Page 85 - mag_123
P. 85
Πιο γνωστό όλων είναι το σπονδυ- Χάρρυ Κλυνν, από την παιδική του
λωτό φιλμ «Αλαλούμ», μέσα στο ηλικία στην Καλαμαριά, με τον ίδιο
οποίο συνοψίζεται και σατιρίζεται να κάνει ειδική αναφορά στις πα-
η θεματική του ελληνικού σινεμά, ραστάσεις Καραγκιόζη, που έπαιζε
μέσα από τρεις διαφορετικές κωμι- στην αυλή του σπιτιού του, δείχνο-
κές ιστορίες: ντας (και από αυτήν την οπτική γω-
α) Ο Αστυνόμος Μπέκας στην ιστο- νία) τους δεσμούς του με τον ξυπό-
ρία «Ο τελευταίος Κρίκος της Αλυ- λυτο «Διαχρονικό Επαναστάτη».
σίδας»: Μία σάτιρα των ηρώων
του Γιάννη Μαρή ή των έργων του 5. Χάρρυ Κλυνν
Ορέστη Λαμπίρη, που ενσάρκωσε ο «Made in Greece»
Βύρων Πάλλης κτλ., όχι μόνο στον Μέσα από την περιήγηση του Γιάν-
κινηματογράφο ή μετέπειτα στην τη- νη Γιαννάκη, στην Ελλάδα των τε-
λεόραση, αλλά και στο ραδιόφωνο. λών της δεκαετίας του 1980, βγαί-
β) Ο Αρτέμης στο «Μελόπραμα»: νει αβίαστα ένα συμπέρασμα, που 85
Μία σάτιρα των μελό και ιδίως των προφητικά λεγόταν από τότε και που
φιλμ του Νέου Ελληνικού Κινηματο- τώρα πια επιβεβαιώνεται: Ότι στην
γράφου, με έμφαση στα ασαφή και Ελλάδα της μεταπολεμικής εποχής,
αμφιλεγόμενα μηνύματα της τότε κι- το έθνος ουδέποτε ελευθερώθη-
νηματογραφικής κουλτούρας. κε, αλλά εξακολουθεί να διοικείται
γ) Η Γκόλφω στην ομώνυμη σάτιρα είτε από το παλιό κατεστημένο, είτε
των ταινιών «φουστανέλας». από την υπεράνω πάσης υποψίας
τότε (δεκαετία του 1980) Γερμανία,
6. «Εις μνήμην Χάρρυ Κλυνν» η οποία ήταν ακόμα διαιρεμένη, με
Μία σχεδόν αυτοβιογραφική ταινία την κατοπινή ένωσή της να προκα-
του Χάρρυ Κλυνν, στην οποία πε- λεί ρίγη και δάκρυα συγκίνησης. Η
θαίνει, ποιητική αδεία, για να εκδι- ίδια χώρα, όμως, εξακολουθεί μαζί
ωχθεί τόσο από τον Παράδεισο, όσο με την ντόπια ολιγαρχία να εξουσι-
και από την Κόλαση, με αποτέλεσμα άζει την Ελλάδα, οπότε ο Γιαννάκης
να περιφέρεται στο σύμπαν ως Βα- επιστρέφει στο τρελοκομείο, κατά
μπίρ. Παράλληλα, μέσα από τον τη- το συγκινητικότατο τελευταίο δεκά-
λεοπτικό φακό και το μικρόφωνο λεπτο του έργου, αν και αυτός που
της τότε δημοσιογράφου Λιάνας Κα- κλέβει την παράσταση είναι ο ξε-
νέλλη, παρακολουθούμε τη ζωή του καρδιστικός ταξιτζής.

