Page 16 - mag_83
P. 16
10 Nο έΜΒΡι ου 1928 - 6 ι ουλ ι ου 2020
ENNIO MORRICONE
έΜ: Με βρίσκετε σύμφωνο με τα πα- σε κάποια κομμάτια εμπνευσμένα από
ραδείγματα που αναφέρατε και εί- αρχαία ελληνικά θέματα, χριστιανικά
ναι φυσιολογικό σε τέτοιες ταινίες να κομμάτια, εβραϊκή μουσική. Όλες αυ-
υπάρχουν σημαντικές στιγμές της δου- τές οι αναφορές που εισήχθησαν στο
λειάς μου. Από την άλλη όμως, κάθε έργο όμως, χρησίμευσαν ως έμπνευση
ταινία ανάλογα με το θέμα της μπορεί για μια προσωπική μουσική σύνθεση.
να προσφέρει υλικό για μουσική ανα- Δεν θα επέτρεπα ποτέ στον εαυτό μου
ζήτηση. Άλλωστε αν μια ταινία είναι να δει ένα τέτοιο πείραμα σαν μουσι-
καλή το μαθαίνουμε στο τέλος. κή άσκηση ακρίβειας γιατί δεν είχα τα
απαιτούμενα ιστορικά εφόδια. Στους
ΜΓ: αυτό περίμενα ν’ ακούσω. Θα Κανίβαλους που το θέμα ήταν η κάθο-
έλεγα ότι μας κρατάτε σε διαρκή δος των νεκρών προς τον Άδη, έπρεπε
εγρήγορση γιατί ο υπερβατικός Μο- να κάνουμε κάτι εντελώς διαφορετικό.
ρικόνε μπορεί να προκύψει οποτε- Επιλέξαμε να κάνουμε canto popolare.
δήποτε και οπουδήποτε. Μου έρχε- Μου επιτρέπεται τώρα να σας πω κάτι;
16 ται στο μυαλό ένα δίδυμο ταινιών,
Galileo και I Cannibali της λιλιάνα ΜΓ: Βεβαίως.
Καβάνι. Σ’αυτές τις δυο ταινίες έχου- έΜ: Νομίζω πως η συνέντευξη αυτή
με και πάλι ένα απίστευτο άνοιγμα είναι μια εξαιρετική συνέντευξη.
της μουσικής από αναγεννησιακή του
δρόμου, αβάν γκαρντ σύνολα, εκκλη- ΜΓ: Πώς σας αντιμετωπίζουν στην
σιαστική χορωδία που συνδιαλέγεται ιταλία; Έχουν συναίσθηση του μεγέ-
– ή μάλλον, συγκρούεται με την σύγ- θους σας;
χρονη μουσική, πρόωρο μινιμαλισμό έΜ: Ποιος τα σκέφτεται τώρα αυτά τα
και πάλι αυτήν την ιδιαίτερη εκδοχή πράγματα... Εν πάση περιπτώσει, οι
της pop την οποία ίσως θα έπρεπε τε- "Φωνές της σιωπής" που είναι δύσκο-
λικά να χαρακτηρίσουμε ως pop art. λο έργο, έχει πουλήσει 38.000 αντίτυπα
έΜ: Kοιτάξτε, σε ό,τι αφορά αυτό που στην Ιταλία. Είναι απόλυτο ρεκόρ για
είπατε με τον Galileo ήταν η πρώτη σύγχρονη μουσική. Άρα δεν δικαιού-
φορά που έκανα την απόπειρα να γρά- μαι να παραπονούμαι. Θα ήθελα όμως
ψω μουσική, σύγχρονη, με νύξεις και να σας πω κάτι ως κατακλείδα για την
συμπεριφορές όμως σε κάποια μου- μουσική στον κινηματογράφο. Η ποιό-
σικά θέματα που είχαν να κάνουν με τητα της κινηματογραφικής μουσικής
την ιστορία της σύνθεσης. Υπήρχε στο εξαρτάται αποκλειστικά από τον σκη-
έργο φωνή βαρύτονου ο οποίος έκα- νοθέτη. Αν ο σκηνοθέτης που έχει μια
νε μελωδισμούς, υπήρχαν αναφορές καλή μουσική για το έργο του δεν την