Page 52 - mag_92
P. 52

ΒΙΒΛΙοπΡοΤΑΣεΙΣ











                                                                     κτού σοσιαλισμού» – αν και, όπως έχει επι-
                                                                     σημανθεί, το μη κατονομαζόμενο Κρεμλίνο
                                                                     είναι απλώς ο σκηνικός διάκοσμος, μιας και

                                                                     η δράση, οι ίντριγκες, ο αγώνας για την επι-
                                                                     κράτηση θα μπορούσαν κάλλιστα να τοπο-
                                                                     θετηθούν και στο Πεντάγωνο ή σε οποιον-
                                                                     δήποτε άλλο κλειστό κύκλο εξουσίας.
                                                                     Το Ο Αμπού Χανίφα και ο Ανάν μπεν Δα-
                                                                     βίδ είναι μια αλληγορία της αραβοϊσραη-
                                                                     λινής διένεξης, μια ματιά στην κοινή μοίρα
                                                                     δύο λαών μέσα από τη σουρεαλιστική ιστο-
                                                                     ρία δύο ανθρώπων, ενός Εβραίου και ενός

                                                                     Άραβα, στα όσα (επιφανειακά) τους χωρί-
                                                                     ζουν και όσα (βαθύτερα) τους ενώνουν.
                                                                     Ο κόσμος του εγκλήματος και η αποπνικτι-
                                                                     κή Νέα Υόρκη –που σαν να έχει ξεπηδήσει
                    ΜΠΟΡΧΕΣ - ΣΑΜΠΑΤΟ                                από αστυνομική ταινία της δεκαετίας του


   52                         ΔΙΑΛΟΓΟΙ                               ’70– αποτελούν το σκηνικό για το υπαρξι-
                             ΕΚΔΟΣΕΙΣ PRiNTA                         ακό «νεο-νουάρ» Σμίθυ, με πρωταγωνιστή
                                                                     έναν «ειδικό» στην εξαφάνιση πτωμάτων…
               Από τις εκδόσεις Ροές, και στη σειρά «Γερ-            Τέλος, στον Θάνατο της Πυθίας, ο Ντύρ-
               μανόφωνοι συγγραφείς», επανακυκλοφο-                  ρενματτ, με προσοχή στη λεπτομέρεια και
               ρεί σε «ανανεωμένη» Β΄ έκδοση το βιβλίο               με  την  ακρίβεια  Ελβετού  ωρολογοποιού,

               Η πτώση και άλλες ιστορίες του σπουδαίου              επαναφηγείται  ιστορίες  από  τον  Θηβαϊκό
               Φρήντριχ Ντύρρενματτ, σε μετάφραση του                Κύκλο, παραλλάσσοντάς τις και σκαρώνο-
               Βασίλη Πατέρα.                                        ντας (δίχως να παραλείπει τους αγαπημέ-
               Ο τόμος απαρτίζεται από τέσσερα εκτενή                νους του υπαρξιακούς και πολιτικούς στο-
               διηγήματα, όλα πολυεπίπεδα, αν και κοινός             χασμούς) μια διαβολεμένα απολαυστική
               θεματικός άξονας μπορεί να θεωρηθεί η                 φάρσα για το είναι και το φαίνεσθαι των
               δύναμη της σύμπτωσης που, με τον έναν ή               πραγμάτων και την τυχαιότητα –ή μη– των
               τον άλλον τρόπο, κυριαρχεί στον γκροτέ-               γεγονότων.
               σκο κόσμο του Ελβετού συγγραφέα.                      Η συλλογή αυτή αποτελεί μιας πρώτης τάξης

               Στην αριστοτεχνική Πτώση, ένα σφιχτοδε-               εισαγωγή στο έργο του μεγάλου Ελβετού
               μένο «πολιτικό θρίλερ» που εκτυλίσσεται               συγγραφέα και ταυτόχρονα σηματοδοτεί
               πίσω από το σιδηρούν παραπέτασμα, σε μια              την «επιστροφή» του Ντύρρενματτ στον κα-
               συνεδρίαση της «Πολιτικής Γραμματείας»                τάλογο των εκδόσεων Ροές, με νέες εκδό-
               του Κόμματος, το τρομερό παιδί των ελβετι-            σεις των –πέντε συνολικά– τίτλων του που
               κών γραμμάτων εξετάζει με υποδόριο χιού-              είχαν κυκλοφορήσει παλαιότερα αλλά ήταν
               μορ την επίπτωση του τυχαίου στον ρου της             από καιρό εξαντλημένοι, καθώς και κυκλο-

               Ιστορίας,  προσφέροντας  εν  παρόδω  μια              φορίες άλλων έργων του, για πρώτη φορά
               ανατριχιαστικά εύστοχη κριτική του «υπαρ-             στα ελληνικά.
   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57