Page 49 - mag_82
P. 49

της Μαρίας Σκαμπαρδώνη











               Με λυπεί βαθιά η απαξίωση του Λυκεί-                  βρεθούμε μετά την ενηλικίωσή μας.

               ου -και το σχολείου γενικότερα- και ο                 Η  Ελληνική  νοοτροπία  που  κλείνει  την
               υποβιβασμός του ίδιου ως μία απλή εί-                 αντίληψή της για το σύγχρονο σχολείο

               σοδος για την είσοδο στο Πανεπιστήμιο.                αποκλειστικά και μόνο στην ‘’προετοι-
               Το σύγχρονο εξετασιοκεντρικό σύστημα,                 μασία για το Πανεπιστήμιο’’ ή μόνο ως

               η βαθμοθηρία, η καλλιέργεια του φόβου                 έναν τρόπο για να πάρουν απολυτήριο.
               και της αποστροφής στα παιδιά για το                  Το σχολείο είναι μία μικρογραφία της

               σχολείο και τη μόρφωση, όλα αυτά συν-                 κοινωνίας, ένας τρόπος να μάθεις πράγ-

               δράμουν στο λυπηρό αυτό φαινόμενο                     ματα για τον εαυτό σου και τις ικανότητές
               της υποτίμησής του.                                   σου.

               Το σχολείο μέχρι το Λύκειο, είναι ένας                Πόσο σημαντικό είναι να αλλάξει αυτός

               χώρος ο οποίος μεταγγίζει βασικές γνώ-                ο αποστειρωμένος τρόπος με τον οποίο
               σεις από πολλούς και διάφορους τομείς,                αντιμετωπίζεται η εκπαίδευση! Και πόσο

               παράλληλα με βασικούς κανόνες κοι-                    σημαντικό να αναθεωρηθούν οι απόψεις
               νωνικοποίησης  και  γειτνίασης  με  άλλα              που θεωρούν πως το σχολείο πρέπει να                       49

               άτομα. Το Λύκειο δεν είναι απλώς ένας                 είναι βαθμοθηρικό και να στοχεύει μόνο
               δρόμος προς τις Πανελλήνιες, δεν είναι                στην εισαγωγή σε μία σχολή; Όχι, το σχο-

               απλώς εξετάσεις και αποστήθιση, αλλά                  λείο σε προετοιμάζει για την ίδια τη ζωή

               μία μικρή κοινωνία η οποία μας προε-                  και οφείλει πρωτίστως να καλλιεργεί τον
               τοιμάζει για την κοινωνία στην οποία θα               εσωτερικό κόσμο του ανθρώπου.
   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54