Page 85 - mag_123
P. 85

Πιο γνωστό όλων είναι το σπονδυ-                      Χάρρυ Κλυνν, από την παιδική του

               λωτό φιλμ  «Αλαλούμ», μέσα στο                        ηλικία στην Καλαμαριά, με τον ίδιο
               οποίο  συνοψίζεται  και  σατιρίζεται                  να κάνει ειδική αναφορά στις πα-

               η θεματική του ελληνικού σινεμά,                      ραστάσεις  Καραγκιόζη,  που  έπαιζε
               μέσα από τρεις διαφορετικές κωμι-                     στην αυλή του σπιτιού του, δείχνο-

               κές ιστορίες:                                         ντας (και από αυτήν την οπτική γω-

               α) Ο Αστυνόμος Μπέκας στην ιστο-                      νία) τους δεσμούς του με τον ξυπό-
               ρία «Ο τελευταίος Κρίκος της Αλυ-                     λυτο «Διαχρονικό Επαναστάτη».

               σίδας»: Μία σάτιρα των ηρώων
               του Γιάννη Μαρή ή των έργων του                       5. Χάρρυ Κλυνν

               Ορέστη Λαμπίρη, που ενσάρκωσε ο                       «Made in Greece»
               Βύρων Πάλλης κτλ., όχι μόνο στον                      Μέσα από την περιήγηση του Γιάν-

               κινηματογράφο ή μετέπειτα στην τη-                    νη Γιαννάκη, στην Ελλάδα των τε-
               λεόραση, αλλά και στο ραδιόφωνο.                      λών της δεκαετίας του 1980, βγαί-


               β) Ο  Αρτέμης  στο «Μελόπραμα»:                       νει αβίαστα ένα συμπέρασμα, που                            85
               Μία σάτιρα των μελό και ιδίως των                     προφητικά λεγόταν από τότε και που
               φιλμ του Νέου Ελληνικού Κινηματο-                     τώρα πια επιβεβαιώνεται: Ότι στην

               γράφου, με έμφαση στα ασαφή και                       Ελλάδα της μεταπολεμικής εποχής,

               αμφιλεγόμενα μηνύματα της τότε κι-                    το έθνος ουδέποτε ελευθερώθη-
               νηματογραφικής κουλτούρας.                            κε, αλλά εξακολουθεί να διοικείται

               γ) Η Γκόλφω στην ομώνυμη σάτιρα                       είτε από το παλιό κατεστημένο, είτε

               των ταινιών «φουστανέλας».                            από την υπεράνω πάσης υποψίας
                                                                     τότε (δεκαετία του 1980) Γερμανία,
               6. «Εις μνήμην Χάρρυ Κλυνν»                           η οποία ήταν ακόμα διαιρεμένη, με

               Μία σχεδόν αυτοβιογραφική ταινία                      την κατοπινή ένωσή της να προκα-

               του  Χάρρυ Κλυνν, στην οποία πε-                      λεί ρίγη και δάκρυα συγκίνησης. Η
               θαίνει, ποιητική αδεία, για να εκδι-                  ίδια χώρα, όμως, εξακολουθεί μαζί

               ωχθεί τόσο από τον Παράδεισο, όσο                     με την ντόπια ολιγαρχία να εξουσι-
               και από την Κόλαση, με αποτέλεσμα                     άζει την Ελλάδα, οπότε ο Γιαννάκης

               να περιφέρεται στο σύμπαν ως Βα-                      επιστρέφει  στο  τρελοκομείο,  κατά
               μπίρ. Παράλληλα, μέσα από τον τη-                     το συγκινητικότατο τελευταίο δεκά-

               λεοπτικό φακό  και το μικρόφωνο                       λεπτο του έργου, αν και αυτός που

               της τότε δημοσιογράφου Λιάνας Κα-                     κλέβει  την  παράσταση  είναι  ο  ξε-
               νέλλη, παρακολουθούμε τη ζωή του                      καρδιστικός ταξιτζής.
   80   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90