Page 20 - ioakim_ebook
P. 20

Θυμάμαι τον ...ΒΑΣΙΛΗ ΙΩΑΚΕΙΜ




                των ρυθμικών τους μοτίβων. Στην τωρινή συλλογή, τον
                «Τάφο του Ελληνα», όπου αρκετά από τα είκοσι διη γήματα
                είναι αρμυρισμένα από τη θάλασ σα, που ο συγγραφέας τη
                γεύτηκε σαν aσυρματιστής, ο Βασίλης Ιωακείμ πολιορκεί

                και εκμεταλλεύεται πάλι και πάλι έναν άλ λον κοινό τόπο
                της γραπτής και προφορι κής παράδοσης: τον νόστο. Και
                μάλιστα ο νόστος αυτός εκτίθεται σχεδόν πάντοτε α ποτυχ-
                ημένος, ανολοκλήρωτος, ματαιωμέ νος ή πικρός, ώστε να

                νομιμοποιείται έτσι η νέα εκκίνηση, το νέο ταξίδι. «Χάθηκα
                στα βάθη της θάλασσας» τελειώνει το διή γημα «Οδός Ιω-
                νίας». «Ήξερα πως δεν θα ξαναγυρίσω» τελειώνει η «Φυ-
                λακή». «Και συνεχίζουμε στο δρόμο. Κι ούτε που ξέρω πού
                πάμε» περατούται το «Κέλβιν και Μάλβιν: Η νέα δύναμη».

                Η πορεία, η ανθρωπογνωστική πορεία, είναι ατέρμονη,
                όπως δηλώνεται και στον τίτλο ενός διηγήματος. Είναι μια
                πορεία όπου το «έξω» δεν είναι παρά πρόσχημα. Στο δικό
                μου αυτί, λογοτεχνικότερος α κούγεται ο λιγότερο εκλο-

                γοτεχνισμένος Ιωακείμ, ο μετριοπαθέστερα θιασώτης του
                αλληγορικού λόγου. Η γραφή του αποδίδει πλουσιότερη
                και την εικόνα και τη σκέψη όταν εμπιστεύεται την ίδια της
                τη φρεσκά δα και την ευχέρειά της να εισέρχεται με αθω-

                ότητα σε πράγματα μαγικά και παράδο ξα, όταν γίνεται κο-
                φτή και λαχανιαστή, και όταν χρησιμοποιεί συγκρατημένα
                τα στολί σματα και συγκρατημένα επίσης στοιχηματίζει στις
                αναγωγές και στις συμβολιστικές συνυποδηλώσεις.






















                16
   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25