Page 22 - mag_92
P. 22
εκπΑΙδεΥΣη
❝αν δεν υπάρχει έρωτας
μες στην εκπαίδευση
δεν υπάρχει εκπαίδευση❞
άνθρωπος. κή προϋπόθεση: είναι ότι αυτή η
Διαμορφώνεται από τι; Διαμορ- εκπαιδευτική διαδικασία γίνε-
φώνεται από όλα όσα προσλαμ- ται αντικείμενο επένδυσης και
βάνει, από όλα όσα είναι γύρω πάθους και από τους εκπαιδευ-
του. Λοιπόν, τί διαμόρφωση τές και από τους εκπαιδευόμε-
υφίστατο ένας αρχαίος Αθηναί- νους και, για να τα πω καθαρά,
ος περπατώντας, βλέποντας την ότι αν δεν υπάρχει έρωτας μες
Ακρόπολη, την Αγορά, τη Στοά στην εκπαίδευση δεν υπάρχει
και τα λοιπά και τα λοιπά και τί εκπαίδευση! Εάν κάποιος μα-
διαμόρφωση υφίσταται ένας θαίνει κάτι μέσα στο σχολείο
σημερινός Αθηναίος ζώντας είναι διότι, διαδοχικά, έναν κα-
μέσα σε αυτό το φρικτό τερα- θηγητή σε κάποια τάξη -και στο
22
τούργημα που λέγεται σήμερα πανεπιστήμιο ακόμη- τον ερω-
Αθήνα και που έγινε τερατούρ- τεύεται και τον ερωτεύεται διό-
γημα μέσα σε σαράντα χρόνια, τι βλέπει ότι αυτός ο ίδιος ο κα-
δυνάμει όλων των μεγαλοφυών θηγητής είναι ερωτευμένος με
πολιτικών μας; Δεν είναι έτσι; αυτό που διδάσκει.
Ή τι διαμόρφωση υφίστατο ένας Λοιπόν, για να τα πω επίσης
αρχαίος Αθηναίος βλέποντας καθαρά και για να γίνω πλή-
τραγωδίες στο θέατρο του Διο- ρως απεχθής σ’ αυτούς που με
νύσου και τί διαμόρφωση υφί- ακούνε, σήμερα οι εκπαιδευ-
σταται σήμερα ένας άνθρωπος τικοί ασχολούνται με τις επαγ-
βλέποντας τις διαφημίσεις της γελματικές τους διεκδικήσεις,
τηλεόρασης, δεν ξέρω τι! οι οικογένειες ασχολούνται με
Για να υπάρξει πραγματική εκ- το να πάρει το παιδί ένα "χαρτί"
παίδευση με την αυστηρή έν- και τα παιδιά ασχολούνται με
νοια του όρου υπάρχει μια βασι- ο,τιδήποτε άλλο εκτός από την