Page 37 - mag_06
P. 37
ΑΠΟΨΕΊΣ
Μάθε παιδί μου τον πιό φορτικό, αγχωτικό, εξουθενωτικό και, πολλές φορές
παραπλανητικό τρόπο, να αποφασίσουν για το εκπαιδευτικό
ΓΡΆΜΜΆΤΆ και επαγγελματικό τους μέλλον. Έχω συναντήσει παιδιά με
τους γονείς τους στους χώρους αναμονής των σχολών, εξί-
σου χαρούμενα με αυτά στο σαλονάκι τού οδοντογιατρού.
Αναφέρομαι σε φυσιολογικά, καθημερινά, νεαρά άτομα που,
απλώς χρειάζονται λίγο περισσότερο χρόνο για να ενημερω-
θούν, να συγκροτηθούν και να αποφασίσουν και σε γονείς
που έχουν τις καλύτερες προθέσεις του κόσμου και θα κο-
πιάσουν πολύ, οποιαδήποτε στιγμή για να υποστηρίξουν τα
παιδιά τους.
Τι θα πάθει ένα παιδί δεκαοκτώ χρονών αν θελήσει, μετά το
σχολείο και πριν την επαγγελματική κατεύθυνση, να μορφώ-
σει άποψη για ότι του ταιριάζει, του αρέσει, αγαπάει και ως
εκ τούτου θα εξασκήσει χαρούμενα και αποτελεσματικά σχε- ΒΙΚΥ Α. ΓΕΩΡΓΟΠΟΥΛΟΥ
δόν για την υπόλοιπη ζωή του; Ή αυτή ή τίποτα
Προς τι ο ψυχαναγκασμός γονέων και κηδεμόνων να τρέξουν Εκδόσεις Πολύτροπον/2012
την επαύριο κιόλας για εγγραφές σε μύριες όσες σχολές,
δημόσιες και ιδιωτικές; Θα μπαγιατέψει η γνώση ή θα αργή- Ο Κωσταντής, γεννημένος
σει να πάρει σύνταξη αν καθυστερήσει η επαγγελματική του σε κάποιο νησί του Αιγαίου,
αποκατάσταση; Αν δεν το μάθατε, το όριο συνταξιοδότησης ευγενικός και καλλιεργημέ-
πάει για limit up. νος, από καλή και περήφανη
Πολύ συχνά και με ελάχιστες εξαιρέσεις, οι νεότατοι άνθρω- γενιά, μπαίνει ορμητικά στη
ποι, άγονται και φέρονται απο πληροφορίες και εντυπώσεις ζωή, όπως ταιριάζει σε έναν 37
εκτός πραγματικότητας. Ποιά είναι η πραγματικότητα; νέο άνθρωπο. Τα αισθήματα
Φάγαμε όλοι μας μια σφαλιάρα από την οικονομική κρίση, και οι πράξεις του συνοψίζο- 37
που ταρακούνησε τον εγκέφαλό μας. Άνθρωποι που είχαν νται σε δυο φράσεις, που τον
επιλέξει τις σπουδές και το επάγγελμά τους υπό το καθε- σημαδεύουν από την αρχή
στώς πίεσης ή προσδοκίας για ισόβια ‘‘αποκατάσταση’’, της ζωής του. Ακούγονται
εξαιτίας της κρίσης και με το δίκιο τους, νοιώθουν “χαμένοι μεγάλα λόγια και μοιάζουν
στο διάστημα”. Η χθεσινή βεβαιότητα, έγινε η σημερινή απο- υπερβολές. Τις ακολουθεί πι-
γοήτευση. στά. Αγνός και ευθύς, αρνεί-
Έπιμένω πως η αγάπη του καθενός για το επάγγελμά του, ται το ψέμα και την υποκρισία
τον χρίζει αυριανό κερδισμένο, οπωσδήποτε ηθικά αλλά δεν των ρόλων που απαιτούν οι
είναι μόνο αυτό. Οι σπουδές “ανάγκης” εκτός απο ανώριμες, κοινωνικές συμβάσεις, δια-
ανεξάρτητα αν αποφασίζει ο γονέας ή το παιδί, ενέχουν το λέγοντας την αλήθεια των αι-
κίνδυνο της αποτυχίας. Η έλλειψη σε αγάπη και μεράκι, δεν σθημάτων του. Κι όπως όλες
χρειάζεται την κρίση για να κάνει τον άνθρωπο μέτριο ερ- οι επιλογές, έτσι και οι δικές
γαζόμενο που ούτε το τίτλο του σωστού επαγγελματία δεν του έχουν και συνέπειες.
θα κερδίσει. Δυστυχώς, συχνά δεν κάνουμε την δουλειά των Αλλά αισιόδοξος, ρεαλιστής
ονείρων μας-όποια κι αν είναι αυτά τα όνειρα. Το καλό ξεκί- και πεισματάρης μπροστά
νημα όμως είναι ό,τι λέει το όνομά του. Οι γονείς κερδίζουν στις αντιξοότητες, βαδίζει
δύσκολα τα χρήματα για τα δίδακτρα. Η επιθυμία τους είναι
να εξασφαλίσουν εκπαίδευση με εγγυήσεις για το μέλλον πάντα μπροστά, θέλοντας
των παιδιών τους. να γνωρίσει όλους τους κύ-
Ποιά είναι η εγγύηση; Την έχει εντοπίσει κάποιος; κλους της ζωής, ως το τέλος.
Βρίσκεται μέσα στην καρδιά τού καθενός μας. Λίγη πίστωση Έρωτες, πάθη, μίση και σκη-
χρόνου χρειάζεται, πολλή ενθάρρυνση και ανοιχτό μυαλό. νές από ένα ζοφερό μέλλον,
Κανείς δεν μπορεί να βαδίσει σε δρόμο που δεν του ανήκει. σε ένα ακόμα συναρπαστικό
Δεν θα φθάσει πουθενά. μυθιστόρημα της Βίκυς Α.
Γεωργοπούλου που θα σας
κρατήσει καθηλωμένους.
Καλό Σεπτέμβριο για όλους!