Page 58 - magazine_84
P. 58
Το ΑΛφΑΒήΤΑΡΙ ΤήΣ ζωήΣ
Σ(ίγμα) όπως συμφωνία
58
να πούμε ότι σε μια ορχήστρα κανενός τευχθεί αλλά ο ήχος της μουσικής είναι
η μελωδία δεν ταυτίζεται με κάποιου άλ- αυτός που φέρνει αυτό το τόσο ιδιαίτερο
λου (αυτό συμβαίνει εξ ορισμού!). Κανέ- αφήγημα, που συχνά γίνεται παραμύθι (ή
να όργανο δεν θέλει να “μοιάσει” με κά- σε άλλες περιπτώσεις έχει προέλθει από
ποιο άλλο αλλά παραμένει στη δική του ένα παραμύθι ή μία ιστορία).
μοναδική σύνθεση και προσφορά στο Ας κρατήσουμε στο νου μας μια όμορφη
μουσικό κομμάτι. Από την άλλη πλευρά, μελωδία κι ας αφεθούμε “ταξιδέψουμε”
αν κάποιο από αυτά λείψει, τότε παρόλο στις ανθρώπινες (α)συμφωνίες.
που πάλι θα έχουμε μια συμφωνία, κάτι Θα προσπαθήσω να δω τη συμφωνία με
από αυτή θα λείπει. Σαν κάτι να μην είναι τρόπο της μουσικής. Συνειδητοποιώ ότι
ολοκληρωμένο… κάθε χρόνο, στους μαθητές μου χρησι-
Έτσι έχουμε μια ορχήστρα, με κάθε είδος μοποιώ το παράδειγμα της ορχήστρας.
διαφορετικό, κάθε μελωδία διαφορετική Κάθε τμήμα έχει 18, 20, 25 παιδιά και
αλλά η σύνθεση όλων φέρνει ένα αρμο- κάθε παιδί είναι μοναδικό και διαφορε-
νικό αποτέλεσμα, που δημιουργεί ένα τικό, με δικές του εμπειρίες, συνήθειες,
όμορφο συναίσθημα. Αυτή την τελευ- επιθυμίες… Πώς φέρνεις μια ομάδα
ταία αλληλεπίδραση, θα μπορούσαμε να παιδιών να εργαστούν μαζί, χωρίς να
την πούμε επικοινωνία. Μια επικοινω- απαιτείς να γίνουν πανομοιότυπα, χωρίς
νία που δεν χρειάζεται λόγια για να επι- να απευθύνεσαι σε αυτά σαν να έχουν