Page 10 - mag_83
P. 10

10 Nο έΜΒΡι ου 1928 - 6  ι ουλ ι ου 2020
                ENNIO MORRICONE







               ΜΓ: η  χθεσινή σας συναυλία σημεί-                    έΜ:  Για να κατανοήσω το ερώτημα,
               ωσε τεράστια επιτυχία... (σ.σ. Η συνέ-                επειδή  κάνετε  λόγο για  προσωπικές

               ντευξη πραγματοποιήθηκε την επομένη                   ανάγκες, μιλάτε για πνευματικές ανά-
               της πρώτης εκ των δύο συναυλιών που                   γκες ή για υλικές;

               έδωσε ο Ένιο Μορικόνε στο Ηρώδειο
               στις 4 και 5 Ιουλίου).                                ΜΓ:  Μιλώ  για  τις  πνευματικές  σας

               έΜ: Θα έλεγα ναι, έτσι φαίνεται.                      ανάγκες, ως συνθέτη.

                                                                     έΜ: Κοιτάξτε, όντως μπορώ να δηλώ-
               ΜΓ: Διαπιστώσατε φαντάζομαι ότι οι                    σω ότι πραγματοποίησα αυτά που είχα
               Έλληνες σας αγαπάνε ιδιαίτερα.                        ανάγκη να εκφράσω. Αν κάνω μια διά-

               έΜ:  Κοιτάξτε, υπάρχουν πολλά είδη                    κριση και αναφερθώ στα υλικά αγαθά,
               κοινού. Θα έλεγα ότι υπάρχει ένα κοι-                 αυτά ήρθαν αρκετά νωρίς θα έλεγα.
               νό το οποίο ζεσταίνεται σταδιακά, σιγά                Αν όμως μιλήσω γι’ αυτό που συμφω-

               –σιγά. Υπάρχει το κοινό το οποίο ενδε-                νήσαμε, την πνευματική, εσωτερική
               χομένως είναι ήρεμο και πολλές φο-                    ανάγκη, αυτή ολοκληρώθηκε σιγά-σι-

   10          ρές αυτό κουράζει, τουλάχιστον όταν                   γά και κυρίως  πραγματώνοντας όχι
               είναι υπερβολικά ήρεμο. Υπάρχει ένα                   μουσική για τον κινηματογράφο, αλλά

               κοινό το οποίο χειροκροτεί, αλλά δεν                  άλλου είδους μουσική.
               μπορείς από τα χειροκροτήματα μόνο
               να κρίνεις. Το κρίνεις επίσης από τη σι-

               ωπή του, από το σεβασμό με τον οποίο                  ΜΓ: Πρέπει να σας πω ότι δεν μπορώ
                                                                     να σκεφτώ ποτέ Ένιο Μορικόνε ο κι-
               παρακολουθεί, από τη συγκέντρωση

               και την προσοχή την οποία δίδει στην                  νηματογραφικός συνθέτης, αλλά Ένιο
               ακρόαση που κάνει. Εχθές λοιπόν εγώ                   Μορικόνε ο συνθέτης.
               διαπίστωσα  ότι  το  κοινό  ήταν  από τα              έΜ:  Πράγματι έτσι είναι. Άλλωστε

               καλύτερα που θα μπορούσα να έχω                       πέρα από τη μουσική για τον κινημα-
               απέναντί μου και μιλώ ως καλλιτέχνης                  τογράφο, έγραψα μουσική ικανοποι-

               ο οποίος εκτίθεται παρουσιάζοντας τη                  ώντας αποκλειστικά προσωπική μου
               μουσική του.                                          πνευματική ανάγκη. Μια μουσική που
                                                                     να είναι απόλυτη όπως την ονομάζω,

               ΜΓ: τελικά κύριε Μορικόνε, παρ’ όλο                   αυτόνομη.

               που γράψατε μουσική -κυρίως- για
               τον κινηματογράφο, νομίζω ότι κατα-                   ΜΓ: Μπορείτε να μας πείτε κάποια
               φέρατε να υπηρετήσετε τις εντελώς                     παραδείγματα αυτής της μουσικής;

               προσωπικές σας ανάγκες ως συνθέ-                      έΜ: Θα σας κάνω μιαν αναφορά εντε-
               της.                                                  λώς δειγματοληπτική. Θα σας πω για
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15