Page 81 - mag_123
P. 81

που γυρίζονταν, τότε, κάθε χρόνο.                     Λόιντ. Πρόκειται για τη μικρού μή-

               Αυτό, όμως, ήταν κάτι πολύ λογικό,                    κους ταινία του Δημήτρη  Γαλάτη:
               διότι  την  ίδια  ακριβώς  εποχή  που                 «Σύγχυσις».

               μπήκε ο Χάρρυ Κλυνν στο ελληνικό
               σινεμά, αποφάσισε παράλληλα να                        9. Οι δίσκοι του Χάρρυ Κλυνν

               αναζητήσει και κάτι καλύτερο στην                     και της Μεταπολίτευσης
               Αμερική.                                              Είναι πραγματικά θαυμαστό το πώς

               Ωστόσο, από τη συμμετοχή του στις                     ένας τόσο κινηματογραφικός και

               λίγες αυτές ταινίες, μένει ένας κοι-                  εξαιρετικά αεικίνητος ηθοποιός, κα-
               νός παρονομαστής. Η σύνδεσή του                       ταφέρνει τελικά να επιβληθεί, κατά

               με την τέχνη του σινεμά από την επο-                  την  περίοδο  της  Μεταπολίτευσης,
               χή του βωβού, κάτι που μας ξαφνιά-                    στη χώρα μας, μέσα από τους δί-

               ζει αν σκεφτεί κανείς ότι ο  Χάρρυ                    σκους και τις κασέτες του, δηλαδή
               Κλυνν είναι συνδεδεμένος πιο πολύ                     αποκλειστικά και μόνο μέσα από το                          81 81

               με τον κωμικό λόγο στη μετέπειτα                      ακρόαμα. Η παρατήρηση αυτή ση-

               δράση του, αλλά και αμιγώς συνδε-                     μαίνει ότι, πέρα από την εκπληκτική
               δεμένος με το ακρόαμα, αν σκεφτεί                     του κίνηση στο χώρο και το χρόνο,

               κανείς τους δίσκους του σε σχέση με                   όπως αποδείξαμε παραπάνω, ήταν
               τη δράση του στον κινηματογράφο.                      και ένας καλλιτέχνης του λόγου και

               Ένα πραγματικό  one-man-show,                         ιδιαίτερα του ελληνικού κωμικού

               πέρα από τους  περιορισμούς του                       λόγου, κάτι με το οποίο, εξάλλου,
               σεναρίου, να τραγουδάει, να χορο-                     είχε αφήσει εποχή και στην Αμερική

               γραφεί, να παίζει το ρόλο του και                     (μαζί με την κίνηση), αλλά και κάτι
               παράλληλα να συμβάλλει στην εξέ-                      μέσω του οποίου συνδεόταν και με

               λιξη της ιστορίας, μαζί με τους συ-                   την τέχνη του Καραγκιόζη, δηλαδή

               μπρωταγωνιστές του και τηρώντας                       με την κατεξοχήν τέχνη του προφο-
               πάντα το ομαδικό πνεύμα. Αυτό που                     ρικού λόγου.

               μας ξαφνιάζει, όμως, πιο πολύ από                     Κάθε δίσκος του αποτελούσε και το
               οτιδήποτε άλλο, είναι ότι η πρώτη                     γεγονός της χρονιάς, κάνοντας το

               του ταινία είναι βωβή, αν και πα-                     λόγο του να μπει σε κάθε ελληνικό
               ραγωγής  1960,  επηρεασμένη  από                      σπίτι, αλλά και σε κάθε ελληνικό αυ-

               τα φιλμ του Μαξ Λίντερ, του Τσάρ-                     τοκίνητο. Λόγος κωμικός, αλλά και

               λι Τσάπλιν, του Μπάστερ Κήτον, του                    έντονα πολιτικοποιημένος, ώστε να
               Μακ Σένετ και (κυρίως) του Χάρολντ                    λειτουργεί ως ένας εναλλακτικός
   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85   86