Page 23 - mag_92
P. 23
readmagazine.gr
επένδυση των πραγμάτων που πάρουμε το καλύτερο δυνατό
μαθαίνουν. Λοιπόν, δεν είναι "χαρτί" που θα μας κάνει μετά
δυνατόν να υπάρξει εκπαίδευ- να έχουμε το καλύτερο δυνα-
ση. τό επάγγελμα ή να βγάλουμε τα
Στη Γαλλία αλλάζουν τα εκ- περισσότερα δυνατά λεφτά.
παιδευτικά προγράμματα κάθε Όσο υπάρχει αυτή η νοοτροπία,
ένα χρόνο και το σύστημα και θα υπάρχει μια συνεχής χειρο-
τα λοιπά και τα λοιπά… Κάθε τέρευση, όπως τη βλέπουμε
υπουργός παιδείας αλλάζει και και σε χώρες όχι σαν την Ελ-
κάθε χρόνο πάει και χειρότερα
το πράγμα, γιατί; Γιατι δεν μπο- λάδα, αλλά σε μια χώρα όπως
ρούν να αλλάξουν, ούτε είναι η Γαλλία, που έχει τεράστιες 23
ικανοί να σκεφτούν πού είναι ισχυρές παραδοσιακές δομές
το πραγματικό πρόβλημα. Το από δέκα αιώνες και ιδίως στο
πραγματικό πρόβλημα είναι αυ- θέμα της εκπαίδευσης, όπου
τός ο έρωτας των παιδιών για βλέπει κανείς τη συνεχή φθορά
αυτόν που τους διδάσκει και γι’ των Λυκείων, των Γυμνασίων,
αυτά τα οποία διδάσκει, του δι- εκεί πέρα και των εκπαιδευτι-
δάσκοντος για τα παιδιά και γι’ κών και των μαθημάτων που
αυτά που διδάσκει ο ίδιος και διδάσκονται και των παιδιών
της οικογένειας, η οποία επεν- και των οικογενειών. Και αυτό
δύει όλα αυτά τα πράγματα. είναι όλο το κοινωνικοϊστορικό
Για να υπάρξουν όλα αυτά πρέ- ρεύμα.
πει να υπάρξει μια άλλη στάση
απέναντι στη ζωή και στη γνώ-
ση και όχι απλώς η στάση ότι
πηγαίνουμε στο σχολείο για να