Page 81 - mag_105
P. 81
Περιγράφοντας τον κινηματο- θρωπος, ο άνθρωπος της διπλανής
γραφικό Διονύση Παπαγιαννόπουλο, μας πόρτας.
η συλλογική μνήμη ξεκινάει αναπό- Ο Παπαγιαννόπουλος είχε δη-
φευκτα από την τηλεοπτική σειρά της λώσει πως του άρεσε να υποδύεται
ΕΡΤ «Λούνα Παρκ» του Γιάννη Δαλια- λαϊκούς τύπους, Ρωμιούς της καθη-
νίδη (1974-1981). Με την εν λόγω σει- μερινότητας. Έτσι ακριβώς ήταν και ο
ρά, ο Νιόνιος επιβλήθηκε στην παρά- κυρ-Γιώργης: Ο γκρινιάρης, αφελής
δοση της ελληνικής κωμωδίας ως ο μεν και ζοχάδας, αλλά καλόκαρδος
«κυρ-Γιώργης», με το όνομα δηλαδή Ρωμιός, έτσι όπως τον είχε πλάσει η
του τηλεοπτικού πρωταγωνιστή, τον φαντασία του Γιάννη Δαλιανίδη και
οποίο υποδύθηκε σε μια σειρά-σταθμό έτσι όπως τον απολαμβάνουμε με το
για την ελληνική τηλεόραση. ίδιο ακριβώς όνομα ακόμα και στην
Προσωπικά δεν μπορώ καθόλου να τελευταία ταινία της Φίνος Φιλμ (1977)
θυμηθώ την ανωτέρω σειρά, όσο και «Ο κυρ-Γιώργης εκπαιδεύεται».
αν προσπαθώ να τη φέρω στη μνήμη Είναι πολύ κρίμα βεβαίως που
μου και με δεδομένο ότι έχουν χαθεί με το τέλος του «Λούνα Παρκ», το 81
σχεδόν όλα τα επεισόδιά της από το 1981, ο Παπαγιαννόπουλος δεν πρόλα-
αρχείο της ΕΡΤ. Όμως, αν και μόλις πέ- βε να κεφαλαιοποιήσει τη μεγάλη του
ντε χρονών όταν η σειρά αυτή έκλεινε δημοφιλία στον ελληνικό κινηματογρά-
τον κύκλο της, είχε μείνει στο νου μου φο της δεκαετίας του 1980, με ρόλους
(σαν σε συλλογικό υποσυνείδητο) πως που θα τον αναδείκνυαν ακόμα περισ-
ο κυρ-Γιώργης ήταν ο δικός μας άν- σότερο, αλλά και που θα ανέβαζαν και