Page 35 - mag_94
        P. 35
     από τη Δήμητρα Σταύρου
                                                                                   http://psyhismos.blogspot.gr/
               πράττοντας, η φωνή, το περιεχόμενο                    λαγή. Αυτό επιφέρει την αποκατάσταση
               του λόγου, οι εικόνες που δημιουργού-                 της συνειρμικής σκέψης που έχει δια-
               νται ως αποτέλεσμα κατασκευής ενός                    ταραχθεί στον καταθλιμένο.
               σκηνικού, ο επιλεγμένος φωτισμός,                     Η συνειρμική σκέψη, η δημιουργία
               το επιλεγμένο κοστούμι, ο χρόνος της                  δηλαδή αλυσιδωτών αναπαραστάσε-
               δράσης, η κατασκευή του συγκεκρι-                     ων που συνδέονται μεταξύ τους, εί-
               μένου σεναρίου, η σκηνοθεσία κι άλλα                  ναι απαραίτητη προϋπόθεση για να
               ακόμη φαινομενολογικά στοιχεία φω-                    εξέλθει  κανείς  από  την κατάθλιψη.
               τίζονται και αργότερα, μετά το πέρας                  Κι αυτό γιατί η κατάθλιψη εξασθενεί
               της πράξης επενδύονται ερμηνευτικά                    την ικανότητα του να δει κάποιος ένα
               από το ίδιο το άτομο - ή την ομάδα, αν                πρόβλημά του μέσα από διαφορετικές
               πρόκειται για ομαδική θεραπεία με τη                  οπτικές γωνίες. Μία απαισιόδοξη ιδέα
               βοήθεια του θεραπευτή.                                λειτουργεί εγκλωβιστικά και εμποδί-
               Καθετί που λέγεται σε μία συνεδρία,                   ζει τόσο από την ανεύρεση λύσεων,
               αλλά και που γίνεται εντός ή εκτός                    όσο και από την προοπτική βελτίωσης
               σκηνής είναι σημαντικά. Κι ως τέτοια                  της κατάστασης.                                            35
               είναι φορείς νοήματος.                                Τα παιχνίδια ρόλων, μία βασική τε-
               Η  μεταφορά  που  είναι  η  κινητήριος                χνική της δραματοθεραπευτικής με-
               δύναμη της δραματοθεραπευτικής με-                    θόδου, καλούν τον καταθλιμμένο να
               θόδου κατορθώνει να δημιουργεί συν-                   μπει σε άλλο ρόλο, έξω από τον εαυτό
               δέσεις και συνθέσεις. Η μεταφορά ως                   του. Αυτό έχει ως συνέπεια τόσο την
               μηχανισμός, κινεί, συγκινεί, μετακινεί                αποστασιοποίηση από την υποκείμενη
               μεταφέρει και οδηγεί τελικά στην αλ-                  θέση του, όσο και την σταδιακή ανάπτυ-
     	
