Page 26 - mag_112_new
        P. 26
     ΒΙΒΛΙΟΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
                                                                                   ΙΒΑΝ ΤΌΥΡΓΚΕΝΙΕΦ
                                                                                   ΑΝΌΙΞΙΑΤΙΚΌΙ
                                                                                      ΧΕΙΜΑΡΡΌΙ
                           ΠΑΥΛΙΝΑ ΠΑΜΠΌΥΔΗ                                              Εκδόσεις ΡΌΕΣ
                ΑΜΜΌΣ ΚΑΙ ΛΙΓΑ ΒΌΤΣΑΛΑ                                        Επιστρέφοντας στη Ρωσία  από
                             Εκδόσεις ΡΌΕΣ / ΠΌΙΗΣΗ                           ένα μεγάλο ταξίδι στην Ιταλία, ο
               Τα ολιγόστιχα λιτά ποιήματα, με την αμεσότητα                  νεαρός Ντιμίτρι Σάνιν κάνει μια
               της ασυνήθιστης ενέργειας που εκπέμπουν, έχο-                  στάση στη Φρανκφούρτη και για
               ντας σχεδόν όλα ρήματα ως τίτλο, καταχωρού-                    πρώτη φορά ερωτεύεται παρά-
   26          νται σε τρεις οικουμενικές ενότητες –«Τι έλεγε ο               φορα. Πεπεισμένος ότι τίποτα
               άνθρωπος μέσα στο ποίημα», «Τι έλεγε το παιδί                  δεν  μπορεί να σταθεί εμπόδιο
               μέσα στον άνθρωπο» και «Τι έλεγε ο άνεμος»–,                   στην ευτυχία που αισθάνεται ότι
               δίνοντας μια οικουμενική διάσταση στις πρωτο-                  περιμένει τον ίδιο και την αρρα-
               πρόσωπες ατομοκεντρικές σκέψεις και αφηγήσεις.                 βωνιαστικιά του, αποφασίζει να
               Το leitmotiv εγώ, ο άνθρωπος, που θυμίζει τον                  πουλήσει τα κτήματά του στη Ρω-
               τίτλο μιας από τις πρώτες συλλογές της Παυλί-                  σία και να αρχίσει μια καινούργια
               νας Παμπούδη (Αυτός εγώ, 1977), συνδυάζει το                   ζωή, αγνοώντας ότι το ευάλωτο
               ατομικό με το οντολογικό πανανθρώπινο στοι-                    της νεαρής του ηλικίας τον καθι-
               χείο, εστιάζει όμως και στο παιδί μέσα μας, τον                στά λεία ενός σκοτεινού και κατα-
               πρωταρχικό ποιητή του κόσμου, καθώς και στον                   στροφικού πάθους.
               απρόσωπο άνεμο, το πιο άπιαστο από τα στοιχεία,                Οι Αvοιξιάτικοι χείμαρροι γρά-
               που εκπροσωπεί την κοσμογονική διάσταση του                    φτηκαν τριάντα χρόνια μετά από
               συνθέματος.                                                    τα γεγονότα που εξιστορούνται
               Η γοητεία της αποστασιοποιημένης κι όμως τόσο                  στις σελίδες τους. Ο Τουργκέ-
               άμεσης  και προσωπικής γραφής  της Παυλίνας                    νιεφ, σε τούτο το εξαιρετικό και
               Παμπούδη δοκιμάζει εδώ τη μικρή φόρμα και την                  εν  μέρει  αυτοβιογραφικό έργο,
               απλότητα, η οποία αυξάνει τη νοητική προσβασι-                 πραγματεύεται ένα από τα αγα-
               μότητα σημαινόντων και σημαινομένων και κάνει                  πημένα θέματά του: την αδυναμία
               την ανάγνωση ένα συναρπαστικό αισθητικό και                    του ανθρώπου να γνωρίσει την
               διανοητικό βίωμα.                                              αγάπη χωρίς να χάσει την αθωό-
                                                                              τητά του.
     	
