Page 23 - mag_92
        P. 23
     readmagazine.gr
               επένδυση των πραγμάτων που                            πάρουμε το καλύτερο δυνατό
               μαθαίνουν. Λοιπόν, δεν είναι                          "χαρτί" που θα μας κάνει μετά
               δυνατόν να υπάρξει εκπαίδευ-                          να έχουμε το καλύτερο δυνα-
               ση.                                                   τό επάγγελμα ή να βγάλουμε τα
               Στη Γαλλία αλλάζουν τα εκ-                            περισσότερα δυνατά λεφτά.
               παιδευτικά προγράμματα κάθε                            Όσο υπάρχει αυτή η νοοτροπία,
               ένα  χρόνο  και  το  σύστημα  και                     θα υπάρχει μια συνεχής χειρο-
               τα  λοιπά  και  τα  λοιπά…  Κάθε                      τέρευση, όπως τη βλέπουμε
               υπουργός παιδείας αλλάζει και                         και σε χώρες όχι σαν την Ελ-
               κάθε χρόνο πάει και χειρότερα
               το πράγμα, γιατί; Γιατι δεν μπο-                      λάδα, αλλά σε μια χώρα όπως
               ρούν να αλλάξουν, ούτε είναι                          η Γαλλία, που έχει τεράστιες                               23
               ικανοί να σκεφτούν πού είναι                          ισχυρές παραδοσιακές δομές
               το πραγματικό πρόβλημα. Το                            από δέκα αιώνες και ιδίως στο
               πραγματικό πρόβλημα είναι αυ-                         θέμα της εκπαίδευσης, όπου
               τός  ο  έρωτας  των  παιδιών  για                     βλέπει κανείς τη συνεχή φθορά
               αυτόν που τους διδάσκει και γι’                       των Λυκείων, των Γυμνασίων,
               αυτά τα οποία διδάσκει, του δι-                       εκεί πέρα και των εκπαιδευτι-
               δάσκοντος για τα παιδιά και γι’                       κών και των μαθημάτων που
               αυτά  που  διδάσκει  ο  ίδιος  και                    διδάσκονται και των παιδιών
               της οικογένειας, η οποία επεν-                        και των οικογενειών. Και αυτό
               δύει όλα αυτά τα πράγματα.                            είναι όλο το κοινωνικοϊστορικό
               Για να υπάρξουν όλα αυτά πρέ-                         ρεύμα.
               πει να υπάρξει μια άλλη στάση
               απέναντι στη ζωή και στη γνώ-
               ση και όχι απλώς η στάση ότι
               πηγαίνουμε στο σχολείο για να





