Page 86 - mag_123
P. 86
ΕΛΛΉΝΙΚΟΣ ΚΙΝΉΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ
Γράφει ο Θωμάς Αθ. Αγραφιώτης
Ο ΗΘΟΠΟΙΟΣ
ΧΑΡΡΎ ΚΛΎΝΝ: ΔΕΚΑ ΣΤΑΘΜΟΙ
( 7 M α ΐ ο υ 19 4 0 - 2 1 M α ΐ ο υ 2 0 1 8 )
4. Ο τηλεοπτικός Χάρρυ Κλυνν φάνταζε πρωτόγνωρο: Το Stand-
Κάθε τηλεοπτική εμφάνιση του Χάρ- Up-Comedy. Οι καταβολές του Κα-
ρυ Κλυνν, ιδιαίτερα κατά τη δεκαε- ραγκιόζη, όμως, δεν έπαψαν, ποτέ
τία του 1980, αποτελούσε κορυφαίο τους, να αφήνουν ανεξίτηλα τα δα-
τηλεοπτικό γεγονός. Οι δύο ταινίες χτυλικά τους αποτυπώματα στο έργο
του, το «Εις μνήμην Χάρρυ Κλυνν» του Χάρρυ Κλυνν. Ο ίδιος, πολλάκις,
και το «Αλαλούμ», ξεκινάνε με κλα- είχε υποστηρίξει (τόσο στις συνε-
σικές πλαστές διαφημίσεις, όπως ντεύξεις του, όσο και στην πράξη)
ο «Βαραββάς», το γάλα «Χουχού» την τέχνη του Θεάτρου Σκιών. Συ-
και κυρίως το «Νυχτοκάματο του νεπώς, από το σχετικό του έργο, θα
τρόμου». Αλλά υπήρχαν και κανονι- σταθούμε στα Retalia Live, το 2002,
κές διαφημίσεις στην κρατική τηλε- λόγω της συνεργασίας του με τον
όραση, σαν το «Δώσε του, ρε, ένα καραγκιοζοπαίχτη Βάγγο και τιμής
Κοκομίλκ, γιατί μέχρι να το πει, θα ένεκεν στην τέχνη των σκιών.
τελειώσει η διαφήμιση, να πούμε»
86 ή τα αραβικά «Φουντούνια». Και 2. Ο θεατρικός Χάρρυ Κλυνν
πάνω από όλα, το ξαφνικό τρίλεπτο ως «Ένας Ήρωας με Παντό-
φλες»
Χάρρυ Κλυνν, εν μέσω εκπομπής
που άφησε εποχή, όπως ο κοντός Μετά από μία μεγάλη πορεία στο
μπασκετμπολίστας που προλόγιζε ο χώρο της επιθεώρησης, ο Χάρ-
Φίλιππας Συρίγος, στην «Αθλητική ρυ Κλυνν δοκιμάζει κάποιες ιδέ-
Κυριακή», με το άσμα «Είναι γάτα, ες από τη θεατρική μεταπολεμική
είναι γάτα, ο κοντός με τη γραβά-
τα», σαν διαφήμιση του μπάσκετ,
κάποιο κυριακάτικο βράδυ, στα τέλη
της δεκαετίας του 1980.
3. Ο Χάρρυ Κλυνν
στην Επιθεώρηση
Ο Χάρρυ Κλυνν, ήδη από την Αμε-
ρική, είχε αρχίσει να ανανεώνει
το είδος της Επιθεώρησης, με ένα
πιο έντονα πολιτικό και αριστοφα-
νικό ύφος, αλλά και με την επιβο-
λή ενός νέου είδους, που σήμερα
φαίνεται αυτονόητο, αλλά κάποτε

