Page 91 - mag_103
P. 91
κωμικός του χάχανου, που έλεγε απλώς: του, αλλά και χωρίς ποτέ να χάσει το με-
«Καλημέρα» στο θέατρο και γελούσε ο γάλο χιουμοριστικό του όπλο: «Να γρά-
κόσμος με τις γκριμάτσες του και μόνο. ψουμε τα άλογά μας στο Τ.Σ.Α.Κ.: Ταμείο
Εξελίχθηκε σε έναν ολοκληρωμένο ηθο- Συντάξεως Αλόγων Κουρασμένων».
ποιό, που ήξερε να χρωματίζει δραμα- Με τέτοιες στιβαρές, κωμικές και δραμα-
τουργικά τις πτυχές των ρόλων του, κάτι τικές συνάμα, εμφανίσεις του Αυλωνίτη,
που πέτυχε την ίδια εποχή και στο «Αμα- δεν άργησε η στιγμή που τον κάλεσε και
ξάκι» του Ντίνου Δημόπουλου. ο κορυφαίος τότε σκηνοθέτης Γιώργος
Η ερμηνεία του Βασίλη Αυλωνίτη στο Τζαβέλλας σε μια δική του ταινία με έναν
«Αμαξάκι» τον έκανε να ξεχωρίσει και ιδιαίτερο και δύσκολο δεύτερο ρόλο
πάλι μέσα σε ένα πλήθος κορυφαίων στο έργο «Μια ζωή την έχουμε». Ο δε-
Ελλήνων ηθοποιών και σε μια δύσκολη σμοφύλακας Χαράλαμπος Μπαζούκας,
υποκριτική δοκιμασία για τον ίδιο ως ο που υποδύεται ο Βασίλης Αυλωνίτης,
Θόδωρος, ο καλύτερος φίλος του αμαξά λειτουργεί ως ο συνδετικός αφηγημα-
Ανέστη, αλλά συνάμα και προδότης της τικός κρίκος ανάμεσα στην καθημερινή 91 91
φιλίας τους. Ο Θόδωρος, πιο συγκεκρι- ρουτινιάρικη ζωή της φυλακής και στην
μένα, αναγκάζεται να εγκαταλείψει τον αφήγηση του Δημήτρη Χορν για το πώς
Ανέστη σε μια δύσκολη στιγμή της ζωής «βούτηξε τα λεφτά» («Δεν τα βούτηξα!»)
του και κατόπιν βασανίζεται από τύψεις. και κατέληξε πίσω από τα κάγκελα «σαν
Ο Ντίνος Δημόπουλος, σκηνοθέτης της το καναρινάκι στο κλουβί».
ταινίας, είχε αναφέρει ότι προσπαθώντας Παράλληλα, ο Αυλωνίτης δεν εγκατέλει-
να διδάξει στον Αυλωνίτη πώς να βγάλει ψε το θέατρο, την επιθεώρηση, όπως και
τις δραματικές πτυχές του ρόλου του, τον την κλασική κινηματογραφική κωμωδία,
είχε προτρέψει να σκεφτεί πώς θα ένιω- πρωταγωνιστώντας σε αμιγώς κωμικές
θε ή πώς νιώθει, όταν ζει παρόμοιες δύ- ταινίες του Τσιφόρου, όπως π.χ. με τον
σκολες στιγμές στη ζωή του (εν προκει- ατόφια πρωταγωνιστικό του ρόλο στην
μένω, να τσακωθεί με τον καλύτερό του κωμωδία «Ο Λεφτάς» ή συμμετέχοντας
φίλο και ο τελευταίος να μην τον συγχω- δίπλα στην Γεωργία Βασιλειάδου και τον
ρεί μέχρι την τελευταία στιγμή). Νίκο Ρίζο σε ξεκαρδιστικές κωμωδίες
Ο Αυλωνίτης, κάπως έτσι, έδωσε ρεσιτάλ της Φίνος Φιλμ, όπως π.χ. ως ο λαίμαρ-
ερμηνείας και στο «Αμαξάκι», ειδικά στις γος, αλλά με πίεση, Νεόκοσμος στο «Θη-
σκηνές που διαπληκτίζεται και έρχεται σαυρό του Μακαρίτη» («Μην τρως! Έχω
στα χέρια με τον Ορέστη Μακρή και ιδίως πίεση!») ή ως ο κουτοπόνηρος μουρντά-
στη σκηνή που προσπαθεί ανεπιτυχώς ρης Κλέαρχος Ζουγκαλάς στο έργο «Ο
να τα ξαναβρεί μαζί του, μην τολμώντας Κλέαρχος, η Μαρίνα και ο Κοντός».
όμως να χτυπήσει την πόρτα του σπιτιού Κάπου εκεί όμως, κάπως απότομα και