Page 86 - mag_123
P. 86

ΕΛΛΉΝΙΚΟΣ ΚΙΝΉΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ

                                              Γράφει ο Θωμάς Αθ. Αγραφιώτης
                                                     Ο ΗΘΟΠΟΙΟΣ

                             ΧΑΡΡΎ ΚΛΎΝΝ: ΔΕΚΑ ΣΤΑΘΜΟΙ

                                                    ( 7 M α ΐ ο υ 19 4 0 - 2 1 M α ΐ ο υ 2 0 1 8 )


               4. Ο τηλεοπτικός Χάρρυ Κλυνν                          φάνταζε πρωτόγνωρο: Το Stand-

               Κάθε τηλεοπτική εμφάνιση του Χάρ-                     Up-Comedy. Οι καταβολές του Κα-
               ρυ Κλυνν, ιδιαίτερα κατά τη δεκαε-                    ραγκιόζη,  όμως, δεν έπαψαν, ποτέ

               τία του 1980, αποτελούσε κορυφαίο                     τους, να αφήνουν ανεξίτηλα τα δα-
               τηλεοπτικό γεγονός. Οι δύο ταινίες                    χτυλικά τους αποτυπώματα στο έργο

               του, το «Εις μνήμην Χάρρυ Κλυνν»                      του Χάρρυ Κλυνν. Ο ίδιος, πολλάκις,
               και το «Αλαλούμ», ξεκινάνε με κλα-                    είχε υποστηρίξει (τόσο στις συνε-

               σικές πλαστές διαφημίσεις, όπως                       ντεύξεις του, όσο και στην πράξη)
               ο  «Βαραββάς», το γάλα  «Χουχού»                      την τέχνη του Θεάτρου Σκιών. Συ-

               και κυρίως το  «Νυχτοκάματο του                       νεπώς, από το σχετικό του έργο, θα
               τρόμου». Αλλά υπήρχαν και κανονι-                     σταθούμε στα Retalia Live, το 2002,

               κές διαφημίσεις στην κρατική τηλε-                    λόγω της συνεργασίας του με τον
               όραση, σαν το «Δώσε του, ρε, ένα                      καραγκιοζοπαίχτη Βάγγο και τιμής

               Κοκομίλκ, γιατί μέχρι να το πει, θα                   ένεκεν στην τέχνη των σκιών.
               τελειώσει η διαφήμιση, να πούμε»
   86          ή τα αραβικά  «Φουντούνια». Και                       2. Ο θεατρικός Χάρρυ Κλυνν

               πάνω από όλα, το ξαφνικό τρίλεπτο                     ως «Ένας Ήρωας με Παντό-
                                                                     φλες»
               Χάρρυ Κλυνν, εν μέσω εκπομπής
               που άφησε εποχή, όπως ο κοντός                        Μετά από μία μεγάλη πορεία στο

               μπασκετμπολίστας που προλόγιζε ο                      χώρο της επιθεώρησης, ο  Χάρ-
               Φίλιππας  Συρίγος,  στην  «Αθλητική                   ρυ Κλυνν δοκιμάζει κάποιες ιδέ-

               Κυριακή», με το άσμα «Είναι γάτα,                     ες από τη θεατρική μεταπολεμική
               είναι γάτα, ο κοντός με τη γραβά-

               τα», σαν διαφήμιση του μπάσκετ,
               κάποιο κυριακάτικο βράδυ, στα τέλη

               της δεκαετίας του 1980.


               3. Ο Χάρρυ Κλυνν
               στην Επιθεώρηση

               Ο Χάρρυ Κλυνν, ήδη από την Αμε-

               ρική, είχε αρχίσει να ανανεώνει
               το  είδος  της  Επιθεώρησης,  με  ένα

               πιο έντονα πολιτικό και αριστοφα-
               νικό ύφος, αλλά και με την επιβο-

               λή  ενός  νέου  είδους,  που  σήμερα
               φαίνεται αυτονόητο, αλλά κάποτε
   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91