Page 16 - mag_111_
P. 16
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΉΤΑ
Αξιότιμε κε Υπουργέ Παιδείας,
συμβάλλουν στην εκμάθηση της ύλης; Ένα βιβλίο που
θα τα κάνει να αγαπήσουν το μάθημα αυτό και να μην
το θεωρούν ως βαρίδι της «σχολικής τους τσάντας»;
Μήπως θα έπρεπε να δώσουμε στη νέα γενιά μια γνώ-
ση που θα πυροδοτεί την σκέψη τους και όχι μια γνώ-
ση που θα την ακρωτηριάζει;
Στη συνέχεια έχουμε το μάθημα των Λατινικών, το βι-
βλίο είναι και πάλι το ίδιο με αυτό που έδινα εγώ εξετά-
σεις, μια κακογραμμένη εισαγωγή που δεν βοηθάει τους
16 μαθητές να κατανοήσουν τον άξονα της Λατινικής λογο-
τεχνίας. Αποστηθίζουν έναν μεγάλο όγκο συντακτικών
μετατροπών τις οποίες μάλιστα δεν διδάσκονται στις
σχολικές αίθουσες γιατί δεν υπάρχει χρόνος…
Στον αντίποδα όλων αυτών έχουμε επιτέλους ένα
όμορφο βιβλίο αρχαίων που δεν αποτελεί τροχοπέδη
για τους μαθητές. Παρουσιάζει ομοιόμορφα τα φιλο-
σοφικά έργα των Πρωταγόρα, Πλάτωνα, Αριστοτέλη
και μάλιστα η ενότητα με το παράλληλο κείμενο γο-
νιμοποιεί τη σκέψη τους καθώς τους ζητά να συγκρί-
νουν τις απόψεις που τους δίνονται.
Θα ήθελα στο σημείο αυτό να θίξω το φαινόμενο της
ενδοσχολικής βίας που ανθίζει στα σχολικά προαύλια.