Page 92 - mag_103
P. 92
ΚΙΝΉΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ
Γράφει ο Θωμάς Αθ. Αγραφιώτης
χωρίς φαινομενικά σοβαρό λόγο, η στα- τε να είναι το πρώτο όνομα στη συνεργα-
θερά ανοδική μέχρι τότε κινηματογραφι- σία του με την Γεωργία Βασιλειάδου και
κή πορεία του Βασίλη Αυλωνίτη φαίνεται τον Νίκο Ρίζο ή και με τον Κώστα Χατζη-
να μένει κάπως στάσιμη για δύο λόγους: χρήστο (π.χ. ως ο μεγαλομπακάλης στη
α) Ο πρώτος λόγος είναι ότι οι εμφανίσεις θεατρική μεταφορά του πασίγνωστου
του περιορίστηκαν στο αμιγώς κωμικό «Μπακαλόγατου»).
στοιχείο, αλλά με τάση προς το «χάχανο» Απόδειξη της γκάμας του και των ικανο-
και την απλή φαρσοκωμωδία, με εξαί- τήτων του Αυλωνίτη ήταν το ότι εξακο-
ρεση τη συγκινητική, λιτή και ισορροπη- λουθούσε να είναι πάντα πρώτος, ακόμα
μένη παρουσία του στη «Χιονάτη και τα και σε δεύτερους ρόλους μεγάλων πα-
επτά Γεροντοπαλίκαρα», ενώ ραγωγών («Δαμασκηνός-Μιχαηλίδης»),
β) Ο δεύτερος λόγος είχε να κάνει με τη καθώς π.χ. ως ο ξεκαρδιστικός και κο-
σταδιακή απομάκρυνσή του από τη Φί- ρυφαίος αλλήθωρος μάρτυρας δικαστη-
νος Φιλμ, όπως συνέβη και με άλλους ρίου στη «Σωφερίνα» αποδείκνυε ότι
ηθοποιούς (π.χ. με την Γεωργία Βασιλει- μπορούσε σταθερά να ξεπερνάει με το
92 άδου) μετά από το έργο «Ο Κλέαρχος, η παίξιμό του ακόμα και τους πρώτους ρό-
Μαρίνα και ο Κοντός» και με προσωρι- λους (Αλίκη Βουγιουκλάκη).
νή αναλαμπή την παρουσία του στην κω- Κάπως έτσι λοιπόν αποδεικνύεται το ότι
μωδία «Ένα έξυπνο-έξυπνο μούτρο»,
στην οποία το χέρι του δεν έβρισκε το
δρόμο προς την τσέπη για να πληρώσει,
παρά μόνο επιλεκτικά όταν του το ζητού-
σε η ερωμένη του και πάντως ποτέ όταν
του το ζητούσε η γυναίκα του.
Οι δύο παραπάνω λόγοι έκαναν την κι-
νηματογραφική παρουσία του Αυλωνίτη
λιγότερο σθεναρή κατά τη δεκαετία του
1960, με λιγότερους πρώτους ρόλους σε
αξιόλογες κωμωδίες («Οι γαμπροί της
Ευτυχίας», «Όταν λείπει η γάτα» κτλ.)
και ελάχιστες ατόφιες πρωταγωνιστικές
εμφανίσεις (π.χ. «Ο Ψευτοθόδωρος»),
αλλά και μόνο το επώνυμο «Αυλωνίτης»
αρκούσε πια, για να τραβήξει το ενδια-
φέρον των θεατών, ενώ στο θέατρο και
την επιθεώρηση εξακολουθούσε πάντο-