Page 12 - mag_83
P. 12

10 Nο έΜΒΡι ου 1928 - 6  ι ουλ ι ου 2020
                ENNIO MORRICONE







               μουσικής δεν επικοινωνούμε διότι δεν                  έπρεπε κι εγώ να διανύσω δρόμους
               γνωρίζουν και δεν είναι σε θέση να                    που δεν ήταν εύκολοι, αυτό όμως γινό-

               συμμετέχουν σε  μια  τέτοια  συζήτηση.                ταν με τη συναίνεση του σκηνοθέτη. Η
               Βεβαίως, οφείλουμε να εξηγήσουμε                      τάση μου αυτή όμως του να πειραματί-

               εμείς στο σκηνοθέτη, να του περιγρά-                  ζομαι σε αυτές τις περιπτώσεις, ασκεί-
               ψουμε τι έχουμε συλλάβει στο μυαλό                    το αναλαμβάνοντας προσωπικά τον

               μας από μουσική άποψη για την ταινία                  κίνδυνο και αποδεχόμενος σε δεύτερη
               του και τι είναι αυτό που σκοπεύουμε                  φάση την πιθανότητα να επανέλθω με
               να κάνουμε. Διότι φυσικά ούτε αυτός                   διορθώσεις.

               πρόκειται να παραιτηθεί από τα δικά
               του δικαιώματα. Εφ’ όσον ο συνθέτης                   ΜΓ:  ασφαλώς  γνωρίζετε  ότι  η  σύγ-

               πάρει τη συναίνεση από το σκηνοθέτη                   χρονη ανάγκη στη μουσική έγκειται
               μπορεί να μπει στο στούντιο να γράψει                 σ’ αυτήν ακριβώς τη συνύπαρξη δια-
               με την ορχήστρα.                                      φορετικών μουσικών περιοχών, δια-

                                                                     φορετικών ειδών και ιδιωμάτων. έί-

   12          ΜΓ: Άρα κατ’ ουσίαν είστε εσείς ο                     ναι κάτι που εσείς το κάνατε σαράντα
               υπεύθυνος για τις μουσικές επιλογές                   χρόνια πριν.
               σας.  Ήδη  από  τη δεκαετία  του εξή-                 έΜ:  Κοιτάξτε, είναι αυτό που εγώ θα

               ντα, μέσα σε ένα και το αυτό μουσι-                   χαρακτήριζα ως σωσίβιο για ένα συν-
               κό έργο, εκτείνεστε από την ατονική                   θέτη. Να μπορεί ακριβώς να παντρεύει

               μουσική μέχρι τη μοναδικά γοητευ-                     διαφορετικά πράγματα. Το ένα είδος να
               τική σας εκδοχή της τρέχουσας pop.                    μολύνεται από το άλλο.

               Παράδειγμα το Teorema του Παζολί-
               νι. Διατύπωνε αυτή σας η στάση μια                    ΜΓ: Μολύνεται με καλή έννοια βέ-
               πρόταση για τη μουσική γενικότερα;                    βαια...

               έΜ:  Εγώ υπήρξα ανέκαθεν συνθέ-                       έΜ:  Με καλή έννοια. Όμως, τι συνε-
               της που ανήκα στην αβάν γκαρντ, στην                  πάγεται κάτι τέτοιο; Ο συνθέτης πρέπει

               πρωτοπορία την Ιταλική. Άρα η τάση                    να είναι βαθύτατα γνώστης όλων αυ-
               μου ήταν να ωθήσω, να παροτρύνω αν                    τών των μουσικών ειδών. Δηλαδή, να

               προτιμάτε το σκηνοθέτη προς αυτήν την                 μπορεί να παντρέψει ένα ροκ κομμά-
               κατεύθυνση. Βεβαίως, επιτρέποντος                     τι μ’ ένα κουαρτέτο εγχόρδων, μ’ ένα
               του έργου και της εμπορικότητάς του.                  απλό τραγούδι κ.λπ. Η γνώση του φυ-

               Όταν τώρα είχαμε να κάνουμε με έναν                   σικά θα βοηθηθεί και από την έμπνευ-
               διανοούμενο κινηματογράφο, εκεί που                   ση, τον ζήλο, τη φωτιά που διαπνέει

               ο σκηνοθέτης καταλάβαινε ότι αυτό που                 τον συνθέτη. Αυτό μπορεί να συμβεί
               θα έδινε στο κοινό ήταν πολύ δύσκολο,                 και στα μουσικά κομμάτια για τον κινη-
   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17