Page 16 - mag_123
P. 16

ΒΙΒΛΙΟΠΡΟΤΑΣΉ


                                                                                                                                                                                 «Με τα βιβλία συμβαίνει
                                             ΤΟΛΣΤΟΪ                                                                                                                          ό,τι και με τους ανθρώπους:

                                             Ο ΣΑΤΑΝΑΣ                                                                                                             ένας μικρός αριθμός είναι πολύ σημαντικά


                                             Εκδόσεις ΡΟΕΣ/ ΣΕΙΡΑ MICRO MEGA                                                                                         και τα υπόλοιπα χάνονται στο πλήθος.»

                                             Ο Γιεβγκένι αγαπά ειλικρινά τη γυναίκα του και το παιδί
                                             που εκείνη του χάρισε· μόνο που τούτη η αγάπη παραπέ-                                                                                                                      Βολταίρος
                                             μπει περισσότερο σε μια κοινωνική σύμβαση, σε κάτι σαν
                                             καθήκον, εν τέλει στην πλήξη… Τον πόθο τον ενσαρκώ-

                                             νει η Στεπανίδα, με τη χωριάτικη απλότητα και τον ζωώδη
                                             αυθορμητισμό της…
                                             Αμφιλεγόμενος ο πόθος: αφενός πρόκειται για κάτι το
               φυσικό, άρα είναι θεμιτός, αφετέρου όμως διαταράσσει την οικογενειακή και

               κοινωνική τάξη, κι επομένως αθέμιτος. Η Στεπανίδα, η οποία στην αρχή περιγρά-
               φεται με συμπάθεια, σαν ένα λουλούδι στους αγρούς, σιγά σιγά, όσο εκτυλίσσε-
               ται το κείμενο, αρχίζει να αποκτά μια «σατανική» μορφή…
               Ο Τολστόι δεν κάνει τίποτα περισσότερο απ’ το να αφηγηθεί μια τρομερή ιστο-

               ρία πόθου, τύψεων, θανάτου. Αραδιάζει τις λέξεις τη μια μετά την άλλη δίχως να
               αλλάξει τόνο: δεν επιβάλλει στον αναγνώστη μια συγκεκριμένη ανάγνωση της
               ιστορίας. Ο τελευταίος θα πρέπει να κρίνει μόνος του: γάμος, απιστία, προδοσία

   16          – τα πάντα εκτίθενται μπροστά στα μάτια μας με την ίδια διαύγεια, την ίδια ευ-
               κρίνεια που έχει ένα αντικείμενο πάνω στο τραπέζι καθώς το φωτίζουν οι ακτίνες
               του ήλιου.
               Γι’ αυτό και πιστεύω πως, απ’ όλους τους μυθιστοριογράφους, ο Τολστόι είναι ο
               μεγαλύτερος / Dominique Fernadez




                                             ΡΟΤ

                                             Ο ΛΕΒΙΑΘΑΝ


                                             Εκδόσεις ΡΟΕΣ/ ΣΕΙΡΑ MICRO MEGA

                                             Στo Προγκρόντι, μια πολίχνη της Γαλικίας, ζούσε κάποτε
                                             ένας Εβραίος έμπορος κοραλλιών, ο Νίσεν Πιτσένικ. Ήταν
                                             γνωστός σε όλη την ευρύτερη περιοχή και η πελατεία του
                                             πρόθυμη να ταξιδέψει κάμποσα βέρστια προκειμένου να

                                             αγοράσει ένα κόσμημα για κάποια ιδιαίτερη περίσταση.
                                             Αν και οι πάντες θεωρούσαν τον Πιτσένικ δικό τους άν-
                                             θρωπο, κανείς δεν υποψιαζόταν τον καημό που φώλιαζε

               βαθιά μες στην ψυχή του. Γιατί ο κοραλλέμπορος, που ποτέ του δεν είχε φύγει
               από το Προγκρόντι, ονειρευόταν τον πλατύ ωκεανό με τα όμορφα κοράλλια,
               τα οποία επιτηρούσε και προστάτευε ο πανίσχυρος Λεβιάθαν. Ώσπου έρχεται η
               στιγμή που η κρυφή επιθυμία του Πιτσένικ γίνεται πραγματικότητα και όλες οι
               βεβαιότητες και οι αξίες της ζωής του δοκιμάζονται…
   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21