Page 57 - mag_115
P. 57

ΒΙΒΛΙΟΠΑΡΟΥΣΙΑΣΉ











 Η ΜΙΜΙΚΑ ΜΑΝΤΑ                               Στο Πρόσωπο του άλλου,

 ΤΗΣ ΛΕΣΧΗΣ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ "Η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ"  ο ήρωας αφηγείται την ιστορία του, μέσα από τρία τετράδια

 ΜΑΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΙ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ...                          (ημερολόγια).


 «ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΤΟΥ ΑΛΛΟΥ»    Πρόκειται  για έναν επιστήμονα που        της υπαρξιακής κρίσης που προκύ-




 ΤΟΥ ΚΟΒΟ ΑΒΕ    παραμορφώνεται  κατά  τη  διάρκεια                  πτει. Στο Πρόσωπο ενός άλλου, ο
               ενός πειράματος στο εργαστήριο.
                                                                     κύριος χαρακτήρας (ο επιστήμονας)
 Εκδόσεις: ΑΓΡΑ  Από τότε  παλεύει  να ενταχθεί στην                 μαθαίνει γρήγορα μετά το εργαστη-
               κοινωνία με το παραμορφωμένο                          ριακό του ατύχημα,  ότι το εμφανί-
               πρόσωπό του. Μετά από προβλη-                         σιμο πρόσωπο κάποιου είναι απα-

               ματισμό, καταφέρνει να φτιάξει μια                    ραίτητο για την κοινωνική αποδοχή.
               μάσκα. Έτσι δεν έχει πια το πραγμα-                   Το πρόσωπό του είναι τόσο φρικτά

               τικό  του πρόσωπο.  Σύντομα όμως,                     παραμορφωμένο που πρέπει να το
               ανακαλύπτει ότι τα προβλήματά του                     δέσει και μετά να βγει στον κόσμο,

 56            μόλις άρχισαν καθώς και η προ-                        με αποτέλεσμα οι άνθρωποι να τον                           57
               σωπικότητά του αρχίζει να αλλάζει.                    κοιτάζουν επίμονα και να ντρέπο-
               Υπάρχει κάτι από τον Frankenstein                     νται. Ο επιστήμονας συνειδητοποιεί

               [1823] σε αυτό το μυθιστόρημα, κάτι                   επίσης ότι το πρόσωπο κάποιου πα-
               από το Strange Case of Dr Jekyll                      ρέχει ένα ειδικό κλειδί για την ταυ-

               and Mr Hyde [1886], κάτι από το The                   τότητά του. Χάνοντας το πρόσωπό
               Invisible Man [1897], κάτι από το                     του, ο αφηγητής νιώθει ότι έχασε
               Steppenwolf [1927] και κάτι από τον                   κάτι πολύ σημαντικό – όχι μόνο τον

               Franz Kafka , με αποτέλεσμα αυτό                      τρόπο  να κάνει δυνατή μια φυσιο-
               το μυθιστόρημα να είναι ένα ψυχο-                     λογική επικοινωνία με τον έξω κό-

               λογικό και φιλοσοφικό ταξίδι στις                     σμο, αλλά και το  μονοπάτι μέσω του
               σκοτεινές πτυχές,  ενός ολοένα και                    οποίου μπορεί να δει τον εαυτό του .
               περισσότερο ταραγμένου μυαλού.                        Καταλαβαίνουμε την υπαρξιακή

               Υπάρχουν  διάφοροι τρόποι για  να                     κρίση του αφηγητή, μέσα από τρία

               γράψει κάποιος  μια κριτική για                       τετράδια που άφησε πίσω του. Σε
               αυτό το βιβλίο, επειδή υπάρχουν                       αυτά,  υπαινίσσεται  κάποια  τρομε-
               πολλές ερμηνείες στις οποίες μπο-                     ρή πράξη που έχει διαπράξει, αλλά

               ρεί κανείς να επικεντρωθεί. Θα το-                    μέχρι στιγμής δεν γνωρίζουμε τί-
               νίσω σε αυτήν την ανασκόπηση τη                       ποτα και τη δυσαρέσκειά του για

               σχέση μεταξύ του προσώπου και                         την  κοινωνική  ανταπόκριση  στην
               της ταυτότητας,  της ψυχολογίας και                   παραμόρφωσή του. Θεωρεί πως
   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62