Page 83 - mag_123
P. 83
8. Οι κωμικοί τύποι και ρυ Κλυνν μιμήθηκε τύπους από την
οι ερμηνείες του Χάρρυ Κλυνν πολιτική ζωή, με έμφαση στο δίπολο
Ένας ηθοποιός one-man-show, ο Κωνσταντίνου Καραμανλή και Αν-
οποίος επιβεβαίωνε (όπως και στο δρέα Παπανδρέου, αλλά και έπλα-
Θέατρο Σκιών) την παντοκρατορία σε τύπους από την καθημερινότη-
του ενός, ήταν πολύ λογικό να είναι τα, με σημαντικότερο ίσως όλων,
σε θέση να πλάθει και να υποδύε- κατά την προσωπική μου άποψη,
ται τύπους της καθημερινότητας ή τον Τραμπάκουλα, μία άλλη πτυχή
και επώνυμους, μέσα από τον αυτο- του Βλάχου, λιγότερο ηρωική, αλλά
σχεδιασμό και το μιμητικό ταλέντο, αρκετά πιο κωμική, από αυτήν που
όντας επίσης και ένας καλλίφωνος είχε πλάσει το νεοελληνικό Θέατρο
ερμηνευτής κωμικών τραγουδιών. Σκιών, με τον Μπαρμπαγιώργο.
Σε κάθε περίπτωση, εξάλλου, η τέ-
χνη του Καραγκιόζη είναι λόγος (εν 7. Χάρρυ Κλυνν «Αλαλούμ»
προκειμένω, κωμικός λόγος), ο Κα- Ο Χάρρυ Κλυνν, κατά τη δεκαετία
ραγκιόζης είναι ακρόαμα, ο λόγος του 1980, επιστρέφει στο χώρο του
του Καραγκιόζη είναι (και πρέπει να κινηματογράφου, με καθαρά πρω-
είναι) πολιτικός και όλα αυτά γίνο- ταγωνιστικό ρόλο και σε τρία φιλμ,
νται μέσα από την παρέλαση των τύ- τα οποία συνοψίζουν και εμπεριέ-
πων, η οποία αποτελεί και γνώρισμα χουν το σύνολο σχεδόν της φιλοσο-
του κωμικού μπερντέ. Έτσι, ο Χάρ- φίας του φαινομένου Χάρρυ Κλυνν.

