα να «φύγει» από τη ζωή σε ηλικία

               οι αξιόλογες κινηματογραφικές εμφανί-                 μόλις 66 χρονών στις 10 Μαρτίου 1970.
               σεις  του  Αυλωνίτη  λιγοστεύουν,  χωρίς,             Σε μια πολύ συγκινητική ραδιοφωνική

               όπως αποδείξαμε, να φέρει ο ίδιος την                 εκπομπή με την Πόπη Κόντου και τον
               ευθύνη και με τα πέντε τελευταία χρό-                 Αρτέμη Μάτσα τον Μάρτιο του 1991,                          93
               νια της κινηματογραφικής του καριέρας                 είχε αναφερθεί ότι όταν πέθανε ο Αυ-

               να μην είναι ιδιαιτέρως άξια λόγου (με                λωνίτης (που σε μικρή ηλικία ήταν
                                                                     στο επάγγελμα «πορτοφολάς», δηλαδή
                                                                     έφτιαχνε πορτοφόλια), δεν υπήρχαν

                                                                     χρήματα για την κηδεία του. Αυτός ο
                                                                     άνθρωπος, δηλαδή, που όταν έπαιζε στο
                                                                     θέατρο, δεν υπήρχε κενή θέση ανάμεσα

                                                                     στους θεατές, τώρα δεν είχε μία θέση
                                                                     για να πεθάνει. Τα χρήματα της κηδείας

                                                                     του τα πλήρωσαν η Ρένα Βλαχοπούλου
                                                                     και η Γεωργία Βασιλειάδου, ενώ μεγά-

                                                                     λη σχετική φιλολογία αναπτύχθηκε γύρω
                                                                     στο 2000, όταν αποκαλύφθηκε ότι τα οστά
                                                                     του μεγάλου μας ηθοποιού παραλίγο να

                                                                     κατέληγαν στην αποτέφρωση...

                                                                     Έτσι κι αλλιώς όμως και πέρα από όλα
                                                                     αυτά, ο Αυλωνίτης είχε ήδη καταφέρει
                                                                     να περάσει στην «αθανασία» και να την

                                                                     κατακτήσει χάρη στην τέχνη του κινημα-
                                                                     τογράφου…
   88   89   90   91   92   93   94   95   96   97   98