Page 17 - mag_83
P. 17

του Μανώλη Γαλιάτσου











               προτείνει σωστά, τότε η μουσική αυτή                  αποφύγω την συνειδητοποίηση ότι
               ακούγεται άσχημα. Κατ' αποκλειστι-                    έχω απέναντί μου τον άνθρωπο που

               κότητα εξαρτάται από τη στάση που θα                  έγραψε το Te Deum Laudamus.
               κρατήσει ο σκηνοθέτης στη μείξη των                   έΜ: Aπό την ταινία Allonsanfan...

               ήχων. Πρέπει να υπάρξει από την με-
               ριά του σκηνοθέτη η βούληση και η                     ΜΓ: έίχα πάντα την αίσθηση ότι μέσα

               ταπεινότητα. Θα πρέπει να δώσει στη                   σ' αυτήν την επτάλεπτη σύνθεση θέ-
               μουσική  τον χώρο και τον χρόνο που                   λατε να περάσετε όλη την ιστορία της
               χρειάζονται για να εκφραστούν. Αν δεν                 μουσικής.  την περιπέτειά της, αν

               φέρει σε σωστή ισορροπία τους φυσι-                   προτιμάτε.
               κούς ήχους της ταινίας με τους ήχους                  έΜ:  Βεβαίως η ερμηνεία ενός κομ-

               της μουσικής, τότε δημιουργείται σύγ-                 ματιού εξαρτάται από την καλλιέργεια
               χυση και αλληλοεπικάλυψη. Κάτι τέ-                    και τις αναφορές του κάθε ανθρώπου.
               τοιο θα κάνει τη μουσική να ακούγεται                 Σε αντικειμενικό επίπεδο το συγκεκρι-

               κακή. Όταν ένας θεατής δει ένα κινη-                  μένο κομμάτι είναι από την αρχή του
               ματογραφικό έργο και πει ότι άκουσε                   έργου των αδερφών Ταβιάνι και αντι-                        17

               μια πολύ καλή μουσική, τότε τα εύσημα                 προσωπεύει την αποκατάσταση της
               αποδίδονται στον σκηνοθέτη, ο οποίος                  δημοκρατίας.
               στάθηκε απέναντι στη μουσική  με θέ-

               ληση και ταπεινότητα. Ξέρετε, πολλές                  ΜΓ: Κύριε Μορικόνε σας ευχαριστού-
               φορές οι σκηνοθέτες ζηλεύουν λιγάκι                   με εκ βάθους για όλα αυτά τα υπέρο-

               την κινηματογραφική μουσική, η οποία                  χα χρόνια.
               μπορεί να γίνει πολύ χρηστική, να είναι               έΜ:  Ευχαριστώ που εκτιμήσατε το
               πολύ αναγνωρίσιμη.
                                                                     έργο αυτό.


               ΜΓ: να γίνει πρωταγωνιστής...                         Ευχαριστούμε τον θαυμάσιο κύριο Βα-
               έΜ: Ναι.  Ο Σέρτζιο Λεόνε δεν ζήλεψε                  σίλη Γ. Τριανταφύλλου, ο οποίος κατά

               ποτέ. Και κάποιοι άλλοι. 'Οταν μίλησα                 την τριήμερη παραμονή του Ένιο Μορι-
               πριν για ταπεινότητα, εννοούσα τη συ-                 κόνε στην Ελλάδα επιτέλεσε χρέη μετα-

               νειδητή και επιστημονική ταπεινότητα                  φραστή, πράγμα το οποίο έπραξε άριστα
               του σκηνοθέτη όχι να εγκαταλείψει τις                 και σ' αυτήν εδώ τη συνέντευξη.
               εικόνες του στον μουσικό ήχο, αλλά να

               τις εναποθέσει, να τις ακουμπήσει με
               εμπιστοσύνη.

               ΜΓ:  Κύριε  Μορικόνε,  από  την  αρχή
               αυτής της συνέντευξης προσπαθώ ν'


               Η συνέντευξη παρουσιάστηκε για πρώτη φορά τον Οκτώβριο  του 2005 στο μουσικό περιοδικό ΟΚΤΑΒΑ
   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22