Page 14 - mag_83
P. 14

10 Nο έΜΒΡι ου 1928 - 6  ι ουλ ι ου 2020
                ENNIO MORRICONE







               έΜ: Και τα τρία που είπατε είναι ορθά.                ντελεστές μιας ταινίας αναγράφεται κά-

               Η Τρίτη παράμετρος που είναι η ολο-                   ποιος ως συνθέτης της μουσικής, αλλά
               κληρωτική ακρόαση της μουσικής, θα                    αυτός ο άνθρωπος δεν έχει γράψει
               μπορούσε να προκύψει τυχαία. Δεν το                   την παρτιτούρα, άρα δεν έχει γράψει

               ασπάζομαι, λέω τι θα μπορούσε να γί-                  το ίδιο το έργο. Μια τέτοια διευκρίνι-
               νει. Δεν ακούω επί παραδείγματι έθνικ                 ση γίνεται, στην Αμερική τουλάχιστον.

               μουσικές όλων των χωρών, αλλά θα                      Στην Ιταλία δεν συνηθίζεται αυτή η δι-
               μπορούσα ν’ ακούσω ας πούμε έθνικ                     ευκρίνιση.  Εδώ  μιλάμε  για  την  ενορ-

               μουσική από την Αφρική, από τους λα-                  χήστρωση που είναι ένα πράγμα πάρα
               ούς της Λατινικής Αμερικής και να πα-                 πολύ σημαντικό. Εγώ δεν μπορώ να

               θιαστώ. Το προαπαιτούμενο που οφεί-                   διαχωρίσω τη σύνθεση της μουσικής
               λει να διαθέτει ο συνθέτης είναι γνώση.               από την ενορχήστρωση, δεν μπορώ να

               Αυτό βέβαια δε σημαίνει ότι μπορεί να                 αντιληφθώ αυτό το διχασμό. Για μένα,
               μετατρέπει όλες τις προσλαμβάνουσες                   η ενορχήστρωση που είναι η τελική

               σε προσωπική του ποίηση.                              πραγματική μουσική φάση του έργου
   14                                                                είναι  και  αυτή  διασκεδαστική  για  τον

               ΜΓ: Γνωρίζετε πολλούς ομότεχνούς                      συνθέτη. Για μένα μουσική ίσον ενορ-
                                                                     χήστρωση.
               σας που ακολουθούν μια εφάμιλλων

               απαιτήσεων πορεία ως δημιουργοί;
               έΜ: Δεν γνωρίζω να σας δώσω ακρι-                     ΜΓ: Θα συμφωνήσω βαθιά με όσα
                                                                     λέτε, αλλά νιώθω υποχρεωμένος να
               βώς απάντηση. Ξέρω να σας πω μόνον                    διατυπώσω  και  το αντίθετο.  Πολλές
               ότι υπάρχουν συνάδελφοί μου οι οποί-                  φορές κάποιοι εκθειάζουν την εξαι-

               οι γράφουν καλή μουσική. Δεν μπορώ                    ρετική ενορχήστρωση μιας δουλειάς,
               να γνωρίζω όμως ποια είναι η πορεία                   χωρίς να αντιλαμβάνονται ότι μια

               τους που τους οδηγεί σ’ αυτό το αποτέ-                ενορχήστρωση από μόνη της δε ση-
               λεσμα. Εκείνο που με ανησυχεί κι έχει                 μαίνει τίποτα, αν δεν υπάρχει ήδη μια

               να κάνει με τη μουσική του κινηματο-                  δύναμη από τη σύνθεση. Συνεπώς θα
               γράφου, είναι ότι κάποιοι υπογράφουν                  μπορούσαμε να πούμε για την ενορ-

               μουσική για τον κινηματογράφο, δεν                    χήστρωση  ότι  είναι  κεφαλαιώδους
               είμαι όμως σίγουρος αν οι ίδιοι έχουν                 σημασίας αν πρέπει να μιλήσουμε

               συνθέσει το μουσικό αποτέλεσμα.                       σοβαρά για τη μουσική, υπό την προ-

                                                                     ϋπόθεση όμως ότι έχουμε ήδη να κά-
               ΜΓ: Θέλετε να μας διευκρινίσετε τι                    νουμε με μια σύνθεση αξιώσεων.
               εννοείτε;                                             έΜ: Φτάνετε σ’ ένα επίπεδο πραγμα-

               έΜ: Κοιτάξτε, στον δίσκο ή στους συ-                  τικά πολύ ραφιναρισμένο, πολύ λεπτό.
   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19