Page 83 - mag_105
P. 83

έξοδο από τη ζωή, αλλά και από την                    Βουγιουκλάκη («Η αρχόντισσα και ο
               τέχνη.                                                αλήτης», «Η νεράιδα και το παλικά-

                      Έχοντας ήδη παίξει αρχαία κω-                  ρι», «Το ξύλο βγήκε από τον παρά-

               μωδία και Αριστοφάνη πιο πριν, ο Πα-                  δεισο», «Χτυποκάρδια στο θρανίο) ή
               παγιαννόπουλος συμμετείχε στην εμ-                    ως κινηματογραφικός πατέρας της Κα-
               βληματική θεατρική παράσταση του                      ρέζη (Το κοροϊδάκι της δεσποινίδας»,

               Ιάκωβου Καμπανέλλη με τους Κώστα                      «Τζένη, Τζένη»). Με αυτές τις ταινίες,
               Καζάκο και Τζένη Καρέζη, το 1973,                     είναι αλήθεια ότι ο Παπαγιανόπουλος

               στο «Μεγάλο μας τσίρκο». Και πέντε                    παραμένει στις καρδιές όλων των Ελ-
               χρόνια πιο πριν, το 1968, ο Ιάκωβος                   λήνων θεατών, ακόμα και των πιο μι-
               Καμπανέλλης και πάλι είναι αυτός που                  κρών ηλικιακά θεατών.

               του είχε δώσει τον πιο σπουδαίο (κατά                        Στην περίπτωση όλων αυτών
               την  προσωπική  μου πάντοτε  γνώμη)                   των ταινιών, ο Παπαγιαννόπουλος ερ-

               κινηματογραφικό του ρόλο στην κορυ-                   μηνεύει τον τύπο που μακροπρόθεσμα
               φαία σπονδυλωτή ταινία:  «Το κανόνι                   όλοι λατρέψανε στο τηλεοπτικό Λούνα                        83 83
               και το αηδόνι».                                       Παρκ: Ο οργίλος πατέρας ή καθηγητής,

                      Η ταινία αυτή πραγματευόταν την                που όλοι θα λατρεύαμε να έχουμε ως

               κατοχή  και  την  αντίσταση  στην  πρό-               πατέρα ή ως καθηγητή, μολονότι η ερ-
               σφατη ελληνική ιστορία: Στην ιταλική                  μηνευτική του γκάμα είναι τόσο ευρεία,
               κατοχή (με την πρώτη ιστορία «Το ρο-                  ώστε σε ταινίες όπως: «Δεσποινίς Δι-

               λόι» στην Ερμούπολη της Σύρου), στην                  ευθυντής» ή «Μια τρελή-τρελή οικο-
               αγγλική κατοχή της Κύπρου (με τη δεύ-                 γένεια», ο ρόλος του να ξεφεύγει από

               τερη ιστορία «Ο μυστικός γάμος»  για                  την γκρίνια και την οργή και να κινείται
               τον Γρηγόρη Αυξεντίου) και στην γερ-                  στο χαρακτήρα ενός δειλού και κακό-
               μανική κατοχή (με την τρίτη ιστορία «Οι               μοιρου ανθρωπάκου, που δεν μπορεί

               αντίπαλοι» στην Πάτρα).  Ο Διονύσης                   να βάλει σε μια σωστή σειρά την κόρη
               Παπαγιαννόπουλος  και  ο  Γιώργος                     του.

               Καμπανέλλης στην τρίτη ιστορία, δί-                          Θα ολοκληρώσουμε την περι-
               νουν μια γεμάτη αγάπη και ανθρωπιά                    γραφή των ρόλων του Διονύση Πα-

               ερμηνεία, ίσως την πιο σπουδαία της                   παγιαννόπουλου, κινούμενοι στην πιο
               κινηματογραφικής τους καριέρας.                       άγνωστη (ή μάλλον ασυνείδητα πιο

                      Το σύγχρονο, ωστόσο, ελληνι-                   άγνωστη) κατηγορία των περισσότε-
               κό κοινό γνωρίζει τον αξέχαστο και                    ρων ρόλων του ως «κακού»:
               λαοφιλή Παπαγιαννόπουλο από τις                       Ο  σκληρός  εκπρόσωπος  του υπόκο-

               ερμηνείες του ως κινηματογραφικός                     σμου στο «Ποντικάκι» (1954). Ο δόλιος
               πατέρας και καθηγητής της Αλίκης                      «Χιμπατζής» στον «Τζο τον τρομερό»
   78   79   80   81   82   83   84   85   86   87   88